blijven vechten, wat er ook gebeurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

blijven vechten, wat er ook gebeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:31

We hebben veel ups en downs dat is wat wij kennen...

2 jaar geleden ( woensdag ), is ze weg gelopen omdat thuis de deur open stond..
ze is toen aangereden, en met spoed naar DA gegaan.
Hieruit bleek dat ze toen ze binnen kwam, in een shock is geraakt.
ze is toen die nacht gebleven.
nadat ze is onderzocht, bleek ze ( dachten hun ) een kneuzing in dr bekken te hebben, een snee boven dr oog, en een snee tussen dr neusgaten..
Afbeelding

dat weekend zouden we naar amsterdam gaan, en een vriendin zou op haar passen, uitlaten etc.
ik heb haar toen opgebeld, en alles uitgeled en gevraagd of ze samen met mij op de hond wou passen, dat ze ook bleef slapen.
Lesco mocht niet lopen of iig, zo weinig mogelijk, en we moesten haar van de DA met de bensh en al naar buiten tillen, en haar in de tuin haar behoefte laten doen.
we hadden medicatie mee gekregen voor ontsteking etc.

op die zaterdag, heb ik mn moeder gebeld, dat ze zsm thuis moest komen, omdat de hond weer naar DA moest,
ze at niet meer, ze dronk niet meer..
we zijn smiddags naar de DA gegaan, had me werk al afgebeld etc.
er zijn toen foto's gemaakt. en bleek dat haar bekken op 2 plaatsen gebroken waren, en een klein breukje bij haar staartwortel( iig op die hoogte ). haar blaas zat helemaal vol. ( vandaar ook het eten en drinken wat ze niet deed )
ook thuis kwamen we erachter dat ze een vleeswond had, achter haar oor.
We werden geadviseers om op die maandag naar wageningen te bellen, en een afspraak te maken om haar te laten opereren.
na overlegd te hebben met vrienden die dit ook eens had meegemaakt ( in een ander geval, maar ook zo'n soort operatie )
hebben we besloten om haar naar putten te brengen.
maandags zijn we daar na toe gegaan, en hebben we haar een week achter gelaten.
dit zou goed komen, dat is wat de DA zei. ik had op dat moment mn twijfels, maar geloofde in mn hond.
ze heeft op dat moment 6 weken in de bensh gelegen, en mocht 6 weken strenge rust hebbem..
daarna mochten we het langzaam opbouwen.
Afbeelding

nadat we dachten alles in orde te hebben, bleek dat haar achterpoot zwaar ontstoken was,
en moesten we haar teen amputeren, zo gezegd zo gedaan.
weer 2 weken rust gegeven.. en langzaam opgepakt..

4 maand geleden. heb ik besloten om het huis uit te gaan omdat het niet meer ging..
toen ben ik in nunspeet terecht gekomen bij een opvang.
hierbij heb ik besloten dat Lesco ( hond ) naar het asiel ging, om vandaaruit naar een hondenopvang te gaan.
later bleek dat dit dusdanig vol zat, dat ik haar bij het asiel heb gehouden.

bij het asiel bleek, nadat de uitslag van de foto's er waren, die daar zijn gemaakt, dat het plaatwerk ( krammetjes,. etc ) in haar bekken, helemaal los zat. ook heeft de DA van het asiel haar poot bekeken, .. uiteindelijk is ze weer geopereerd, plaatwerk eruit en teen nog verder geamputeerd.

uiteindelijk is dit het negatiefste wat je een hond kan geven..
sinds 2 weken woon ik in oldebroek, begeleid wonen, dit omdat ik nog niet op eigen benen kan staan..
en gister was daar het moment.. we hebben haar opgehaald uit het asiel.. ik deed mn armen wijd, en ze rende erin..
en blijft ze nu bij me, en laat haar nooit meer los..
al dat schuiven, weg brengen, afscheid nemen,, ga ik haar niet meer aandoen.
we hebben nu 3 maanden proeftijd,.. gaat t goed.. mogen we allebei blijven,, :D

al heb ik wel foto;'s van haar van gister en vandaag, heb ze nog niet op de pc staan.
de foto's die hieronder staan, heb ik in die 4 maanden continu naar gekeken, en gevochten, om haar bij me te hoouden, en geen afstand van gedaan.. en dat was het waard, al het vechten voor haar.. was het waard:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zij is het vechten waard voor mij..
niet alleen in het verleden,, maar ook in de toekomst..
maar ik weet,, dat dit goed gaat komen, al is ze nog niet helemaal van haar poot af.. blijft nog licht onstoken tezijn, en gaan morgen opnieuw naar de DA toe..

lesco is een teefje van nu ong, 2.5 jaar... het is een kruising van ( Moeder ) mechelse herder en ( vader ) duitse herder...
de foto's mogen niet gekopieerd worden zonder mijn toestemming..

respect voor de mensen die dit hele verhaal hebben gelezen.. en hoop dat les nu gelukkig wordt..

:evaw:

mandy_8

Re: blijven vechten, wat er ook gebeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:03

Sterkte! En hopelijk nog veel plezier met je prachtige hond! <3

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 21:30

mandy_8 schreef:
Sterkte! En hopelijk nog veel plezier met je prachtige hond! <3

dank je wel komt vast wel goed :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:27

Wat een verhaal zeg.. wat hebben jullie al veel meegemaakt zo.. gelukkig is je mooie hond weer bij je.. hoop dat alles helemaal goed komt.. De band is er in ieder geval :)

Heel erg veel plezier met je maatje en plaats er nog vaak foto's van :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:33

Jeetje, wat hebben jullie samen al veel meegemaakt (en dat zal vast niet het enige zijn).
Wat kan het fijn zijn een onvoorwaardelijke liefde van een dier..in dit geval van lesco..
Super mooie hond en hoop dat jullie nog vele mooie momenten gaan beleven en dat t met
haar gezondheid ook goed komt..

Succes en vooral erg veel plezier samen..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:59

dank jullie wel voor jullie reactie's :)

ja, er is veel gebeurd laatse 6 maand.. vooral omdat ik nu het huis uit ben..
zou me niets verbazen, als dat mn hond ook een deel slachtoffer is geworden,
ik mer iig dat ik erg consequent met haar moet zijn.. wat ik in t begin ook ben geweest,. maar laatste tijd niet, omdat het juist zo goed gaat.. en nu moet ik weer van voor af aan beginnen..:(
eigenlijk geeft dat ook niet..

nieuwe start, nieuwe kansen, nieuwe ronde, nieuw begin,. :D:D
Dus moet goed komen ;)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 11:06

foto van vanmorgen: <3
( is met mobiel gemaakt :o )
Afbeelding

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:01

jeetje wat een verhaal zeg,en wat goed van jou dat je zo goed voor haar gezorgd en gevochten heeft,wat een prachtige hond,en wat heeft ze een lief koppie,ik hoop dat jullie nog vele jaren saampies mogen zijn.dit getuigd van echte liefde voor je hond.geef haar maar een dikke knuffel.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:39

whitneyvdw schreef:
jeetje wat een verhaal zeg,en wat goed van jou dat je zo goed voor haar gezorgd en gevochten heeft,wat een prachtige hond,en wat heeft ze een lief koppie,ik hoop dat jullie nog vele jaren saampies mogen zijn.dit getuigd van echte liefde voor je hond.geef haar maar een dikke knuffel.

ja idd.. heb vee gevochte voor haar.. maa daar in tegen heeft ze ook voor mij gevochten 2 jaar geleden toen zeis shock was..
ik voelde me verplicht tegn over haar om te vechten voor haar.
daarin tege heb ik gemerkt dat ze me gemist heeft.
normaal gesproken moet ze een kap om snachts en overdag als ze alleen is, dit ivm haar achterpoot, dat ze die iedere keer open likt.
gister avond, had ik haar schoentje om gedaan en is ze bij mij op bed komen liggen, zo lief.. zo vertrouwd.. echt me maatje :)

ik hoop dat als ze haar plekje gevonde heeft hier in huis, dat ze opbloeid tot een mooie hond :) dat gun ik haar <3 <3

bedankt voor jullie reactie

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:25

We zijn gisteren op nieuw naar de DA gegaan in putten. Hier hebben we medcatie meegekregen, en heb opnieuw een kap gekocht ( 40 cm ) zodat ze niet bij haar poot kan komen, gisteravond schoen omgedaan, dit omdat zij zich beter kan bewegen door mn kamer heen, enomdat ik nog tape moethalen voor de kap ( hij is te groot ).

na overleg met de DA hebben we besloten om haar misschien een brees te geven, dit gebeurd alleen na overleg met haar huidige DA.
Zodra dit wordt goedgekeurd, krijg ze een brees op maat, waardoor ze haar poot niet meer kan dubbelklappen, in de hoop dat de poot nu gaat genezen.
Dit is nog afwachten, hoor het ove 14 dagen, en dan weten we het, en mocht dit gebeuren, hoop ik dat het aanslaat. )

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:24

Ik denk dat jullie samen vechten voor elkaar en hoop dat jullie dit gevecht gaan winnen en er veel sterker uitkomen. Heel veel succes voor nu en de toekomst. +:)+ Jullie hebben de kracht nog niet verloren... Ik zal duimen dat je hond er bovenop komt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:27

Geweldig om te ziem wat je voor je hond over heb, daar mag ze blij mee zijn.
Jullie hebben samen al veel meegemaakt en hopelijk gaat het nu goed.
Heel veel succes en plezier samen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:15

Aukelizzy schreef:
Ik denk dat jullie samen vechten voor elkaar en hoop dat jullie dit gevecht gaan winnen en er veel sterker uitkomen. Heel veel succes voor nu en de toekomst. +:)+ Jullie hebben de kracht nog niet verloren... Ik zal duimen dat je hond er bovenop komt.

Dank jewel :), en ja. we hebbe nog kracht over, en we gaan ons doel halen :D

Marlis schreef:
Geweldig om te ziem wat je voor je hond over heb, daar mag ze blij mee zijn.
Jullie hebben samen al veel meegemaakt en hopelijk gaat het nu goed.
Heel veel succes en plezier samen.

Dank je :) Ja, vindt het heerlijk om te vechten vor haar, omdat k weet wat ik terug krijg..:) en datmaakt t voor mij mogelijk, om te vechten voor haa..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:57

Wat een verhaal :oo
Komt vast helemaal goed :j

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 14:54

passieAppel schreef:
Wat een verhaal :oo
Komt vast helemaal goed :j

Ja, is idd een verhaal. helaas meegemaakt.

Tuurlijk komt dit goed, moet gewoon :D
Dank je voor jereactie

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:20

ooh, ben echt zoo trots op haar <3
ik merk gewoon dat er meer met haar is gebeurd, als dat ik weet..
Als ze bij me zit, en doe mn arm alleen al omhoog, dan duikt ze al in elkaar... :(:)
ik merk gewoon dat zij ook klappen heeft gehad.. ;( arm meisje..
maar gelukkig is ze nu weer bij me.. en mag je lekker genieten.. van wat ze wel en niet wilt doen :j

Binnenkort fotoshoot met haar, en dan zal ik nieuw topic openen zoals eerder is gevraagd.. *-:)