Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:06

Hallo lieve bokkers! Graag stel ik mij even aan jullie voor! :wave:

Ik ben Cinner!
Afbeelding

Voordat jullie het vragen; ja ik ben een echte Golden en nee ik ben géén kruising. Ik ben zoals mijn vrouwtjes zeggen 'een bijzondere hond'.

Toen ik geboren werd (bij de ouders van mijn ene vrouwtje, want die hebben een kennel) dachten ze namelijk dat ik een teefje was. Dat staat ook op mijn stamboom. Maar na zes weken lag ik op mijn rug en wat denk je??? Piemel! 8)7

De dierenarts zegt dat ik herm... herm... hermanogwat ben. Mijn vrouwtjes noemen me transgender (ik denk omdat ik dan beter bij de LGBT pas).

Omdat mijn piemel niet zit waarhij hoort te zitten heb ik ook heel lang heel gek geplast maar tegenwoordig kan ik mijn poot optillen *\o/*

Naast dat ik een reufje ben, kloppen er nog wel meer dingen niet helemaal aan me. Ik ben te klein en mijn poten zijn kort en krom. Ik loop heel vaak autistisch op een kleine volte en ben voor alles bang en onrustig.

Maar aan de andere kant ben ik heel stoer hoor! Ik geef bijvoorbeeld nooit pijn aan. Daarom houden mijn vrouwtjes me heel goed in de gaten.

Ik woon in een huis met mijn twee grote vrouwtjes, twee kleine vrouwtjes en een klein baasje. Daarnaast lopen hier ook nog drie katten rond. Eentje daarvan geeft me kopjes. Voor de andere twee ben ik... Bang!

Nou ja, dat is dus een beetje over mij. Jullie willen vast nog wel wat meer foto's zien!

De vrouwtjes zeggen soms dat ik kruising olifant ben. Ik snap niet waarom :n
Afbeelding

Ik vind in de regen lopen helemaal niet erg. Ik lijk dan best een beetje op een jonge god. Vinden jullie ook niet? Overigens zien jullie op deze foto ook goed mijn drinkprobleem; ik laat het grootste deel van het water langs mijn baard naar buiten lopen. Mijn vrouwtjes mopperen dan over dweilen...
Afbeelding

Toch laat ik me graag verzorgen. Met de furminator bijvoorbeeld! Dan komt er een extra Cinner af volgens mijn vrouwtjes. Raar toch? Ik ben uniek!
Afbeelding

Dit ben ik met een van mijn vrouwtjes. Mijn mama had weer pups en ik was een hele trotse grote broerzus! Hier ging ik voor de eerste keer kijken toen ze in de ren zaten.
Afbeelding

Ik doe veel gekke dingen, maar voor nu zijn de foto's even op...

Welterusten! :evaw:

Afbeelding

----------

Cinner is 2,5 jaar geleden bij mijn schoonouders geboren. Hij was vanaf het begin een zorgenkindje maar een blije pup. Toen bleek dat hij hermafrodiet was kon hij natuurlijk niet meer verkocht worden. Zo kwam hij bij ons, omdat mijn vriendin inslapen niet over haar hart kon verkrijgen.
Aangezien deze aandoening nauwelijks voorkomt bij honden is er zeer weinig bekend over zijn levensverwachting. Naast zijn geslacht heeft hij dus kromme poten. Als pup had hij daar pijn aan bij langere wandelingen maar dit was alleen te zien als je er goed op lette. Daarnaast heeft hij een beschadigd hoornvlies; waarschijnlijk eens in een egel gaan hangen en geen kik gegeven, voor ons reden om hem zeer scherp in de gaten te gaan houden.
In zijn andere oog ontwikkelt zich staar, wat veel te vroeg is voor zijn leeftijd.
Cinner leeft in reservetijd. We hebben samen en met mijn schoonouders een duidelijke visie op wat we verantwoord vinden voor hem. Naast dat er geen duidelijkheid is over levensverwachting is er bijvoorbeeld ook geen zicht op de ontwikkeling van zijn organen.
Omdat hij pijn nauwelijks aangeeft zijn we ons heel bewust van zijn doen en laten. Bij twijfel staan we bij de dierenarts maar we gaan niet heel ver in behandeling.

We genieten elke dag van onze halfslachtige autist en zorgen ervoor dat we hem tot het onvermijdelijk afscheid komt zo goed mogelijk voor hem zorgen. :+:

Snollygoster

Re: Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:15

Wat bijzonder, ik wist niet dat zoiets ook bij honden kon voorkomen! Ik heb erg genoten van het tekstje te lezen, het is heel fijn geschreven. Hopelijk kan ie nog vele fijne jaren bij jullie blijven, echt prachtig om te lezen dat jullie zo goed voor hem/haar zorgen +:)+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:31

Wat interessant! Hij/zij voelt dus geen pijn? Zo te lezen heeft hij/zij een heerlijk leventje bij jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:40

Hij zal vast pijn voelen maar hij piept letterlijk nóóit.
Zelfs als je per ongeluk vól op zijn poot gaat staan dan schrikt hij alleen maar op en rent weg.

Gisteren nog met hem bij de spoedkliniek geweest. Hij had blijkbaar flink zeewater binnen gekregen. Hij voelde zich duidelijk héél beroerd maar geen piep gegeven, ook niet toen we hem in de auto tilden of bij de DA op de tafel :n

Hij ligt nu overigens nog steeds bij te slapen... En wij zijn blij dat hij er nog steeds is (maar hadden er ook vrede mee gehad als zijn laatste dag een stranddag was geweest. Hij is gek op het strand).

We merken wel hoeveel stress een hond als deze kost. We zijn er meer dan gemiddeld mee bezig en steeds als hij iets mankeert de vraag 'gaat hij nog mee naar huis?'

We zouden er niet nóg eens aan beginnen maar we zijn wel héél gek met ons vriendje :)

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:48

Wat bijzonder! Fijn dat hij een liefdevol thuis heeft gevonden!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:53

Wat bijzonder.
Hij heeft duidelijk het juiste huis gevonden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:07

Heel bijzonder! Ook ik wist niet dat dit bij honden kon voorkomen.
Hoe reageren andere honden op Cinner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:11

Dat varieert... Over het algemeen roept hij eerder agressie op, vooral bij reuen. We denken dat dat komt doordat hij net niet helemaal normaal ruikt.

Gelukkig vindt hij andere honden niet bijster interessant.

Ik zal morgen eens proberen een 18+ foto van hem te maken. Hoewel hij volgens mij ook op de site van onze dierenarts staat..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:17

Daarom vraag ik het ook. :) Juist omdat honden zo goed zijn in het onderscheiden van de 'hormonale' luchtjes. En dan zal hij wel vreemd ruiken voor een andere hond.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:24

Interessant. Inderdaad ook de vraag over hoe andere honden reageren.
Ik weet zelf ook niet of ik als ik er ooit zo n pup bij heb in zou laten slapen...

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:25

Nog een vraag..moeders heeft weer een nest gehad...hebben ze haar nog kunnen testen ergens op bijv ? Of nu andere reu keuze?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:47

Heeft Cinner dan eigenlijk ook behalve de later waargenomen piemel ( :D ) verder de complete geslachtsdelen van een teefje? Dus ook baarmoeder e.d?
Sorry hoor, maar ik vind dit eigenlijk heel interessant. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:01

Wat een leuk dier!! En wat top dat jullie hem/haar de kans geven op een mooi leven! Super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:02

Het leek echt 'domme pech'. Dit nest was met dezelfde ouderdieren.

Geen hermafrodietjes dit keer :)

We weten niet of hij een baarmoeder heeft en zo. Hij is nooit loops geweest. Een echo hebben we niet laten maken. Dat kost handenvol geld en aangezien hij geen last lijkt te hebben van hormonen hebben we niet de neiging om te castreren.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:15

Ach toch! Hij ziet er wel erg lief uit :j

Ik weet dat ze staar bij honden vrij simpel kunnen verhelpen, zelfde procedure als bij mensen. Maar of je dat doet is natuurlijk een tweede. Zeker als je niet weet hoe zijn lijf een roesje trekt.

Zijn uiterlijk en wat je beschrijft doet me haast denken aan het syndroom van Down. Hoewel ik weet dat dat geen dubbel geslacht betekent meestal, maar wellicht bestaat het naast elkaar.
Een gen test is erg interessant, maar als het mijn hond was weet ik ook niet of ik dat zou laten doen. Als het niet via een universiteitskliniek 'gratis tbv onderzoek' oid kan, zou ik er waarschijnlijk al niet eens over denken.

Maar hij is echt heel leuk om te zien :) Al wel eens een thundershirt gehad voor hem? Misschien vind hij het fijn en helpt het als hij wat bang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:20

Wat apart , nog nooit van gehoord bij honden. Als hij gelukkig is , nu een goed leven heeft :)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:36

Wat een leuke hond zeg!! En bijzonder....fijn dat jullie dit doen...als zoiets op mijn padje komt zou ik ook zeker hetzelfde doen maar ik vind het echt een leuk hondje om te zien! Misschien dat via universiteitskliniek Utrecht wel animo is om dit gratis te onderzoeken voor de wetenschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:39

We weten niet hoe hij op narcose reageert en dierenartsbezoek geeft hem heel veel stress.

Omdat het normaliter enkel heel sporadisch voorkomt bij cocker spaniels weet ik ook niet of onderzoek echt relevant is trouwens.

Als hij overlijdt willen we ook geen gerotzooi met hem. Dan wordt hij gecremeerd net als de andere honden van de kennel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:51

Safiera schreef:
Ach toch! Hij ziet er wel erg lief uit :j

Ik weet dat ze staar bij honden vrij simpel kunnen verhelpen, zelfde procedure als bij mensen. Maar of je dat doet is natuurlijk een tweede. Zeker als je niet weet hoe zijn lijf een roesje trekt.

Zijn uiterlijk en wat je beschrijft doet me haast denken aan het syndroom van Down. Hoewel ik weet dat dat geen dubbel geslacht betekent meestal, maar wellicht bestaat het naast elkaar.
Een gen test is erg interessant, maar als het mijn hond was weet ik ook niet of ik dat zou laten doen. Als het niet via een universiteitskliniek 'gratis tbv onderzoek' oid kan, zou ik er waarschijnlijk al niet eens over denken.

Maar hij is echt heel leuk om te zien :) Al wel eens een thundershirt gehad voor hem? Misschien vind hij het fijn en helpt het als hij wat bang is.

Staar is inderdaad relatief makkelijk te verhelpen maar we hebben er informatie over opgezocht en je moet dan rekenen op ongeveer 1500 euro per oog. Daar beginnen we heel bewust niet aan.

Ook hebben we wel te horen gekregen "een hond heeft zijn zicht niet nodig, ze doen het meeste met hun neus en anders doe je er een vriendje bij". Ook dat is voor ons geen optie. Hij loopt regelmatig rondjes en loopt daarbij ook met zicht wel eens tegen dingen op. Om zijn weg te vinden gebruikt hij zijn neus nauwelijks. Hij kan niet eens een stok of bal vinden als hij hem niet ziet (en dus zijn wijzelf vaak degenen die apporteren).

Als hij onrustig is horen we hem zijn rondjes trippelen. Als hij schrikt komt hij achter of tussen ons staan. Het is goed te beheersen op die manier. Maar het is een hond die op nieuwe plekken niet makkelijk zijn rust vindt.

Van een thundershirt had ik nog niet gehoord. Ik weet niet of hij dat zou accepteren. Hij bibbert niet en gaat ook niet met zijn staart tussen zijn benen of zo, hij uit het vooral in onrust.

Behalve in de trein dan, dan duikt hij onder een stoel, maar daar reizen we dan ook vrijwel nooit mee.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:52

Wat een mooie hond!
De vorige hond bij ons op de manege was ook een hermafrodiet, en daar was zelfs het volledige nest hermafrodiet! Geen idee hoe oud de hond precies is geworden maar hij/zij is zeker niet vroeg gestorven. Hond in kwestie had geen kromme pootjes of iets dergelijks, was enkel op het laatste van zijn/haar leven doof, maar dat kan ook gewoon de ouderdom geweest zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:05

Dat is goed om te lezen :j

Wij hebben zelf onafhankelijk van elkaar het gevoel dat hij niet ouder wordt dan 3. Natuurlijk hopen we dat dat niet zo is.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:26

wow, wel een gok om wederom die combinatie te doen dan zeg. Wel fijn dat er niet weer zulke nakomelingen geboren zijn.
Kan je niet na laten kijken of er een baarmoeder aanwezig is? of misschien een deel of bijv wel de eierstokken etc? Dit om ook ontstekingen te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:33

Ik denk niet dat dat een gok is. Dekreu is goedgekeurd en heeft meerdere honden uit de lijn van het moederdier ook gedekt (de moeder van de moeder is bij een tweede nest gedekt door diezelfde dekreu) en daar is nooit iets vreemds uitgekomen.

Er is uitgebreid overlegd met bevriende fokkers en verschillende dierenartsen en het oordeel was overal; "dikke pech". De overige pups uit het nest, en die uit het huidige nest zijn prachtige en lieve pups.

Nakijken of er een baarmoeder is hebben we overwogen maar hij zou geschoren moeten worden en onder narcose moeten voor een echo. Daarnaast zijn we er erg veel geld aan kwijt en kost het hem een heleboel stress. Daar kiezen we dus bewust niet voor zolang er geen problemen zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:34

Goh, wat een lieve kneus :+:
Wat goed dat jullie hem een kans geven! Als het op is is het op, maar dan heeft hij in ieder geval een paar prachtige jaren gehad!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:04

Wat fijn had hij bij jullie zo'n goede thuis heeft gekregen en dat jullie zoveel tijd en moeite steken in het ervoor zorgen dat hij zich zo goed en gelukkig mogelijk voelt. Jullie verdienen een dikke +:)+ .
Hij ziet er zo lief uit, wil hem bijna spontaan een knuffel geven haha.
Hij zal in ieder geval een prachtig leven hebben gehad, hoe oud hij ook wordt.