Knappe Reno zijn resultaten van afgelopen wedstrijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Knappe Reno zijn resultaten van afgelopen wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:29

Reno is een kruising pitbull van 2,5 jaar nu.
Wij sporten veel met hem, en hebben nu 2 x een show met hem gelopen.

Augustus is een drukke maand voor hem en ons.
9 aug hadden we een show en sport onderdeel gedaan met hem, hier is hij 1ste geworden in zijn klasse 2-3 jaar.
Daarna als Best of Show uitgezoken! Kon geen trotser baasje zijn :D
En die dag heeft hij ook nog een 1ste plaats gehaald met de wallclimg met 2.90m hoog! Super trots 3x winnaar geworden die dag!

Afgelopen weekend waren we naar belgie gegaan, daar had hij met de sprint race meegedaan en de high jump, met sprinten was hij 5e geworden ( maar wel zn eigen record verborken dus super goed :D ) en met de high jump is hij 1ste geworden met 2.25 m :D :D

Dit weekend gaan we naar kerkwijk voor show en sport weer, ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

We zijn sinds een half jaar bezig nu, en hij heeft al 8 bekers en 2 medailles gehaald! Dus hij doet het boven verwachting super goed! In september hebben we ook nog een aantal wedstrijden, en dan is het seizoen weer afgelopen en beginnen we volgend jaar weer :D

Nou heel verhaal hahaha, hier een aantal foto's van afgelopen maand!

Reno met de High jump
Afbeelding

Afbeelding

Op de show 9 augustus
Afbeelding

Uitgekozen voor the best of show
Afbeelding

Op de wall
Afbeelding

En nog wat foto´s van op het traningsveld

Afbeelding

Afbeelding

En nog een leuke foto als afsluiter, dit was in Belgie Reno zijn Happy Face :D

Afbeelding

justkid

Re: Knappe Reno zijn resultaten van afgelopen wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:24

Ik vind de 4e en laatste foto leuk en ik hoop dat dat zijn karakter weerspiegeld :)
Ik vind hem op de derde foto gewoon een "enge hond" :o
Kun je me wat meer vertellen over wat je precies met hem traint en hoe zo'n wedstrijd in elkaar zit?
Het ziet er in mijn ogen zo agressief uit. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat je daarop juist traint, dus ik heb wat uitleg nodig :P

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:30

Gaaf hoor! Ik zou hem alleen wel een tuig aandoen als je hem zo laat trekken, niet echt bevorderlijk voor zijn nek.
Vind het wel heel leuk om te zien dat je hond mag doen waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn, ookal zullen de meningen vast verdeeld zijn over of het wel zo goed is voor het lichaam om dit te doen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 20:30

@ Justkid, haha ja die foto's weerspiegelen wel zijn karakter ja! Hij is super lief en vrolijk altijd.
Die 3de foto is ook voor het eerst dat hij zich zo gedroeg, hij vond zijn buurman echt niet leuk, die begon met blaffen ( met geen lieve bedoelingen ) en haakte daar op in, normaal loopt hij ervoor weg, maar omdat we nu naast elkaar stonden ging hij erop in. Hij is nog steeds lief voor alle honden, behalve als ze echt gemeen zijn, dat laat hij nu eindelijk niet meer toe. ( dat mag van mij, hij hoeft niet over zich heen te laten lopen ;) de kans op vechten gebeurd niet want ik heb m vast aan de lijn :) en verder is hij altijd heel sociaal, dus als hij een keer uitvalt vind ik dat niet zo erg.

En wat de sport betreft, het lijkt agressie opwekken, maar dat is totaal niet zo. Hij doet aan hoogspringen, verspringen en sprinten. En hij vind het geweldig om te doen! Als hij bezig is, lijkt hij agressief maar hij zit zo vol drive om te werken dat hij compleet een andere hond is. Als ik niet met hem train, of gewoon thuis is hij super relaxed en heb je geen hond aan hem. Alleen als hij mag werken is hij super enthousiast :)
De sporten gaat erom wie het hoogste of verste kan springen, of wie het snelst kan rennen, spreekt voor zich denk ik ;) en hij is er toevallig echt super goed in, dus dat maakt het extra leuk!

@ Borisje, ja dat trekken was alleen voor de foto eigenlijk, heb ook wel een tuig maar een halsband staat toch mooier voor op de foto :d Ik let er zeker op dat hij zn nek niet overbelast :D

Ja het is ook super leuk, voor hem en voor mij. Hij geniet er echt van, en ik heb weer een nieuwe hobby sinds mn paard weg is. Leuk om samen te werk gaan en lekker bezig te zijn!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:36

Gaaf dat je deze dingen met hem doet en ook super dat hij er zo goed in is. Ik wist helemaal niet dat hier ook wedstrijden in waren. Is dat alleen voor "vechthonden" of mogen andere rassen daar ook aan mee doen?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:12

Dank je wel! Ja het is niet echt een bekende sport, maar worden wel veel wedstrijden georganiseerd :)
Het is wel voor "vechthonden" inderdaad, andere rassen heb ik nog niet gezien bij die wedstrijden.
Het is ook wel echt een sport gemaakt voor deze rassen, hoewel ik denk dat andere rassen het ook wel zouden kunnen doen hoor! Maar heb ze nog niet gezien in deze sport :)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:23

Ik schrok me kapot van je hond op de meeste foto's. t Is ff wennen..... Maarreh, is het waar dat zo'n 'vechthond' het object waarin hij zich vastbijt niet kan loslaten omdat het bloed uit de kaakspieren wegtrekt en zodoende 'op slot' komt te zitten? En dat het dus even duurt voordat hij kan loslaten? Of is dit niet juist?

Die halsband op foto 4 *\o/*
En zijn klokkenspel op foto 1 Whahaha :D
In ieder geval heb je een indrukwekkende, succesvolle hond. Veel plezier en succes met de komende wedstrijden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:28

Sammy_xxs schreef:
Dank je wel! Ja het is niet echt een bekende sport, maar worden wel veel wedstrijden georganiseerd :)
Het is wel voor "vechthonden" inderdaad, andere rassen heb ik nog niet gezien bij die wedstrijden.
Het is ook wel echt een sport gemaakt voor deze rassen, hoewel ik denk dat andere rassen het ook wel zouden kunnen doen hoor! Maar heb ze nog niet gezien in deze sport :)

Ik denk dat mijn herders dit ook wel helemaal super zouden vinden. Die hebben ook een beetje vechthondenbloed in zich via de moeder. De oma daarvan was een pittbull. Maar vrees dat ze niet mee mogen doen dan. Maar echt leuk dat je dit doet, zo kan de hond ook een beetje zijn ding doen zeg maar zonder dat er ongelukken van komen. Veel succes nog!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:56

Ohw ja dat is jammer, maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf doen! Dan alleen geen wedstrijden, maar dat hoeft voor de hond toch niet dat is meer voor het baasje :P Ik train natuurlijk ook vaak bij mij in de bossen enzo, en daar heeft tie het net zo leuk als op het trainingsveld.
Je kan ook gaan flirtpolen, dat is met een longeerzweep, dingetje eraan hangen ( ik gebruik een stokje ) en daan daar achteraan laten rennen, verbruiken ze veel engerie en is goed voor de spieropbouw omdat ze alle spieren gebruiken door de korte bewegingen die ze moeten maken.

Als je een tuin heb kan je een springpole maken, daar kunnen ze aan hangen en trekken...

Afbeelding
Dit is een springpole, die hang je op een hoogte dat als de hond eraan hangt zijn voorpoten net iets van de grond af zijn.

en high jumpen doe ik met een longeerlijn met een bijtrol eraan die gooi ik over een dikke tak en dan kan hij ernaar springen, zo kan je ook treeclimbing doen dan hang je de bijtrol in de boom en moet hij de boom opklimmen om het te pakken...
En zo kan je toch al veel doen, en zullen ze zich heerlijk uitleven :D

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:03

Handige tips! Zal eens kijken of mijn vriend zoiets kan maken. Denk dat ze dat helemaal geweldig zullen vinden. Is weer eens wat anders en hebben ze echt iets te doen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:15

Jaa inderdaad, als ze het leuk vinden is het een ideale uitlaatklep voor ze!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:46

Oooooh daar is knappe Reno!! <3 wat is hij nog gaver geworden zeg! Gefeliciteerd met alle prijzen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 23:45

Dank je wel Loez! :D Hij heeft gister weer een 1ste plaats gehaald :D super trots weer
Foto van hoe hij gisteren erbij stond
Afbeelding
Mijn knapperd <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 00:04

Spierbundel :')!
Knapperd!! <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:08

wat een gave foto hier boven zeg!! En wat is reno ook knap zeg!

Nog veel succes in de toekomst met hem!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:20

Hahha Loez mis de vind ik leuk knop :') dank je wel!

Dank je wel Briitje!! :o :D

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:27

Heerlijke foto's! Je ziet hem gewoon vrolijk zijn op de foto's.

Blij dat je aan zijn behoefte voldoet door op deze manier met hem aan het werk te gaan. Ik hoop dat jullie nog veel prijzen samen in de wacht mogen slepen en vooral nog heel veel plezier hebben samen :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 15:13

Dank je wel Talsha! Ja hij vind het heerlijk om te mogen werken, voor de rest is tie lui :P maar als hij aan het werk mag, nou dan is het een bonk energie :D

@ Nicky1963 Sorry zag je berichtje nu pas! Maar dank je wel :D
De foto's kunnen beetje angstaanjagend zijn soms, maar die foto's zijn gemaakt als hij aan het werk is, dan heeft hij veel drive om watte gaan doen, en krijg je dus zulke plaatjes :)

Maar wat je zegt is niet zo :) kaken kunnen niet op slot, dat is een fabeltje. Pitbulls hebben gewoon hele erge doorzettingsvermogen en laten gewoon niet los uit wilskracht. Plus ze zijn natuurlijk gefokt om te "vechten" dus hun snappen de lichaamstaal niet van andere honden, normaal als een hond zich overgeeft bijv, houd e andere hond op. Maar dat is bij dit soort rassen dus niet zo die blijven doorgaan tot het eind. Maar als je dus met ze traint, zijn het geweldige honden, omdat ze zo doorzetten en niet opgeven. Ze gaan door het vuur voor je, en dat maakt het leuke werkhonden. Zijn ook wel echt honden waar je iets mee moet doen. Niet alleen een blokkie om of rondje door het bos :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:17

Ik vind het echt super dat je ook deze kant van dit mooie ras kunt laten zien. Natuurlijk is het voor veel mensen even 'wennen' om het zo te zien, zeker gezien de 'naam' die dit ras toch helaas heeft. Je hebt hem er echt geweldig voor staan, helemaal afgetraind en ik zie een blije hond. Heel leuk om het zo eens te zien. Ik heb er overigens geen enkel verstand van, maar ik vind het echt super dat je hem zo de kans geeft 'zichzelf' te zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 13:32

Dank je wel voor je compliment Mer1980! :o
Het is inderdaad wennen voor veel mensen, het schrikt ook veel mensen af, wat ook wel te zien aan de reacties :P en heel veel mensen hebben het topic gelezen maar durven er verder niks over te zeggen denk ik :+ maar het is zo leuk, en hij kan zo lekker zn ei kwijt, we vinden het beide heerlijk om te doen :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:38

leuk hoor!!
dox is er nog te jong voor, maar iets richting dit, gaan we vast ook met hem doen in de toekomst..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:16

Dank je wel Missanita84! Ja is zeker leuk om te doen, nog even geduld dan hebben :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:27

nou ik hoop dat jou hond niet agressief is ....ik heb het er niet op( heb lang genoeg moeten revalideren na ook zo een schatje doet hij anders echt niet, maar hij pakt wel onschuldige voorbijgangers!)

ik ben echt een honden liefhebber, maar deze mag je bij je houden zeker met zulke praktijken!
je woont gelukkig ver weg! -O-

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:12

kwita schreef:
nou ik hoop dat jou hond niet agressief is ....ik heb het er niet op( heb lang genoeg moeten revalideren na ook zo een schatje doet hij anders echt niet, maar hij pakt wel onschuldige voorbijgangers!)

ik ben echt een honden liefhebber, maar deze mag je bij je houden zeker met zulke praktijken!
je woont gelukkig ver weg! -O-

Wat voor praktijken? Sporten? Dit is een gewone hondensport hoor, herders die pakwerk doen zijn zeker ook heel gevaarlijk?
Mijn hond is absoluut niet agressief, en een heerlijk knuffelbeest, maar als hij mag werken, ja dan heeft tie daar zin in en gaat er 100% voor. Niks gevaarlijks aan.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:05

Super gave foto's.

@Kwita: Gevaarlijk? Mijn rottweilerXDobermann doet pakwerk dus die zou ook moeten aanvallen?, maar het is echt doetje, speelt zelfs met kleine kinderen.