jonge ratjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

susupluus

jonge ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:14

wij hebben net twee vrouwtjes ratten sinds de dertigste en zijn hier heel blij mee! *\o/* maar niet met wat er binnen in hun groeide. ;( dit is onze eerste keer dat we ratten hebben en konden het dus niet zien aankomen. nu blijkt het dat ze perongeluk bij de fokker drachtig zijn geworden. wij zagen gister middag namelijk in een keer drie rittens liggen. (onder tussen zijn het er al 10). ze zijn wel super schattig <3 , dus hier heb ik heel even wat foto's gemaakt. (dit was maar een paar minuten hoor) hier zijn ze:

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

en de ouders:
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding

wie wil er dus (als ze oud genoeg zijn) een of het liefst twee ratjes?

ze hebben hun nestjes trouwens zelf samen gevoegd, hier hebben wij niks aan gedaan. ze voeden ze samen, ze doen gewoon alles samen en zijn twee hele goede moeders. :)

p.s. een berichtje is leuk :P

Pluttersput

Re: jonge ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:22

Oei, slordig van de fokker... Maar fijn dat jij het niet erg vindt :) Maar misschien een idee om even de fokker aan te spreken, dat dit wel raar is.

Leuk dat de nesten zo samenliggen! Kunnen ze ook met zijn allen opgroeien :D Alleen er aan denken dat ze na 6 weken ook weer vruchtbaar zijn ;)

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:24

Ach, wat zijn ze schattig, Suus!! Wat een boel kale beessies. Ik hoop echt dat je een goed huis voor ze vindt.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:26

pluttersput: ik heb de fokker al aangesproken en als wij geen nieuw tehuis voor ze allemaal vinden kunnen wij de overgebleven naar haar terug brengen ;)
op internet staat dat ze met 4 en een halve week al geslachtsrijp kunnen zijn maar we letten hier wel op :)

bagage: bedankt! ik hoop het ook!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:28

Oh kijk, helemaal super!
Veel plezier er mee trouwens, en ik wil eignelijk wel vervolg foto's :D Iedere week is wel genoeg denk ik zo!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:37

Altijd leuk rattenbabies..

Als je er nog vragen overhebt kan je altijd contact opnemen met rattenopvang/rattery parzival in Duiven!
Wat voor fokker is het precies? Een rattery?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:39

Mooie japjes zitten erbij zeg! :)
Nog veel foto's posten!! :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:41

Wat leuk! <3
Ik wil al zoo lang ratjes, dus wie weet :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:57

oooh leuke ratjes! Ik zou zo graag ratjes willen, maar m'n ouders zijn het er niet mee eens. Als ze nou een jaartje later geboren waren he, dan had ik ze mee kunnen nemen op kamers, dan hebben m'n ouders er ook niks meer over te vertellen :P

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:58

Ja ik mag het eigenlijk ook niet van mijn moeder hahaha. Maar het helpt wel als ik haar met puppyoogjes aankijk, daar kan ze niet tegen :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:05

nouja dan meot ik hier de katten ook met puppyoogjes aankijken (wat waarschijnlijk al niet gaat werken) of ze dan ook willen doen zoals ik verwacht, namelijk geen interesse hebben in iets in een kooi :P

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:28

ik ga elke week een paar foto's posten! ;) :j
het was een gewone thuis fokker die heel veel ratten heeft en het leuk vind om kleuren enz. uit te vinden en de gene die ze niet kwijt kan voert ze op aan haar slangen. := dus ik probeer zo veel mogelijk huizen voor ze te vinden!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:36

pff als iemand ratten en slangen kan houden, kan ik ook best katten en ratten houden, de katten komen toch niet op de kamer hier :+
Ik ga het topic wel even bijhouden, vind het wel ontzettend leuk

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:14

Jammer genoeg mag ik er geeneen :( . Ik was nog niet eens bij "rat" toen ik "mag ik een rat ..." zei, toen riep J. al heel hard "NEE!!!". Dus dat krijg ik er hier niet door (hij was wel gek op de vorige ratten, maar nee, beesten erbij is op dit moment geen optie).

Wat zijn ze piepklein! En wel schattig hoor .... jammer jammer, had er best eentje gewild!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:24

Pluttersput schreef:
Oei, slordig van de fokker... Maar fijn dat jij het niet erg vindt :) Maar misschien een idee om even de fokker aan te spreken, dat dit wel raar is.

Leuk dat de nesten zo samenliggen! Kunnen ze ook met zijn allen opgroeien :D Alleen er aan denken dat ze na 6 weken ook weer vruchtbaar zijn ;)

na 4 weken moet je de mannetjes al bij de moeder en zusjes weghalen!
(4,5 kan ook)

leuk die nestjes. wel slecht van de fokster.. 2 drachtigen.
leuk zon nestje.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 03:39

ach wat een schattige garnaaltjes :P
beetje roekeloos vn die fokster..
moest je nt vr alle ratjes een nieuwe thuis vinden, kan de rat 'n roll nog steeds vr je op zoek gaan (http://www.ratnroll.org/)
en tenzij het nieuwe baasje al ratjes heeft die max 6 maand ouder zijn (of eentje ervan), mogen ze enkel met 2 weg :) ratjes zijn echte groepsdieren
rittens blijven best bij de moeder en mekaar tot 6wkn (sociale ontwikkeling!), daarna moeten ze wel echt gescheiden worden
veel succes ermee ^^ rittens zien opgroeien is echt prachtig, ik spreek uit ervaring ;)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 08:40

bedankt voor alle hulp die hier aangeboden wordt! ik denk dat wij ze toch met vier weken uit elkaar halen omdat de kans op nog meer jonkies het kleinst is. dit willen wij namelijk niet nog een keer laten gebeuren. :+

passowa: ze zijn inderdaad super schattig, volgens mij groeien ze met de dag! :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:27

Dat kan ik je wel garanderen, haha! Heb hier een wilde rat zitten, grootgebracht vanaf 2 weken oud zoiets. Die zag je ook met de dag sterker en groter worden :D

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:40

aaa wat lief, ik heb dit ook een keer mee gemaakt. Gelukkig kon ik toen de jonkies terug brengen.nl

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:47

Waar woon je?Ik heb eventueel wel interesse..veel suuces in ieder geval en geniet ervan.blijft toch geweldig om garnaaltjes op te zien groeien tot echte ratjes..

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:28

ik vang zelf op vr een belgische opvang en ratjes worden bij ons ten vroegste op 5wkn uit mekaar gehaald :)
vn die honderden nestjes en rittens die we al gehad hebben, zijn er nog nooit rittens bevrucht..
rittens die je vindt in oa dierenwinkels accepteren soms geen kooigenoten of zijn zeer moeilijk te integreren bij andere ratten..en dat is grotendeels omdat ze te vroeg zijn weggenomen bij de moeder en leeftijdsgenootjes
op 4 wkn zijn ze echt nog niet groot en hebben ze dat contact zeker nog nodig

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 15:34

catalyst: ik woon in hattem (gelderland) ;)
passowa: het zou ook vijf weken kunnen worden! klopt inderdaad wel wat je zegt! :Y)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:14

Aaaah wat verleidelijk... maar ik denk niet dat het verstandig is als ik op dit moment ratjes neem, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog hier blijf wonen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:56

Och jeetje... Zijn deze van de twee ratjes die zelf ook nog zo jong zijn? Zo ja, zorg dan dat je de moeders heel goed bijvoert (Brinta, babyfruithapjes, ei, kaas etc.) want die hebben de energie dubbel zo hard nodig.

Ze zijn wel erg schattig. :) Maar ik hoop dat je de ratjes die je niet kwijt kunt niet terugbrengt naar de fokker. Schijnbaar is dat niet een erg zorgvuldige fokker, en het zou zonde zijn als er met jouw jonkies straks ook zo slordig wordt omgegaan.
Ik woon bij je in de buurt en kan/wil je eventueel wel helpen als je ergens niet uitkomt, of straks (tijdelijke) opvang nodig hebt voor de rittens die nog geen nieuw huisje hebben gevonden. Maar geniet lekker van ze, ze zijn er nou eenmaal, en rittens zijn zoooo leuk. :D Veel foto's plaatsen hoor. ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:57

RP, jou kennende weet ik niet of die opvang dan wel zo tijdelijk wordt. ;) Maar leuk zullen ze het dan in ieder geval hebben!
Ik zal er zelf nog even over nadenken, heb altijd al een stel ratjes gewild, maar ik denk dat ik het gewoon niet moet doen.

(Wat ik echt heel naar vind...)