Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:48

      Tsja, dan neem ik 'm mee naar huis! :D

      Gister ochtend (08.00 uur) fietste ik de poort uit om naar mijn werk te gaan.
      Met mijn slaperige hoofd zag ik een konijn over de stoep hupsen. Dacht dat het 'gewoon' een verdwaald wild konijn zou zijn.
      Maar tot mijn grote verbazing zat 'ie 's middags rond een uur of 5 in de bosjes! Ernaast op mijn hurken gaan zitten en hij kwam naar me toe...
      Hmm, dit kan geen wilde zijn. Dus opgepakt, maar ja wat moest ik er toen mee?
      Langs de deuren gegaan, maar niemand was thuis. Dus met de buurvrouw en het konijn op schoot naar het asiel gereden, maar niemand deed open.

      Uiteindelijk maar een wasmand gepakt en hem daar in gedaan met een laken, een beetje water en een stukje appel.
      Wel in de gang, want samen met mijn katten in een ruimte leek mij niet zo'n goed plan.
      Een oproepje op facebook geplaatst of iemand misschien iets beters had om hem tijdelijk in te houden, want zo in de wasmand de nacht in, leek mij geen goed idee.

      En gelukkig was mijn tante zo lief om een hondenbench te komen brengen. Kranten, stro, water, andijvie, een stukje appel en een afdakje.
      Zo kon hij de nacht wel in. Uiteindelijk buiten gezet, want we bedachten, als hij binnen zat, zou hij niet kunnen ontsnappen.

      Vandaag toch maar even voer aangeschaft, want ik heb geen idee hoe lang hij hier nog gaat blijven.
      En ook de tweede knuffelsessie is helemaal goed verlopen, wat een schatje is het!

      Er zijn briefjes de bussen in gegaan in de hele wijk.
      Inmiddels heb ik een vermoeden van wie het konijntje is. Nu nog wachten totdat ik daar antwoord van krijg.
      Maar ook als ik geen antwoord krijg van wie dan ook, zullen we een hok aanschaffen en mag hij lekker hier blijven.

      Want stiekem, heel stiekem vind ik 'm toch echt wel heel erg leuk. :))

      Net voordat ik meneer oppakte. :+:
      Afbeelding

      En vandaag nog even goed op de foto gezet. Hij is enorm onder de indruk. *kuch kuch*
      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Maar ook de katten zijn zeer onder de indruk. Met elkaar snuffelen gaat prima. Zijn super lief tegen elkaar!
      Hier de eerste ontmoeting, toch wel raar zo'n konijn. :+
      Afbeelding

      :wave:

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:49

Lol, ik zag een week geleden ook een meisje in een parkje achter zo'n hangoor sluipen :') poging tot vangen.

Maar leuk ding! Leuke foto's ook

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:51

Wat een mooi getekende nijn! Ik vrees dat je er een huisdier bij hebt. Het is vakantie, misschien moest iemand hem kwijt?

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:51

Wauwie wat een knap konijntje :D Ik snap dat je daar op slag verliefd op wordt haha!

Aan de ene kant hopen dat ie weer bij zn eigenaar terecht komt aan de andere kant snap ik dat je 'm nu eigenlijk ook niet meer kwijt wilt, wel goed van je dat je zo'n actie hebt ondernomen om de eigenaar te vinden! Je zou 'm ook nog op amivedi kunnen zetten. :j

Enne vergeet geen hooi te geven dat is het hoofdvoer voor konijnen. :)

Lizaa01

Berichten: 721
Geregistreerd: 15-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:52

Wat een leuk konijn!
Hopelijk komt de eigenaar er snel achter dat het konijn zo goed is verzorgd! :)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:52

Wat een mooi en schattig konijntje... Die zou ik, als niemand wat liet horen ook niet weg kunnen doen hoor... kleine knuffel :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:55

Hij heeft nu hooi toch? Of is dat stro? Haal die altijd door elkaar. :o?
Maar goed, als hij hier morgen nog zit, maar eens kijken of ik dat kan vinden bij de dierenspeciaalzaak.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:56

Nee dat is stro. Dat is alleen om de buik te vullen maar zit geen voedingswaarde aan. :)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:57

Oke thanks! Dan morgen maar eens kijken.

Simyo
Berichten: 387
Geregistreerd: 27-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:59

Wat een lieverdje! Erg leuk dier en goed dat je hem opvangt!

Als de eigenaar 'boven water komt' heeft hij/zij er gelijk prachtige foto's van zijn/haar konijn bij want wat zijn ze mooi!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:59

hooi verkopen ze in volgensmij 2/3 kilo verpakkingen bij dierenzaken, maar ook bij de appie!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:00

Let er wel op dat je niet van die kleine pakjes gestampt hooi neemt dat is alleen stoffig en bruin...

DoTiramisu

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: In de buurt van mijn paardje (Bavel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:01

Ohh wat een poepie!!

Die heeft het wel naar z'n zin bij jou.

Hooi kan je ook bij de Boerenbond halen, kan je kiezen uit 1, 2 , 3 kilo pakken,
Of hooi van je paard haha :)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:02

Ik denk dat ik dat laatste maar ga doen, haha. Bedankt voor de tips.
Wil het niet op mijn geweten hebben als het diertje ineens ziek word of zo, haha.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:03

Wat een leuk hangoortje. :) leuke aftekening ook.
En hopen dat niemand het konijntje terug wilt hebben. ^^

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:06

Samblabla schreef:
Wat een leuk hangoortje. :) leuke aftekening ook.
En hopen dat niemand het konijntje terug wilt hebben. ^^

Of niet. :D O:)

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:07

Wat een droppie Fee

Erg leuke foto's ook <3

Duim mee voor een goede afloop, je mag zelf kiezen welke jij goed vind :) ;) Hahhahaa

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:48

Mooie foto's Fee.. Hooi is inderdaad echt belangrijk voor een konijn. Alleen heb ik een aparte gehad die hooi niet interessant vond. ik had dan wel voer met stukjes hooi erin wat hij wel op at. maar meer dan dat at hij gewoon echt niet. verschillende soorten geprobeerd..

Het is inderdaad wel een heel schattig konijn.. en ik denk dat het tussen de katten en konijn ook wel goed komt. Vaak accepteren ze elkaar wel. en een konijn kan flink laten merken dat hij er niet van gediend is als de katten hem pesten ;)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:51

haha die ene foto waar meneer/madam zo lekker ligt van zo heb ik ff mooi voor elkaar :) jeetje je hebt dus wel een idee van wie? Mmm hoop dat er iemand reageert maar vind het ook heel lief van je dat je hem anders een huisje wilt bieden!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:54

Het is overigens heel duidelijk een mannetje en hier heet 'ie inmiddels Spikkel. :+
Ik neem vrijdag even hooi mee vanaf de paarden (als zijn baasjes zich nog niet hebben gemeld) eerder heb ik helaas geen tijd vanwege werk.

Net even een nachtzoen gegeven, dus zo maar eens gaan slapen. :=

Tazziexxx

Berichten: 696
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tam konijn gevonden en wat doe je dan.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:58

Wat een leukerd! <3
Leuk dat je hem zo opvangt!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:59

Leuk, zo kom ik ook aan mijn konijnen :D Zorg wel dat, als je hem houdt, hij een vriendin krijgt na castratie want konijnen leven niet graag alleen. Mijn vorige vondeling was een Nederlands hangoordwerg, net als die van jou alleen dan bruin zoals die horen te zijn. Helaas is hij niet meer, nadeel van een gevonden konijn is dat de leeftijd altijd onbekend blijft.
Maar nu is er weer een vondeling en die gaat het nieuwe vriendinnetje van het alleen gebleven vrouwtje worden.

Succes met jouw konijn!

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:59

Wat een schatje

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:05

Ooohw wat een cutie, mooie foto's hoor :D
Zou kunnen dat het met de vakantie te maken heeft. Heb in mijn stage bij het asiel eigenlijk nooit mee gemaakt dat zo'n konijn nog weer werd opgehaald. Wel erg jammer.
In ieder geval heeft het konijntje het met jou wel getroffen.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 00:17

Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik wilde hem eigenlijk ook helemaal niet naar het asiel brengen gister. Maar wist niet goed wat ermee te doen. Ik had niks om hem in te doen en los met de katten leek mij ook geen goed plan. Dus het asiel/dierenambulance was mijn eerste impuls. 'Gelukkig' waren ze er niet en gaat het voorlopig wel prima zo.

Mijn vermoeden is dat hij van mijn achterburen is. Dat huis kan ik via mijn serre in de gaten houden. Er brand nu al een paar dagen geen licht, dus het zou goed kunnen dat ze op vakantie zijn en daarom niet reageren. Zij zouden echter hun konijn echt niet zomaar los laten, omdat ze op vakantie zijn (hebben goed contact met ze, en kwam jaren bij hun over de vloer, maar weet niet 100% zeker of zij dit konijn hadden/hebben). Dus ik wacht dat gewoon af. Als ik merk dat ze weer thuis zijn, bel ik nog eens aan. Even afwachten dus!