Naakte kitten Khalid en de oudjes Nimueh en Muninn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Naakte kitten Khalid en de oudjes Nimueh en Muninn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 19:36

Na het overlijden van onze oude asielkattenman Tiamat (zie profiel voor zijn topics), wilden mijn vriend en ik de ultieme tegenhanger van oude asielkatten en dat werd een Sphynx kitten of een jonge Sphynx kat. Toen we dit besluit hadden genomen kwam ik toevallig een topic tegen van een stel wel heel leuke Sphynx kittens en zo ging het balletje rollen. Nadat we een week of 5 geleden een kijkje hadden genomen, wisten we al vrij snel welke kitten het zou gaan worden; een zwart katertje. Even later hadden we ook een naam voor hem verzonnen; Khalid Nox V. V omdat mijn vriend vind dat Romeinse cijfers bij Egypte hoort, maar ook omdat hij onze 5e kat is. Khalid betekend onsterfelijk in het Egyptisch (als het goed is :D) en Nox is nacht in het latijn.

Afgelopen vrijdag zouden we Khalid eigenlijk ophalen, maar helaas lukte dat niet omdat ineens de poolcirkel verschoven was naar Nederland. :P Maar afgelopen zaterdag deden we poging twee en zowaar, we kwam nog bij het huis van Babsiej aan ook. :) Daar ontdooid, flink geknuffeld met de kittens en de (surrogaat) moeders en toen met kitten naar huis.

Thuis aangekomen kwam Muninn (13 jarige ex-asielkater) al op het geluid af dat uit het mandje kwam. Toen het mandje open ging werd Muninn beladen met kopjes, maar meneer wist niet zo heel goed wat hij daar nu van vond. Want wat was dat? Een mini kat? En waar is zijn jas????
Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam Muninn tot de conclusie dat het grijze naakte piepende katlijkende springbeestje eng was en rende hij steeds weg nadat hij had gegromd en geblazen.

Khalid ging daarna eens grondig het huis verkennen. Zo ook de koelkast die open ging:
Afbeelding

En de camera:
Afbeelding

En de bank:
Afbeelding

En hey, nog meer poezenbeesten!
Afbeelding

Nimueh de schildpadpoes (ook ex asiel), vond het kleintje erg interessant. Van haar hadden we de meeste reactie verwacht, maar tot onze grote verbazing vond mevrouw hem juist errug interessant. Hij moest constant in de gaten gehouden worden en meppen dat doe je bij zo'n kleintje natuurlijk niet met je nagels (Muninn krijgt als hij te dichtbij is gewoon een flinke mep met nagels op zijn snuffert).
Afbeelding

Iets wat de oudjes ook wel erg interessant vonden, was het kittenpakket met de bijbehorende speeltjes. Ja, deze oudjes spelen nog graag! :) (helaas van Muninn geen actie foto's, maar ook hij heeft uitgebreid met de speeltjes gespeeld)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag lag ik ziek op de bank en word ik wakker van het geluid van een camera en wat voor foto's krijg je dan?
Afbeelding
Lekker bij mij slapen. :) Muninn lag overigens bij mijn voeten. Khalid word met de dag minder eng voor hem en hij mag steeds dichterbij komen. Er word ook uitgebreid gesnuffeld en geneust en het volgende moment bedenkt hij ineens dat hij toch moet blazen. :+ Typisch kat. Nimueh vind op zich alles best, zolang hij maar niet met het speeltje wil spelen waar zij net mee speelt. ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:40

Ohhh wat issie cute!
Fijn dat de andere poezels hem accepteren. Veel plezier samen! :)

PintoNatal

Re: Naakte kitten Khalid en de oudjes Nimueh en Muninn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:50

wat een schatje zeg, en dat lieve staartje op die laatste foto haha helemaal opgerold

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:50

Wat een leukerd zeg! :D

Wij hebben hier Cornish Rexen rondlopen, hebben maar dun vachtje, die liggen graag in van die donzige kussenhoesjes. :P Misschien wel lekker ook voor die van jullie. :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:03

Ah, die laatste foto :z
Muninn was vast bang dat t besmettelijk was, jasje kwijt :+ Zal een lekker duo vormen die 2, als Khalid ook al de koelkast heeft ontdekt

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:50

Ah wat een schattige naakie <3

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:04

Daar is "mn mannetje" *\o/*

Het gaat zo te zien al hardstikke goed met m :D
Je andere 2 poesjes zien er ook erg schattig uit <3

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:24

@muzefee: Die zijn inderdaad erg leuk. :)) Die komt er dan ook wel in de toekomst. :) Eerst komt er nog een krabpaal bij en dan komen er vast nog wel meer leuke dingetjes bij. Maar op zich is er voldoende plek om lekker warm te liggen. De bank met plaids, het bed, het logeerbed, twee mandjes, een hangmatje, de krabpaal... Keuze genoeg dus. ;)

@Juut: Ja stel je voor dat zijn haren ook ineens allemaal uitvallen. :P Ik denk dat hij bij het oude vrouwtje gewoon nooit een kitten heeft gezien. Hij was duidelijk bang. Hij deed ineens weer zoals hij tegen ons deed de eerste week, maar dat is gelukkig nu al een heel stuk minder. :)) Dat vind ik wel knap van hem. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:43

Nimueh ziet er knap uit zeg!
En ja dat nieuwe naakte geval :? Ik weet niet hoor... ik heb ze denk ik toch liever fluffy, veel te veel verharend op je goede kleren en natuurlijk kriebelend aan je neus als ze langs je gezicht op lopen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:47

Ach, ik vind ze allebei super. :)) Zowel verharend, op je nieuwe tapijt kotsend en je nieuwe net gewassen zwarte broek wit makend, als kaal, soms net iets te warm en aan je vast geplakt waar je ook bent. :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:36

Heey !!

Hoe gaat het nu met het kereltje??

Groetjes
Barbara

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 23:41

Super hoor. Hij heeft ondertussen al door dat poes Nimueh niet met hem wil spelen. Hij is wel nogal onder de indruk van haar. ;) Muninn wil wel graag met hem spelen. Ze stoeien hier zo'n 4x keer op een dag en als Muninn het genoeg vind, laat hij dat ook wel weten. Zo krijgt die ouwe ook nog wat beweging. Ik heb wel het idee dat Muninn die kleine erg leuk vind. Hij is veel alerter en hij loopt steeds achter hem aan. Als Muninn moe is gaat Khalid rondjes rennen in het huis of op zoek naar onzichtbare muizen. ;) Het muisje met het groene elastiekje heeft ondertussen geen elastiekje meer, de stok met veren die we hadden meebesteld bij zooplus heeft ondertussen geen veren meer (wel alsnog zijn favoriete speeltje, hij apporteerd ermee, neemt hem mee naar boven en sleept em dan weer naar beneden) en ook de hengel met veren is veerloos geworden. :D Typisch kitten dus, hahaha. Tenen zijn ook erg leuk en hetzelfde geld voor veters en hij is inderdaad een heerlijk warm kruikje in bed ;).

Hij is ook een best makkelijke eter, ondanks dat hij dus moeilijk begon hier. Zijn favoriete kvv is Bibi beef en dan vind hij Haaksbarf ook erg lekker. Carnibest vind hij minder. Hij is ook een ster in kippennekken opeten en daar is hij ook een tijdje mee zoet, hij speelt er ook graag mee. Ik heb hem nu ook gedeeltelijk op Barf gezet, omdat hij zo gemakkelijk is met eten, ik vond dat ik daar wel van kon profiteren. ;) Kittens zijn daar inderdaad veel gemakkelijker in. Orgaan gaat er zonder moeite in bij hem en kippenvleugels en nekken vermorzeld hij graag. Nog een bijkomstigheid, Muninn is veel gemakkelijker geworden met eten. Hij eet ineens alle kvv die ik in huis heb en barft lekker met de kleine die ondertussen niet meer zo klein is, mee. ;) Het zijn ook goede vriendjes die twee. :)