2 jaar geleden ( woensdag ), is ze weg gelopen omdat thuis de deur open stond..
ze is toen aangereden, en met spoed naar DA gegaan.
Hieruit bleek dat ze toen ze binnen kwam, in een shock is geraakt.
ze is toen die nacht gebleven.
nadat ze is onderzocht, bleek ze ( dachten hun ) een kneuzing in dr bekken te hebben, een snee boven dr oog, en een snee tussen dr neusgaten..

dat weekend zouden we naar amsterdam gaan, en een vriendin zou op haar passen, uitlaten etc.
ik heb haar toen opgebeld, en alles uitgeled en gevraagd of ze samen met mij op de hond wou passen, dat ze ook bleef slapen.
Lesco mocht niet lopen of iig, zo weinig mogelijk, en we moesten haar van de DA met de bensh en al naar buiten tillen, en haar in de tuin haar behoefte laten doen.
we hadden medicatie mee gekregen voor ontsteking etc.
op die zaterdag, heb ik mn moeder gebeld, dat ze zsm thuis moest komen, omdat de hond weer naar DA moest,
ze at niet meer, ze dronk niet meer..
we zijn smiddags naar de DA gegaan, had me werk al afgebeld etc.
er zijn toen foto's gemaakt. en bleek dat haar bekken op 2 plaatsen gebroken waren, en een klein breukje bij haar staartwortel( iig op die hoogte ). haar blaas zat helemaal vol. ( vandaar ook het eten en drinken wat ze niet deed )
ook thuis kwamen we erachter dat ze een vleeswond had, achter haar oor.
We werden geadviseers om op die maandag naar wageningen te bellen, en een afspraak te maken om haar te laten opereren.
na overlegd te hebben met vrienden die dit ook eens had meegemaakt ( in een ander geval, maar ook zo'n soort operatie )
hebben we besloten om haar naar putten te brengen.
maandags zijn we daar na toe gegaan, en hebben we haar een week achter gelaten.
dit zou goed komen, dat is wat de DA zei. ik had op dat moment mn twijfels, maar geloofde in mn hond.
ze heeft op dat moment 6 weken in de bensh gelegen, en mocht 6 weken strenge rust hebbem..
daarna mochten we het langzaam opbouwen.

nadat we dachten alles in orde te hebben, bleek dat haar achterpoot zwaar ontstoken was,
en moesten we haar teen amputeren, zo gezegd zo gedaan.
weer 2 weken rust gegeven.. en langzaam opgepakt..
4 maand geleden. heb ik besloten om het huis uit te gaan omdat het niet meer ging..
toen ben ik in nunspeet terecht gekomen bij een opvang.
hierbij heb ik besloten dat Lesco ( hond ) naar het asiel ging, om vandaaruit naar een hondenopvang te gaan.
later bleek dat dit dusdanig vol zat, dat ik haar bij het asiel heb gehouden.
bij het asiel bleek, nadat de uitslag van de foto's er waren, die daar zijn gemaakt, dat het plaatwerk ( krammetjes,. etc ) in haar bekken, helemaal los zat. ook heeft de DA van het asiel haar poot bekeken, .. uiteindelijk is ze weer geopereerd, plaatwerk eruit en teen nog verder geamputeerd.
uiteindelijk is dit het negatiefste wat je een hond kan geven..
sinds 2 weken woon ik in oldebroek, begeleid wonen, dit omdat ik nog niet op eigen benen kan staan..
en gister was daar het moment.. we hebben haar opgehaald uit het asiel.. ik deed mn armen wijd, en ze rende erin..
en blijft ze nu bij me, en laat haar nooit meer los..
al dat schuiven, weg brengen, afscheid nemen,, ga ik haar niet meer aandoen.
we hebben nu 3 maanden proeftijd,.. gaat t goed.. mogen we allebei blijven,,

al heb ik wel foto;'s van haar van gister en vandaag, heb ze nog niet op de pc staan.
de foto's die hieronder staan, heb ik in die 4 maanden continu naar gekeken, en gevochten, om haar bij me te hoouden, en geen afstand van gedaan.. en dat was het waard, al het vechten voor haar.. was het waard:

zij is het vechten waard voor mij..
niet alleen in het verleden,, maar ook in de toekomst..
maar ik weet,, dat dit goed gaat komen, al is ze nog niet helemaal van haar poot af.. blijft nog licht onstoken tezijn, en gaan morgen opnieuw naar de DA toe..
lesco is een teefje van nu ong, 2.5 jaar... het is een kruising van ( Moeder ) mechelse herder en ( vader ) duitse herder...
de foto's mogen niet gekopieerd worden zonder mijn toestemming..
respect voor de mensen die dit hele verhaal hebben gelezen.. en hoop dat les nu gelukkig wordt..