Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 20:46

Twee jaar geleden heb ik mijn grote liefde Digger geadopteerd bij de Stichting Animal In Need. Deze stichting helpt de Nederlander Peter Koekebakker die ruim 10 jaar geleden een asiel in Zuid Spanje heeft overgenomen. Ik ben de stichting een beetje gaan volgen op facebook, en heb daardoor diep respect gekregen voor de man die zijn leven geeft voor alle dieren die het slecht hebben. Niet alleen heel veel honden, maar ook paarden, katten, vogels etc worden door hem en zijn vrouw geholpen. Daarnaast strijdt hij tegen stierenvechten, verzorgt castratieprogramma's en geeft voorlichting.

Maar goed.. ik wilde ook een klein steentje bijdragen en heb besloten om opvanggezin te worden. Dat houdt in dat ik een periode voor een hond uit het asiel in huis neem tot er een baasje voor is. Ik kies samen met een adoptiemedewerker een hond uit. Als de hond geschikt lijkt komt hij naar Nederland. Ik haal de hond op van het vliegveld en laat hem wennen aan het leven in huis. Ik voed de hond op en geef hem vooral veel liefde.
Het is ontzettend leuk om te doen en omdat ik het nu bijna een jaar doe, vind ik het tijd om een topic te openen met foto's van al die geweldige honden waar ik een korte tijd voor heb mogen zorgen.

Mijn eerste opvanger was Marquesa, een lief, jong labrador mixje.
Afbeelding

Daarna kwam Goofy, een prachtige hond en grote schat. Onbegrijpelijk dat hij al een jaar in het asiel zat.
Afbeelding
<3

Vervolgens was daar Balu, een lief klein kereltje
Afbeelding

In het voorjaar was er een nest (één van de vele) zwarte pups gedumpt in het asiel. Ik kreeg Orion in de opvang. Stiekem een beetje spijt dat ik hem niet heb gehouden, wat een geweldige hond met een fantastisch temperament!
Afbeelding

In het asiel verblijven een aantal honden met flink overgewicht. De honden leven in groepen in kennels. De groepen worden zo samengesteld dat de honden met elkaar overweg kunnen, vanwege de beperkte ruimte kan er bij de samenstelling van de groepen niet ook met de voedingsbehoefte rekening gehouden worden. Er wordt overvloedig gevoerd om ruzie om voer in de groepen te voorkomen. Dat maakt dat de honden zijn die lang zitten soms te zwaar worden. Omdat ik in het bos woon en veel wandel met de honden, en een beetje ruimte bij het huis heb met een goed hek voor de honden, heb ik besloten om ook deze honden een kans op een gouden mand te geven.

En zo kwam Balto, ondanks zijn gewicht en twee jaar asiel één bonk vrolijkheid. We hebben het wandelen voorzichtig opgebouwd, maar hij wilde zo graag! En hij bleek ook heel erg van zwemmen te houden! Ik had gedacht dat hij eerst weer in shape zou moeten komen voor iemand zag hoe leuk hij was, maar hij kreeg al snel een geweldig thuis!
Afbeelding

Als laatste kwam het hondje welke vanaf het begin graag in de opvang wilde. Tristan <3 , dit lieve moppie heeft ruim 3,5 jaar in het asiel gezeten.
Afbeelding

Nu wacht ik op Rico. Deze hond heeft nog veel meer overgewicht dan Balto en Tristan. Ik hoop dat hij er snel is zodat ook hij weer een vrolijke en fitte hond kan worden.
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 06-11-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:47

Wauw wat goed van je dat je dit doet! :)

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:49

Wauw wat super dat je dit doet zeg! <3 echt een dikke pluim voor jou

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:52

Wat knap dat je dit doet ! Kan me voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is om ze weer door te geven nadat je ze zoveel liefde heb gegeven (Ik weet niet of ik dat zou kunnen ;) ) Erg fijn dat er mensen zoals jou zijn die de honden (en andere dieren) een betere toekomst willen schenken +:)+

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:54

Geweldig dat je dit doet <3

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:11

Ik vind het ook heel goed van je dat je dit doet. Ik zou het niet kunnen. Elke keer weer die honden af moeten staan, ik zou ze allemaal willen houden.

Ik heb zelf ook een zwervertje uit Spanje.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:15

Wat een leuke honden.
En fijn dat ze dan allemaal een leuke baas hier vinden

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:20

Wat ontzettend fijn dat je je inzet voor het asiel van Peter. Mijn hond komt er ook vandaan en is echt een super hond!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:21

Wat goed dat je dit doet! Wat een leuke honden zitten er tussen zeg , vooral Bonka is een snoepie. <3 Het lijkt me wel weer moeilijk om de honden dan weer af te staan...
Wij hebben zelf 2 katten uit het spaanse asiel <3

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:30

We hebben zelf vier honden, en als ik opvanghonden zou houden, weet ik niet of er nog ruimte is om op te vangen. Je weet vooraf dat ze niet blijven, maar je kan het toch ook niet als logeetje zien. De honden hebben je steun echt hard nodig, waardoor je een speciale band met ze krijgt.
Ik kijk wel vaak op de site van de stichting en zie dan zoveel honden die ik op zou kunnen vangen. En dat helpt wel een beetje, het idee dat de volgende dan kan komen. Er zitten tussen de 500 en 600 honden, het liefste liet ik ze met tien tegelijk komen.
Het doet pijn als ze weg zijn, maar ze hebben allemaal voor altijd een plekje in mijn hart.


_Nelleke_ schreef:
Wat ontzettend fijn dat je je inzet voor het asiel van Peter. Mijn hond komt er ook vandaan en is echt een super hond!

Gaaf!! Nog een Bokker met een Koekebakker. Foto?

Sweetgirl1
Berichten: 4566
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:18

Ik heb ook Gewerkt met de koekenbakkers in het asiel. Enorm leuke en vriendelijke honden

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:24

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Mika! Mijn koekebakker. Tophond met geweldig karakter. Super makkelijk en mega lief!

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:44

Wat goed en knap dat je dit doet! Echt respect hiervoor. _/-\o_

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:50

Oh wat leuk zeg.
Topper ben je +:)+
Ik volg Peter ook al een hele tijd op Facebook.
Wat een fantastische vent is dat zeg en natuurlijk de rest van zijn team ook _/-\o_

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:04

Dit is die van mij
Ook een koekebakker
Ondertussen alweer 5 jaar mijn vriendje

Afbeelding

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 08:13

Heb je stage of vrijwilligerswerk in Spanje gedaan sweetgirl? Of heb je met ze gewerkt in een Nederlands asiel? Het zijn inderdaad hele leuke honden. Het verbaast me iedere keer weer, hoe lief en vriendelijk ze zijn, ondanks die soms hele lange tijd die ze in het asiel hebben gezeten.

Mooi hondje is Mika!

Hondje van Gaski ziet er ook lief uit. Mijn volgende opvanger lijkt een beetje op hem.

Gaski en Nelleke, hebben jullie je hond vanuit een opvanggezin geadopteerd of direct uit Spanje?

Claudia, inderdaad wat je zegt!

Super dat er ook Bokkers zijn die AIN een warm hart toedragen. Wisten jullie al dat er een fb groep is voor de Koekebakkertjes? Die heet 'Onze hond van Animal In Need'.

Enne... ik hoef geen respect hoor :o Ik vind het hartstikke leuk om te doen. Het kost me tijd en een heel klein beetje geld, maar dat valt in het niet bij de wetenschap dat ik er weer één uit het asiel heb kunnen halen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:28

Heeft hij, Peter koekebakker, toen bij de reünie gezeten? Des al niet te min, geweldig werk TS <3

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:45

Wat gaaf dat je dit doet TS! Wat zijn de honden er ontzettend goed en vrolijk uit :j

Vroeger dacht ik altijd dat alleen valse honden naar een asiel gingen. Tot mijn moeder daar onze vorige hond vandaan haalde. Dat was een ongeleid projectiel zoals ze het daar zeiden. Ze kon niet met andere honden en beet iedereen. Vanaf minuut 1 heeft ze volop gespeeld met onze hond en ze heeft op 1 keer na (en dat hadden we achteraf makkelijk kunnen voorkomen) nooit iemand gebeten. Het liefst lag ze ook de hele dag naast je op de bank te kroelen!
Toen bedacht ik me pas hoe ontzettend sneu het is dat er ook zoveel lieve honden in het asiel zitten, later zal ik daarom ook zeker een hond uit het asiel nemen! Echt ontzettend goed dat je dit doet +:)+

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:06

Wij hebben Mika direct vanuit Spanje geadopteerd. Zijn dubbelganger Zorro zit er nog steeds (al vier jaar) maar we hebben nu te weinig tijd om weer bij 0 te beginnen. Onze kat is ook een beetje bang voor honden en heeft bijna 6mnd op de bovenverdieping gezeten. Nu kent hij Mika en durft weer naar beneden maar wil het de kat niet nog een keer aandoen. Maar anders had ik het wel geweten!

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:15

Wat goed dat je dit doet! :))
Lijkt me soms wel moeilijk als je een hond weer weg moet doen, je bouwt toch een band op..

Sweetgirl1
Berichten: 4566
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:09

Ik heb in een nederlands asiel er mee gewerkt

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:26

Wat goed dat je dit doet! Leuk om de honden op de foto's te zien. Hoe lang verblijven ze gemiddeld bij jou? Doe jij zelf ook aan adverteren voor de hond of wordt dat voor je gedaan?

Ik ga Animals in Need eens opzoeken. Ben wel benieuwd naar ze. :)

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:30

Wat leuk dat je ook een opvang gezin bent.

Ik ben dat namelijk ook (wel via een andere organisatie) en heb heb naast mijn 2 eigen geadopteerde Spaanse honden nog een aantal honden tijdelijk in huis. (Roemenen en Bulgaren)

Het is een drukke boel in huis maar ze zijn het stuk voor stuk waard om ze te helpen aan de juiste baasjes.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:36

Wat een mooi overzicht!
Ik heb zelf ook een Spanjaard maar dan van SHIN.

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:38

Super tof dat je het doet :D

Wou dat ik de ruimte had dan had ik het ook gedaan.
Al komen zowel Clyde ( haha alweer 13jaar bij mij) en suerte bij pawspatas vandaan.

Maar zwervers blijven ontzettend trouwe honden :)