Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 19:25

Omdat ik nu meerdere mooie foto's van Yorek bij elkaar heb, vond ik het naast het volgtopic ook leuk om een apart fototopic aan te maken. Voor de liefhebbers, het volgtopic staat hier:
[BB] [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Yorek is geregistreerd als Caledonian Wolfalike en gefokt door Tracey van Honiahaka Inuits & Wolfdogs.
Hij komt uit een kruising Tamaskan x Northern Inuit.
Op dit moment is hij 18 weken oud. De foto's gemaakt tussen twee weken geleden en gisteren.

Een deel van de foto's is gemaakt door Balance Photography (die met logo). De foto's zonder logo heb ik zelf gemaakt.

Om toch nog even te laten zien hoe het allemaal begon...
1) Yorek als baby van 4 weken oud tijdens mijn eerste bezoek in Engeland.
Afbeelding

2) En super schattig tijdens ons tweede bezoek in Engeland toen hij 7 weken was.
Afbeelding

En dan nu naar de huidige foto's

3) Ongeveer twee weken geleden heeft Mariska van Balance Photography een paar prachtige herfstfoto's van Yorek gemaakt in het bos achter ons huis.
Afbeelding

4) Deze foto staat zelfs op de cover van de kalender van de rasvereniging inmiddels!
Afbeelding

5) Het bos verkennen
Afbeelding

6) En vorige week heeft Balance Photography deze mooie foto's gemaakt terwijl Yorek voor het eerst de hei hier vlakbij verkende
Afbeelding

7) Rondsluipen op de hei
Afbeelding

Daarna ook zelf mijn eigen camera maar weer eens afgestoft. Met zo'n mooie hond die bovendien énorm snel aan het veranderen is toch wel erg leuk om regelmatig wat foto's te maken. Deze foto's zijn ook van afgelopen week op de hei.

8) Op de uitkijk
Afbeelding

9) Nu hij verder uitgroeit krijgt hij steeds iets meer een "wolvig" uiterlijk.
Afbeelding

En gisteren is hij voor het eerst mee geweest naar De Hoge Veluwe. Op alle foto's loopt hij aan een 20 meter lange sleeplijn die ik voor de foto's heb weg bewerkt.

10) Gelijk mijn favoriete foto. Deze ga ik waarschijnlijk op canvas laten drukken om aan de muur te hangen.
Afbeelding

11) Op een heuveltje geklommen om het veld over te kijken
Afbeelding

12) De zandvlakte overzien
Afbeelding

13) De zandvlakte verkennen
Afbeelding

14) Hij wordt steeds mooier
Afbeelding

15) En de laatste al weer
Afbeelding


Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:29

WoW! Wat een prachtige hond... Helemaal mijn ding! Hele gave foto's ook! <3


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:31

leuk! Nog een wolfhond op bokt!

Wat een leuk dier zeg, ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit. Hoe is hij kwa karakter? % wolf?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:34

Hier ook nog maar een keer!

Prachtig!

Hij is eigenlijk echt multicolor hè!
wit, bruin, geel en zwart.

Zo mooi gelukt!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:51

Wauw, wat een gave hond! En supermooie foto's.
Van de 1 na laatste foto, die van zijn kop krijg ik gewoon kippenvel.... Wat een blik! Heel mooi!

Anoniem

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:53

Wauw de hele lading foto's is fantastisch :oo , wat is het ook een machtig mooi beest <3

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:58

Wat een ontzettend mooie hond :~ <3 <3 ( helemaal verliefd op die knapperd )
Prachtige foto's!!!!

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:59

Wat een schitterende hond! <3

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:00

WAUW! Wat een prachtdier heb je zeg! :oo <3

Foto 10 en 14. <3

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:04

<3 :~ wauw

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:06

Wat een geweldig mooie hond! <3

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:07

MarliesR schreef:
Op alle foto's loopt hij aan een 20 meter lange sleeplijn die ik voor de foto's heb weg bewerkt.

Hoe doe je dat zo knap? _/-\o_
Zou wel interessant zijn om het origineel naast een foto-zonder-lijn te zien.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:11

Wauw, wat een gave hond! Ik heb weinig met honden (klikte per ongeluk op deze topic) maar ik vind hem ontzettend mooi. Hij kijkt heel serieus zeg. Ik zou hem zo van je willen overnemen <3

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 20:51

Wauw wat al een boel leuke reacties! Bedankt!

Duhelo, daar zijn wij ook erg benieuwd naar. Vooralsnog veranderd hij echt bijna per dag! Karakter is tot dusver echt geweldig voor ons. Hij is echt enorm intelligent en heeft bijvoorbeeld ook een veel beter ruimtelijk inzicht dan de honden die ik ken. Hij zal niet snel iets ‘voor’ je doen, maar wel veel ‘samen doen’. Heel gevoelig voor emotie en intentie. Zeker niet een hond voor iedereen, maar ons past hij perfect op dit moment. Met nieuwe dingen merken we soms wel dat hij net een tikje angstig kan zijn, maar tot dusver komt hij daar ook elke snel weer uit met wat geduld en wat oefenen. Percentage wolf is zeer laag, 5 generaties terug zit een High Content.

IMJ, dankje! Al die kleuren vinden wij ook echt enorm prachtig! We zijn ook erg benieuwd hoe hij straks verder gaat doorkleuren. Tot dusver blijft hij nog steeds donkerder worden.

Rex_Rolfo, dankje! Ik heb de foto’s met Photoshop bewerkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf verbaasd was hoeveel krachtiger photoshop is geworden ten opzichte van heel wat jaartjes terug dat ik het voor het laatst gebruikt hebt. Ik heb voornamelijk een combinatie van “clone stamp” en “healing tool” gebruikt.

Hier een origineel (zo uit de camera) boven de bewerkte versie:
Afbeelding

Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:53

Ooooh het puppige is er echt al helemaal af met 15 weken he... Wij halen binnenkort ook onze nieuwe pup uit de UK, vind het zó jammer dat ik die babieweken mis :P

Maar, knappe pup! En fijne foto's :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Anoniem

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:54

Wat ontzettend gaaf! <3 Prachtig dier.

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:28

Wat een prachtige hond !
Erg mooie foto's.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 13:08

@Neej, ja dat vonden wij ook erg jammer... Maar toen hij er eenmaal was, was dat snel vergeten en genieten we vooral enorm!

Bedankt KBK en Jokari!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:35

Mooooi! Gave hond!
Maar 5 generaties terug... je weet vast wel hoeveel % wolf erin zit lijkt me...?! Daarvoor koop je een hond met wolf erin toch :P

Collega van mij heeft ook een "wolf" daar zit echt veel % in, die is ook al zo snel pup af!

Ben erg benieuwd hoe deze gaat uitzwaren!


Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:47

Wauw, wat een prachtige hond!! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit, en ik ben ook erg benieuwd of je iets merkt van het deel wolf? Of is zijn karakter tot nu toe te vergelijken met een ander ras? Heb er weinig verstand van hoor, maar vind het wel interessant!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:31

Wat een geluk heb jij om in zo'n omgeving te wonen! Elke foto is een kunstwerk op zich, ook dankzij Yorek natuurlijk <3

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 14:35

_KiMbErLeY_, zover terug houd je dus niet meer significant echt wat over. Al zal het percentueel gezien theoretisch vast hoger uitkomen dan de gemiddelde Saarloos of Tjech die het doorgaans nog verder weg hebben zitten. En nee, we hebben hem absoluut niet uitgezocht voor "wolf content". We zochten een specifiek type hond en karakter en dat matcht tot dusver echt geweldig! We wilden heel graag specifiek van deze fokker een pup en hadden enorme voorkeur voor juist deze combinatie van bloedlijnen onder andere vanwege de geweldige karakters van beide ouderdieren.

Mloes, het is natuurlijk altijd lastig om te bepalen in hoeverre iets "wolfhondtype" eigen is of echt daadwerkelijk "wolf" eigen. Dingen die we in elk geval merken zijn dat hij enorm intelligent is, heel erg gevoelig voor emotie en intentie (je kan bijna gewoon normaal tegen hem praten en hij begrijpt je), heeft veel ruimtelijk inzicht. Zal niet snel iets voor je doen, maar wel graag iets samen met je doen. Denkt echt voor zichzelf na. Kan soms net wat angstig zijn in nieuwe situaties. Even zo in een notendop wat we tot dusver observeren. Voor ons is het echt een heerlijke hond, maar ik zie wel dat dit zeker niet een geschikte hond voor iedereen is. Je moet zelf wel ook een bepaalde mindset en levensstijl hebben denk ik.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:40

Wauw!!!!
Heb er geen andere woorden voor ...

Wel een vraag wat voor 'halsband'(?) hij draagt aan de 20m lijn gezien het door zijn vacht niet opvalt.
Edit: Oh ... zie het al :P

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 14:49

xDenies schreef:
Wauw!!!!
Heb er geen andere woorden voor ...

Wel een vraag wat voor 'halsband'(?) hij draagt aan de 20m lijn gezien het door zijn vacht niet opvalt.
Edit: Oh ... zie het al :P


Heel erg bedankt!
Normaal lijkt hij eigenlijk alleen aan het tuig i.p.v. een halsband. Maar voor de foto's is een heel tuig wel heel veel werk en een stuk ingewikkelder om netjes weg te werken :+ . En op de 20 meter lijn komt eigenlijk nooit druk dus dan durf ik het wel even aan met een halsband.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWitzel en 36 bezoekers