nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:49

overigens wel een hele leuke hond :j

ik hoop over een paar maanden weer deze kruisingen te hebben,zijn echt zulke geweldige honden :+:

Petpa

Berichten: 1701
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:54

Hond zag er inderdaad leuk uit. Vooral de uitdaging om hem een "beetje op te voeden" leek me voor jou goed qua afleiding.
Mijn roedel bestaat slechts uit 1 hond. Hierdoor stond ik er niet bij stil dat een hond van 22 maanden geen juiste combi is met jouw roedel.
Ik vermoed dat mijn reu van 3 ook niet zit te wachten op een reu van 22 maanden. Een teefje erbij is het maximale ;-)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:00

voorheen gingen vreemde honden eigenlijk best goed,maar buddy heeft flink geknokt met de reu van onze buurman en sindsdien is ie op oorlogspad met andere grote reuen,teven gaan goed,maar reuen....moeten ze wel heel onderdanig zijn....

en zo te lezen kan die kruising niet 'altijd' met andere honden...dan is een risico tot een mega vechtpartij gewoon echt veel te groot...

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:02

Dan eindelijk toch ook maar weer een reactie van mij ...
Was ik al eerder van plan, maar hoe emotioneler hoe moeilijker een lang verhaal kort en duidelijk te houden .. zal daar toch mijn best voor gaan doen ;)

Ook ik werd tussen allerlei twijfels en gevoelens heen en weer geslingerd, maar omdat ik merkte dat onze twee andere honden Bonnie mínstens zo erg missen als dat ik dat doe moest ik wel knopen doorhakken.
Al vrij snel is hier via Stichting AAI een hond met verhaal en verleden uit Turkije gekomen: Rocksie ... een geweldige 3-jarige reu.
Alles en iedereen accepteerde elkaar vrijwel direct, maar aan onze zwarte Nero (Bonnie was er al toen hij als pup kwam, Bon was echt zijn grote voorbeeld en maatje in alles ..) bleef ik merken dat het toch niet je-van-het- was .... hij bleef merkbaar somber (en ik eigenlijk ook -O- )

Het 'toeval' wil dat Rocks hier net was toen ik op internet een foto tegenkwam van een look-a-like van Bonnie .. was daar echt wel verbijsterd maar ook van slag door, was Rocksy er niet geweest dan had ik 100% zeker te weten achter deze herplaatser (Doeska) aangegaan.
Afijn, heb 6 weken die site in de gaten gehouden maar voor Doeska werd er in de tijd geen nieuw (t)huis gevonden ... dus ik toch maar bellen.
Na lang wikken en wegen ook deze knoop doorgehakt en Doeska woont nu sinds 16 dagen ook hier, en onvoorstelbaar maar waar: vanaf het allereerste moment dat Doeska hier het erf opkwam zagen we Nero, in de positieve zin!, veranderen.
Hij is weer vrolijk, speels, alerter ... noem maar op, hij ziet er zelfs weer beter uit Hij was in korte tijd echt een sombere, oude hond geworden :\ ): ogen, vacht .. alles straalt nu weer .. hij is en durft weer hond(s) te zijn !
En ik ? .... Ik geniet van de ontspanning en blijheid die dat bonte 6-jarige ongeleide projectiel brengt ... just the way we want it :))

En nee, Bonnie ... of welk ander leven dan ook ... wordt niet vergeten, vervangen or whatever.
Maar de levens die achter blijven moeten de kans krijgen om verder te kunnen gaan .. het toelaten van de liefde van en voor andere, nieuwe levens kan daarbij helpen ....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :(:)
Weet niet of je ook op Facebook zit, maar daar kun je foto's zien van het hele spul .. toen en nu

NB., ik ga bewust voor oudere honden, voor honden met een verleden .... maar omdat ook ik vele andere dieren heb moet ik absoluut zekerheid hebben over het all-animal-proof zijn van de herplaatser, bij zowel Rocksy als Doeska was eea. bekend anders had ik de gok (want dat blijft het qua klik natuurlijk toch ..) niet eens gewaagd ..

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 23:30

wat super fijn dat nero zo opknapt en ook vriendschap heeft aan doeska...ik zou ip een 2de joes moeten vinden voor tino,hij heeft ook echt wel last ervan hoor,dat joes er niet meer is,die 2 zijn 11 jaar lang 8 pootjes op 1 buik geweest...hij mist heel duidelijk joes...

Do had geen honden vriendjes ...dat was echt een einzelganger...maar wel een hele leuke.... :+:

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:09

Afscheid, het blijft een moeilijk iets he. Vervangen worden kunnen ze niet, uit je hart verdwijnen ook niet, herrinneringen vervagen met de jaren helaas, maar verdwijnen doen ze niet. Het moeilijkste vind ik om mijn hart weer open te stellen voor een andere hond, bang voor de pijn, bang voor het verlies, bang om wederom "alleen" achter te blijven. Dit is echter 1 hond gelukt en daar heb ik gisteravond van te horen gekregen dat ik ook daar binnenkort afscheid van moet nemen.

Mira, de 10 jarige blonde lab van mijn schoonzusje en zwager. Al sinds ik haar ken heeft ze een "wrat" op haar kop, welke regelmatig bloed. Sinds kort heeft ze ook een bult ter grote van een tennisbal onder haar buik. Volgens hun dierenarts was dat een navelbreuk (die dus na 10 jaar pas zichtbaar is geworden >;) ) Nu heb ik ze doorverwezen naar mijn vroegere dierenarts en die zag het al direct. Die wrat is een klein kwaad aardig abces en die navelbreuk is een grote tumor. Opereren willen ze niet laten doen, maar zolang ze nog vrolijk en speels is mag ze blijven leven. Vanaf het moment dat ze pijn begint te tonen laten ze haar inslapen :(

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:12

Je wilt zo graag terughalen wat er was. Ik herken het wel. Ik surf op het internet naar familie van mijn overleden vriendje, probeer de fokker op te sporen. Maar mijn mannetje was oud, het is er allemaal niet meer. Voor een nieuwe is het hier nog te vroeg, maar het verlangen naar hem zo groot. Ik zoek naar hem maar dan in de vorm van een stukje van hem. Ook al weet ik dat het hem niet terughaalt.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 09:45

poetser,ik vind het besef dat ze nooit meer terug komen het moeilijkste wat er is op dit moment...pff wat had ik deze 2 honden nog heel lang bij me willen hebben,2 zulke super lieve en voor mij speciale honden...

kon nog helemaal niet zonder joes...en dan ook nog Do erbij,is gewoon niet te verwerken,ik doe 1 stap vooruit en 3 achteruit...

en pff nikka jouw onderschrift...zo mooi,maar zo hoe het hier is en voelt...

en ja dat zoeken naar een familielid komt mij ook zo bekend voor,de ouders van joes en tino zijn dood,en van familie van hun weet ik niet hoeveel er nog leven...

toen do nog leefde werd nookie loops,en do was een volle reu,die dat heel interessant vond,weet nog wel dat ik van alles liep te bedenken dat hij nookie niet kon dekken,want ik wilde echt geen pupjes van do...3 dagen later was ie er ineens niet meer,en owwwww....wat had ik nu graag dat ongelukje gehad...

gewoon dat er nog iets van hem hier was...wat zou ik dat nu graag willen...maar ja...tis er niet....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:25

Ik lees hier steeds mee en wil nu toch graag reageren.. ik begrijp het en heb het zelf helaas ook meer dan eens ervaren. Zoveel verdriet en gemis.. Je maatje, je vriendje, je alles.. niet op zoek gaan naar weer precies je ouwe maatje hoor, die vind je nl niet.. ik denk ook dat het dan alleen maar tegenvalt en dat zo'n nieuw hondje niet de kans krijgt die hij of zijn verdient.
Maar een compleet ander hondje kan wel een nieuw maatje worden, je leven weer wat verrijken, op zijn eigen manier met zijn eigen karaktertje.. :j

Ik begrijp dat er angst is, bang om te verliezen.. maar wees is eerlijk? Ik mis liever de dieren die ik zo enorm lief heb gehad, dan dat ik ze nooit gekend zou hebben want god wat zou mijn leventje er dan leeg -of in ieder geval anders- uitgezien hebben..
Ik denk dat je over de angst heen 'moet' stappen, angst is een slechte raadgever..

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:17

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:00


kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:14

nee...buddy van mij die vecht...die knalt vol in andere reuen ( volwassen) dat is niet zo best als je een hond hierheen gaat halen welke dus ook best een potje wil vechten..

daarnaast wil ik wel kruisingen maar rottweiler x argentijn :j

of een volle rottweiler erbij( reu en dan als pup)

en maaike,ik weet het wel,maar toch....je zou dan toch een beetje Do hebben,maar een Do kwa karakter ga ik nooit meer vinden,was zo'n apparte hond...maar door zijn appartheid zo leuk :+:

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:24

Dat klinkt zeker niet handig :P
Kwam hem heel toevallig tegen en dacht wie weet!?
We denken in het ieder geval allemaal wel steeds aan je :)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:55

:D dat is altijd lief :+:

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:53

Weet precies wat je mee maakt heb gisteren ons oudje van 13 moeten laten gaan het gemis is al verschrikkelijk!
Veel sterkte.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:06

Hoe gaat het ondertussen met je?
Je komt regelmatig voorbij in mijn hoofd.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:14

tooske, sterkte... ;( ,wat een verdriet he??

en pff hoe gaat het hier,nog 2 dagen en dan is joes 2 maanden dood en dootje 2,5 maand en mijn god wat mis ik ze...

elke dag nog veel, heel veel tranen om deze 2 zo gemiste hondjes... |(

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:09

Kan me zoooo inleven in jou situatie.. Toen mijn Sparkje zo ziek werd, heb ik ookal wat af lopen janken. laat

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:10

Kan me zoooo inleven in jou situatie.. Toen mijn Sparkje zo ziek werd, heb ik ook al wat af lopen janken. laat staan als ik er afscheid van moest nemen. Niks is zo erg dan afscheid nemen! Ook al weet je van te voren dat het er helaas een keer bij hoort.. Voel je je wel al iets beter ?

Edit: hmmm ging iets fout. dubbelpost

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:21

Ja een verschrikkelijk verdriet ik voel met je mee hoor.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:03

jeetje had ik gister bijna hier kunnen vermelden dat ook tino er niet meer was...

ik ging zwemmen met de honden en alles ging braaf zwemmen,zo ook tino...nu hoest hij de laatste tijd steeds en had gister tegen mijn vriend gezegd dat ik toch zijn hart eens wilde laten nakijken...

en ik zie hem een rondje zwemmen,ik gooi een bal voor nookie en hoor achter mij tino proesten,ik kijk om,zie hem omvallen en daarna als een gek gaan tollen in het water...beter gezegd ONDER water,ben er meteen ingesprongen en heb hem boven water getild met zijn kop,hij had hele wijde pupillen en stond helemaal strak ( leek op epilepsie) ,eigenlijk was hij vrij snel weer gewoon en heb ik hem op de kant gezet waar hij zich vrolijk uitschudde en gezellig weer mee liep...

daarna gelijk naar huis gelopen en dierenarts gebeld en erheen gereden,man ik zat daar nog helemaal te shaken( had wel ff gedouched en droge kleren aangetrokken hoor :) )...

goed, verhaal verteld,hart geluisterd,en nog meer luisteren,nou ja er was wel wat afwijkends te horen,maar niet heel erg...dus rontgenfoto gemaakt,daarop blijkt dat tino zijn voorste deel van zijn hart ietsjes vergroot is,niet heel erg,maar wel iets en daardoor vocht in zijn longen vasthoudt en dus hoest...

of hij daardoor ook zo koppie onder ging was het antwoordt op dat dat zou kunnen,ws gehoest en met zijn neus onder water gekomen en dat kon zijn hart niet aan...zoiets,maar het blijft voor nu gokken wat er nu precies gebeurd is....

heb echt nog de kriebels ervan en durf hem eigenlijk niet meer te laten zwemmen.... :\
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 06-08-13 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:05

oei...wat zal jij geschrokken zijn :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:08

ja ben er nog ontdaan van,heb gister echt tot savonds laat zitten bibberen,het was echt zó eng,en ook het idee dat als ik er niet bij gestaan had,dat hij dan gewoon verdronken was..

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:10

daar moet je toch niet aan denken....nummer drie(en Gambit niet te vegeten) |(

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:13

nee dat zei ik ook tegen mijn DA gister,dat tino het écht nog even een poosje moet blijven doen,waarop ze zei dat ie vooral zeker dit jaar nog maar door moet komen...

lijkt me een heel strak plan :j

maar goed tino wordt over 2 maanden 12...wat hebben we het voor het zeggen...wat dat betreft een hondje van de dag inmiddels...