3 weken oude kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

3 weken oude kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:45

Wij hebben kittens! *\o/*
Of nouja, ze zijn alweer 3 weekjes oud. Totaal zijn het er 4, 3 rooie en 1 rood/bruine
1 daarvan is een rode kater en de rest is allemaal poes :D

2 kittens houden we waarschijnlijk zelf aan, de overige 2 moeten nog een nieuw huisje krijgen :D
Ik ben geen prof. in foto's maken maar volgens mij zijn ze wel aardig gelukt :D

Enjoy de foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga elke week nieuwe foto's maken en als jullie het leuk vinden kan ik jullie op de hoogte houden :D

Kenjiro

Re: 3 weken oude kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:56

Oooh ik smelt, wat een dotjes!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:53

Dat kleine klauwtje op de 6e foto! <3

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:56

Ja lief he? die is van Dexter (de bruin/rode) haha

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:10

Oooooh <3

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:59

aahw wat een schatjes. die mooie blauwe oogjes! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:02

Ik vind het echt schatjes, maar ze hebben erg vieze oogjes en neusjes. Zijn ze helemaal fit?
En zijn de ogen van de kitten op foto 3 en 4 goed?

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:04

Ahw, wat schattig, ik volg! <3

Zou je misschien ook afzonderlijke foto's met namen willen maken? :) Dan weet ik hoe ze er precies uit zien, dan weet ik welke foto's van dezelfde kitten is en welke niet :P

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:05

Rode zijn toch altijd katers? :o?

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:07

Dacht ik ook... Maar volgens mij zijn het soms poezen, maar meestal katers... Mijn vader had namelijk ook ooit een rooie, en dat was toch echt wel een poes, heeft 2 nestjes gekregen :P Maar die bestonden allebei uit alleen maar katers, dus misschien kunnen ze alleen maar katers krijgen? Ik weet het niet zeker dus.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 20:33

De kittens zijn van een aanloopkat die niet zo tam is. De kittens zitten in een mandje met een deken met een doos erover heen (en een gat voor de moeder). Ze zijn zeker helemaal fit en super speels al. Rode katten zijn niet altijd katers, de moeder is ook rood. de 3 rode kittens lijken ontzettend veel op elkaar. volgende week maak ik wel even afzonderlijke foto´s dan zijn ze nog meer gegroeid en zijn de verschillend waarschijnlijk iets beter te zien.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:54

poezen hebben 2x een gen voor rood nodig om rood te zijn waar rode katers er maar een nodig hebben, vandaar dat er minder rode poezen dan katers zijn ;)

als moeders ook rood is dan heeft het tortie poesje een andere vader dan de rode poesjes

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:40

Wow, echt? Dus die poes krijgt in 1 nestje kittens van verschillende vaders? Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Ik snap het nu iig beter, bedankt :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:38

een poes kan tijdens de krolsheid door meerdere katers gedekt worden en dus in een nest kittens van verschillende vaders krijgen. Bij poezen die buiten lopen komt dit veel voor maar vaak is het niet zo duidelijk als in dit nest en als je niks van kleurengenetica bij katten weet zal het je ook niet opvallen :)

de basiskleur (rood en zwart) is bij katten geslachtsgebonden, die ligt op de X, katertjes(XY) krijgen dus altijd de basiskleur van hun moeder en poesjes(XX) krijgen hun basiskleur van beide ouders. De rode poesjes uit dit nestje hebben dus een rood gen van hun mama en een rood gen van hun papa gekregen, hun vader was dus rood. Het tortie poesje heeft het rode gen van mama gekregen maar ze heeft ook een gen voor zwart, aangezien mama rood is en geen zwart heeft, moet het zwart bij de vader wegkomen, haar vader was dus zwart.

katers kunnen geen zwart en rood tegelijk dragen aangezien ze maar 1 X hebben. Er zijn dus geen echte tortie katers (ze zijn er wel maar deze hebben een genetische afwijking)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 11:46

Van schreef:
een poes kan tijdens de krolsheid door meerdere katers gedekt worden en dus in een nest kittens van verschillende vaders krijgen. Bij poezen die buiten lopen komt dit veel voor maar vaak is het niet zo duidelijk als in dit nest en als je niks van kleurengenetica bij katten weet zal het je ook niet opvallen :)

de basiskleur (rood en zwart) is bij katten geslachtsgebonden, die ligt op de X, katertjes(XY) krijgen dus altijd de basiskleur van hun moeder en poesjes(XX) krijgen hun basiskleur van beide ouders. De rode poesjes uit dit nestje hebben dus een rood gen van hun mama en een rood gen van hun papa gekregen, hun vader was dus rood. Het tortie poesje heeft het rode gen van mama gekregen maar ze heeft ook een gen voor zwart, aangezien mama rood is en geen zwart heeft, moet het zwart bij de vader wegkomen, haar vader was dus zwart.

katers kunnen geen zwart en rood tegelijk dragen aangezien ze maar 1 X hebben. Er zijn dus geen echte tortie katers (ze zijn er wel maar deze hebben een genetische afwijking)

en bij katers geldt de regel dat ze niet meer dan 1 kleur kunnen hebben (wit geldt niet als kleur) en rood is een uitzondering.
poezen kunnen wel allerlei kleuren worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:51

Pina22 schreef:
Wow, echt? Dus die poes krijgt in 1 nestje kittens van verschillende vaders? Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Ik snap het nu iig beter, bedankt :)

Dat kan bij mensen ook; een tweeling kan ook twee verschillende vaders hebben als moeder 2 eicellen heeft en kort na elkaar gemeenschap heeft waardoor elke eicel bevrucht wordt door een andere man.

Ts: wat een mooie kittens <3 de oogjes zijn zo mooi, zo helder :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:00

ja mooi zijn ze he? ook ontzettend speels en aanhalig echt top karaktertjes zoals ik het nu ervaar :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:09

De moeder heeft trouwens bruine ogen, alle kittens blauw. is blauw ook niet recessief?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:13

kittens hebben over het algemeen altijd blauwe ogen als ze zo jong zijn, deze verkleuren nog, geen van deze kittens heeft echte blauwe ogen :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:16

ohh dit kan dus nog bijkleuren? :P oke haha

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:05

wat een popjes! superlief! <3