Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 18:42

14 1/2 van je 16 jaar heb ik je mogen kennen en je mijn mogen noemen, De Dibbes!

Dibs had al langere tijd nierproblemen en ging wel langzaam achteruit, maar niemand zou hem 16 geven en ook niemand had verwacht dat hij vorige week al zou gaan.
Hij was doof, bijna blind, enigste functionele was zijn neus zo ongeveer :roll: (hij jatte vroeger nooit eten, maar nu dus wel _O- ), communiceren deden we met grote armgebaren :+ .
Die nierproblemen hebben hem zoals verwacht uiteindelijk ook de das om gedaan, de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen viel vrijdag in de emmer.

De Labrador... nou ja, bijna... die zocht ik en toen belde er iemand en die zei.. Er is een hond gebracht kan jij hem niet meenemen?
Dus ik kijken.. mijn eerste commentaar... DIE is lelijk (uiterlijk!) :D :o :Y)
Dus zo ging ik naar huis met een Mechelaar x staff (vermoedelijk) die doodsbang was voor alles en iedereen en geen enkel commando kende.

Van bang voor alles en iedereen, naar vrolijke allemans vriend. (je was makkelijk omkoopbaar met ballen)
Van naar niet alleen kunnen blijven als joelende wolf in de flat (Gelukkig had ik de buren gewaarschuwd en gezegd, bellen als je wat hoort! Toen hij voor het eerst alleen moest blijven), naar dat wel kunnen.
Naar van bang van auto rijden (je moest hem echt de auto in proppen 8)7 ), naar he! Ik zie een open portier! Ik wil erin!

Maar in het bezit van 1 hersencel, maar daarom zoooo gaaf!! en zo lief! En altijd in voor sport spel of wat voor ongein dan ook. En super luisterend en je kon hem aan iedereen meegeven los, dan hield hij diegene netjes in de gaten en bleef bij die persoon (oke, behalve als ik in de buurt was O:) dan liep ie achter mij aan).
Dit was echt de allerallerbeste labrador die ik kon hebben.

Foto van 25 januari, heb hem uit de trash van mijn computer gevist.
Wat ben ik blij dat we die paar zonnestraaltjes vorige week nog meegepakt hebben en ik daar nog plaatjes van heb.
(ligt klein bosje op weg van zijn 2e familie naar mijn huis waar honden los mogen lopen, dat is zo heerlijk!)
Afbeelding

En voordat iedereen denkt dat ie al zwaar invalide was omdat ie doof en bijna blind was, nee, dat was hij niet! Hij genoot nog volop! Al zag je wel dat hij steeds minder bespiering kreeg uiteraard.
Filmpje van 10 januari kwam hij nieuw hondenvriendje tegen.
https://www.facebook.com/tobago.ausders ... =2&theater
Ook 10 januari.
https://www.facebook.com/tobago.ausders ... =2&theater
En nog 1 van 10 oktober 2015 (waar ik zijn leeftijd verkeerd zeg), maar ach...
https://www.facebook.com/tobago.ausders ... =2&theater
september 2015 nog steeds takken gek.
https://www.facebook.com/tobago.ausders ... =2&theater

Dibs on the beach! Hier was hij al jaar of 8.
Afbeelding

Dibs met zijn kanonskogel imitatie, hij rende zo op je af.. remde altijd te laat.. en als je opzij stapte koos je nog wel eens de verkeerde kant en ik en velen hebben zo wel eens op hun neus in het zand gelegen. (Deed ie alleen bij mensen die hij goed kende gelukkig :') )
Afbeelding

Hij was gek op graven, in de L en D duinen, op het strand, in de tuin van zijn 2e familie, in mijn tuin..
Overal dus, hij had dan ook een eigen zandbak bij mij in de tuin, zodat ie lekker kon graven en zand met zijn pluchebeesten mee het huis in kon slepen.
Afbeelding

Hij had ooit een paar bokt topicis..
IJspuzzelen noem ik het maar. [BB-ITP] Dibbes met nieuw spelletje
[BB-ITP] Obsessies, wie een kuil graaft voor een...
[BB-ITP] hup hup hup, lekker in de BLUP!!!

Dibs dankjewel!! Heb van je genoten, gekke vrolijke dwaas.
Deze foto's zijn van 2015 dus daar was ie toch ook al echt een oudje, maar nog steeds met passie!!
Voor water, ballen, stokken, lege waterflesjes noem maar op!
Afbeelding

Afbeelding

Dag Dibbes het ga je goed.
Voor jou geen eeuwige weide gewenst zoals voor de paarden, maar een prachtig zandstrand met veel water en veel tennisballen en lege halve literflesjes.
Dankjewel voor je vriendschap al die jaren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:50

;(

Prachtig topic!
En wat een heerlijk leven heb je hem gegeven <3

Heel veel sterkte met het gemis!
En jij, ouwe Dibbes, lekker voor eeuwig spelen en veel zandengeltjes maken :*

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:52

Wat een bijzondere hond is het geweest.
Als je kruising stafford/mechelaar hoort, zou je niet verwachten dat er zo'n vrolijke allemansvriend uit zou komen.
Hij heeft een super thuis bij jullie gehad, dat hij van zo'n bange hond zo vrolijk is geworden.
Die foto dat hij zo'n 8 jaar is en je hem duidelijk ziet: helemaal geen lelijke hond maar een prachtige hond om te zien!
Veel sterkte met het verlies :(:)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:52

Sterkte :(:) Denk dat jouw kanjer een geweldig leven heeft gehad!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:00

Sterkte :(:).

Volgens mij heeft Dibbes een pracht leven gehad bij jou! :*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:03

Barbet schreef:
Wat een bijzondere hond is het geweest.
Als je kruising stafford/mechelaar hoort, zou je niet verwachten dat er zo'n vrolijke allemansvriend uit zou komen.
Hij heeft een super thuis bij jullie gehad, dat hij van zo'n bange hond zo vrolijk is geworden.
Die foto dat hij zo'n 8 jaar is en je hem duidelijk ziet: helemaal geen lelijke hond maar een prachtige hond om te zien!
Veel sterkte met het verlies :(:)


Ha, ha hij was ook niet lelijk hoor, maar ik wou een chocolade labrador.. was deze als ik in een asiel had gelopen zo voorbij gelopen. Ging namelijk geen Beaucheron of R.Ridgeback nemen omdat dat met mijn werk onhandig was (zou mee moeten) en dan kijk je dus naar iets wat mensen doorgaans een vriendelijk uiterlijk vinden hebben.
Maar ach, net zoals met de paarden kom ik altijd thuis met dat wat niet op mijn verlanglijstje stond en het zijn stuk voor stuk prachtige dieren met geweldige karakters.

Vorige eigenaar had geprobeerd hem vals te maken, helemaal fout gegaan, hij was echt doodsbang, als je hem aan wou lijnen lag hij op zijn rug met staartje tussen zijn achterpoten te piesen.. zo sneu....

Ben heel eerlijk diegene die hem aan had gepakt en ik hebben wel direct gezegd, we proberen het 2 wkn, als hij echt verknipt is laten we hem in slapen.
Gelukkig bleek hij diezelfde avond al tennisbal gek en in zo'n mate dat hij daar wel heel veel voor over had, nou dan kan je er alles mee.
Heb meteen dag later al gemeld dat als ie alleen kon blijven, hij bij mij mocht blijven.


Shirley schreef:
;(

Prachtig topic!
En wat een heerlijk leven heb je hem gegeven <3

Heel veel sterkte met het gemis!
En jij, ouwe Dibbes, lekker voor eeuwig spelen en veel zandengeltjes maken :*


Het is andersom! Wat een prachtig leven hij mij gegeven heeft! Zo'n heerlijk trouw bruin vriendje!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:25

Meis ;( dat wordt saai en leeg in huis. Stukje van je leven dat nu voorbij is. Hij heeft het goed gehad.
Baas met 3 paarden en een flinke "sloot" door de "achtertuin" waar ie heerlijk kon graven.
Wij zeggen altijd als er gegraven wordt, zeker op zoek naar de Lek.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:29

Ha ha, die laatste 2 foto's je raadt het al... die Lek!
Lekker dicht bij en toch nat!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:30

Awwwww Dibbes, ouwe stofsok! Wat een heerlijk hondje <3 hij heeft een machtig leven bij je gehad, het gat wat ie achterlaat is groot. Sterkte meis!

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:37

Ach lieve Dibbes. .. heel veel sterkte zonder je vriendje.....

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:40

Ik heb je topic met een lach en een traan gelezen. Heerlijk zoals je hem en zijn leven hebt omschreven. Wat zal dat een gemis zijn.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:52

Heel veel sterkte toegewenst bij het verlies van je grote vriend.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:56

Dibs was altijd een lach, met Dibs moest je wel in zijn voor een geintje, een bal gooien of wat dan ook, dan zat ie voor je en keek met scheve kop en blije oren zo van TOE, Toe dan!!!! En ach.. dan gooide je nog maar een keer.
Echt heerlijk dier, ga hem inderdaad gruwelijk missen, maar wat een prachtige herinneringen ik aan hem heb, die kan niemand ooit afpakken en die zijn onbetaalbaar.

Er komt wel weer een nieuw vriendje, ik zonder hond is ook niets, maar zal natuurlijk geen Dibs zijn, krijg vast wel weer van links of rechts iets aangeboden, toen ik Dibs nog had vroegen mensen ook vaak genoeg of ik er niet 1 bij wou die ze kwijt moesten, toen was er geen plek in de hooiberg.... Nu helaas wel..

Oh, en hij was goede waakhond en beveiliger van de mensen waarmee hij wat had, zeker niet vals of over de top, maar hij kon hard blaffen en dat klonk best angstaanjagend :') als je hem niet kende en als iemand je te grazen zou nemen had ie wel een Dibs erbij. Hoe lief hij ook was, aan zijn mensen moest je niet komen!

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:06

Lieve lieve Dipsie, je laat een grote leegte achter. Maar wat heb je veel mensen prachtige herinneringen gegeven.

Ik hoop dat je daar in die grote zandhoop nog heel veel lol hebt, oneindig veel stokken en ballen kunt zoeken en hele diepe gaten graven en laat af en toe maar wat zand naar je baasje waaien zodat ze weet dat je aan haar denkt. Zij zal zeker nog vaak aan jou denken (en jouw gastgezin baasjes ook)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:23

Ha ha, gastgezin, hij vond gewoon dat iedereen van hem was, dus dat ie 2 families had, mooiste vond hij het als iedereen bij elkaar was! En als het dan richting bos ging was het natuurlijk nog beter!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:54

Ahhh, niet leuk Sjolvir. Heel veel sterkte.. :(:)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:02

Wat zul jij hem missen, heel veel sterkte.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:04

De beste komen vaak op een andere manier op je weg dan dat je ze uitzoekt...
Heel veel sterkte met het verlies van Dibbes!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:07

Wat beschrijf je hem met veel liefde, heel veel sterkte met het verlies :(:)

Zulke honden laten een grote pootafdruk achter op je hart :j

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:05

Dag lekkere ouwe gekke dibbes.
Je baasje was mij er eentje zo te lezen zeg..
Eentje uit duizenden!

Hij heeft een top-leven bij jou gehad zo te lezen Sjolvir!

Heel veel sterkte met het verlies.
Gaat het een beetje?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 02:09

wat een geweldig leuk dier
en wat kan het toch ineens nog snel gaan he? als je zo'n filmpje van nog geen maand ervoor ziet, waar hi wel oud maar vol levenslust zit.

nieren zijn nare dingen bij oudere huisdieren. hun koppies willen nog zo graag, het lichaam doet het dan nog wel ok voor hun leeftijd, maar als de nieren beginnen te falen, dan weet je dat je in de reservetijd bent aanbeland.


heel veel sterkte de komende tijd, want ook al zit het afscheid eraan te komen, partir c'est mourir un peu, vooral als het afscheid voor altijd is.

misschien komt hij mijn parsson jack teefje nog wel tegen daar op zijn eeuwige speelstrand.. zand om in te graven, als de jouwe halve liter flessen neemt, die van mij heeft toch liever anderhalve literflessen, tennisballen om mee te spelen en te ontdoen van hun beharing.. grote kans dat ze ook ergens op dat eeuwige speelstrand rondzwerft. als hij het een beetje rustig aanpakt bij de kennismaking dan heeft hij er alvast een vriendinnetje waarmee hij voor altijd rond het water kan spelen. mocht hij haar niet gelijk kunnen vinden.. dan moet hij even wachten op het lawaai van een stok die over het pad ratelt, want dan is ze even een halve boomstam halen in de bosjes

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:32

Je P. Jack met 1 1/2 liter flessen, die had Dibs ook liever gehad, maar daar zit statiegeld op :D :+ }>
En tennisballen pellen check.... als je niet meer gooit worden ze gesloopt....
Die 2 gaan het wel vinden met elkaar, alles voor de lol!

Ik en de 2e familie zijn ondertussen hondenspeurtocht gestart, maar valt niet mee.
Heb best wel eisen (waarbij ik doorgaans bij aantal toch weer afwijk, maar ach..) en vind bv een hond uit asiel in Friesland niet heel praktisch als je aan de andere kant van NL woont, dat is nogal rottig kennis maken.

Gek hoor, actief andere hond zoeken...
Hondekleedjes allemaal uitwassen, net nog 2 gesloopte tennisballen onder de bank zien liggen.. (liggen er nog).
Dieet voer net op de post gedaan naar iemand die dat ook goed kon gebruiken.
Auto moet ik nog leeghalen, kan dekzeil van de achterbank en de miljoen kleedjes en allicht heb ik dan een keer een achterbank waar je mensen op durft te laten zitten.
(de modderspatten zitten op het plafond in de auto, van natte uitschuddende hond).

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 10:56

Ondertussen is er een nieuw hondenvriendje bij mij in huis geland, geen Dibbes, maar ook een fantastisch leuk hondje, lief, speels, allemansvriendje.

Aantal mensen nog bedankt voor het doorsturen van hondjes in mijn pb box, maar nu dus niet meer nodig.

(Oh.. naam is nog ter discussie maar ik denk dat zij... Murphy of Murphey gaat heten... )

Afbeelding

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:11

Sterkte met het verlies...en wat een leukerd!!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vaarwel. Ballenjongen, zeehond, mol, kanonskogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:14

Wat een leukerd en Murphey of hoe je het ook gaat schrijven is een leuke naam...veel
plezier met hem en de opvoeding!