Laatste foto's oude asielkattenman Tiamat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Laatste foto's oude asielkattenman Tiamat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:37

Afgelopen zaterdagnacht is onze oude asielkattenman overleden. Hij is 15 jaar en 5 maanden geworden waarvan hij er 13 maanden bij ons heeft mogen zijn. Dit zijn één van de laatste foto's.

Tiamat liep altijd mooi mee de tuin in en liep ook weer mee naar binnen.
Afbeelding

Birdies!
Afbeelding

En van naar buiten gaan krijg je dorst
Afbeelding

Maar daarna weer tv kijken
Afbeelding

Twee of drie weken geleden scheen op een zondag nog mooi de zon. Op het logeerbed hadden we een doos staan en meneer vond het mooi om daarin van de zon te gaan genieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag lieve jongen!

moppielover

Re: Laatste foto's oude asielkattenman Tiamat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:36

Wat een gave oude man zeg.
Heel veel sterkte :(:).

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:25

Sterkte!
Ben gister ook mijn hondje verloren dus weet hoe het voelt..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:22

Heel veel sterkte!
Maar wat super dat je zo'n oudje uit 't asiel hebt genomen!!! Echt top!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:01

Wat een schatje, ik weet zeker dat hij nog een geweldige tijd bij jou heeft gehad!!! Veel sterkte met zijn verlies.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:04

Dank jullie wel. :)
Donderdag gaan we een urntje voor hem uitzoeken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:29

ohjeetje, sterkte hoor!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:30

Wat een mooie sterke oude man was het ook :(:) Je kan wel zien dat hij van zijn leven genoten heeft.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:32

Jij hebt toch pas geleden ook een oude rode kater verloren? Of was jij dat niet. Vind het geweldig wat je doet, de oude katten een kans geven, Veel mensen doen het niet met het vooruitzicht dat ze snel overlijden en de dierenartskosten hoog oplopen, top hoor!

En wat een engeltje is dit ook, heerlijk dat hij nog zo heeft genoten van zijn leven :) Hoe is hij eigelijk overleden? Helaas gaan katten zelden uit zichzelf.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:37

Wat verdrietig voor je. Maar zo aan de foto's te zien heeft hij heerlijk genoten van zijn laatste levensjaar bij jou en daar gaat het om! Sterkte met alles :(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:07

CK88 schreef:
Jij hebt toch pas geleden ook een oude rode kater verloren? Of was jij dat niet. Vind het geweldig wat je doet, de oude katten een kans geven, Veel mensen doen het niet met het vooruitzicht dat ze snel overlijden en de dierenartskosten hoog oplopen, top hoor!

En wat een engeltje is dit ook, heerlijk dat hij nog zo heeft genoten van zijn leven :) Hoe is hij eigelijk overleden? Helaas gaan katten zelden uit zichzelf.

Dat was Mimir inderdaad en dat was kort geleden, op 1 september om precies te zijn. Hij had een zeer agressieve vorm van leverkanker wat heel veel aan FIP deed denken, maar het dus niet was.

Ook Tiamat had leverkanker, of in ieder geval 2 verdachte haarden op zijn lever. Zeer grote kans dus dat het kanker was. Wij vonden het zelf te ver gaan om daar nog een punctie voor te gaan doen. (bij Mimir toen wel gedaan) Daarnaast had hij nog een te snel werkende schildklier. We hadden eerst een thuis-inslaap-afspraak gemaakt, maar voor het weekend heeft onze DA hem nog prednison, AB en vocht toegediend. Hij deed het toen ineens weer zo goed dat we die afspraak weer hebben afgezegd. Dit verwachtte onze DA ook wel, want zij vond em eigenlijk niet zo ziek ogen. Het is dat ze wist wat er van binnen aan de hand was. Hij heeft toen nog dik twee weken vrolijk bij ons rondgelopen (de foto's zijn ook van die periode) totdat ik merkte dat hij lichamelijk achteruit ging. Hij was voor de rest nog wel alert en wilde veel aandacht. We hebben toen weer een inslaapafspraak gemaakt voor thuis, maar deze heeft hij niet gehaald. Afgelopen zaterdag wilde hij niets meer eten en alleen maar liggen. Zijn vriendje Muninn heeft hem bijna de hele dag vergezeld en gewassen. Mijn vriend en ik hadden niet het idee dat hij pijn had en de assistentes zeiden ook dat als hij pijn had, hij waarschijnlijk heel anders had gedaan en zeer onrustig zou zijn geweest. S'Avonds is hij onder het bed gaan liggen en wisten wij eigenlijk wel hoe laat het was. Ik moest om kwart voor 1 naar de wc en heb toen even naar hem gekeken. Zijn ademhaling was korter en er zaten pauzes tussen. Ik ben toen nog even in bed gaan liggen, maar toen ik zijn ademhaling hoorde veranderen ben ik op de grond gaan liggen, naast hem. Muninn lag tussen Tiamat en mij in. Heel langzaam aan gleed Tiamatje weg en werd zijn ademhaling langzamer en zaten er meer pauzes in. Om half 2 is hij zelfstandig, vredig en in alle rust tegen Muninn aan overleden.

Al met al is het aan de ene kant zwaar om diertjes vrij snel te moeten verliezen en zeker zo snel achter elkaar, maar aan de andere kant zijn we ook blij dat ze hun laatste tijd lekker in een rustig en stabiel huisje hebben mogen slijten. We zitten er wel aan te denken om een jongere tegenhanger erbij te nemen ipv een derde oude kat, gewoonweg omdat ik even geen kliniek meer van binnen hoef te zien voor iets anders dan de normale dingen. Even rust is ook wel lekker, want vanaf februari ben ik met Mimir veel naar een DA geweest en vanaf september dus met Tiamat. Het geeft enorm veel voldoening om die oudjes nog te zien opbloeien, maar twee oudjes thuis is genoeg. ;) Overigens vind ik ook, nu ik het zelf heb meegemaakt, dat als je eraan twijfelt of je het wel aankan om een dier zo snel te verliezen, er ook niet aan moet beginnen. Dan kun je toch beter voor een jonger exemplaar gaan. :))

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:47

Ik snap volledig dat je nu even geen oudje meer wil,, vind het top dat je al 2 maal een oudje hebt gehad!!

Toevallig herken ik jou verhaal helemaal! Mijn poes is ook overleden aan leverkanker.. De week voordat ze ingeslapen is (ik heb haar wel in laten slapen) heb ik er nog helemaal niets aan gemerkt.
Ik heb er toen voor gekozen om haar open te laten snijden (oké een operatie klinkt wat netter!) en te kijken wat er aan de hand was. Bij haar bleek niet alleen haar lever, maar ook (geloof) haar buikvlies voor te zitten met uitzaaiingen. De Da belde ons op of we haar nog 2 weken wouden laten leven of dat we haar in moesten laten slapen. Wij hebben toen voor 't 2e gekozen, ik stond daar volledig achter, een dier 2 weken langer laten leven (en dan eerst herstellen van de narcose) en alsnog een spuitje te laten geven.

Kanker bij katten komt ontzettend veel voor (en is (geloof ik) 1 van de meest voorkomende doodsoorzaak bij katten)
Ze heeft een mooi leven bij jou gehad, daar twijfel ik echt niet aan!!

Nogmaals veel sterkte!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 22:58

Ja dat zei de dierenarts ook ja. Nierfalen zal waarschijnlijk ook wel hoog scoren.

Na zo'n operatie zou ik er inderdaad ook niet voor kiezen om het dier nog wakker te laten worden. Dat is niet meer eerlijk.

We hebben overigens nog wel twee oudjes, kijk maar in mijn profiel. ;) Tiamat was de derde kat. Nou ja, eigenlijk de eerste en de andere twee kwamen later. Die twee hebben we rond 15 september uit het asiel opgehaald om Tiamat te vergezellen. De derde kat voor nu, is dus wat betreft levende. Als ik de overleden katten er ook bij tel, gaat het nu dus om de vijfde kat. Wat klinkt dat raar als je pas sinds vorig jaar katten hebt...

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:39

Ik kan me goed voorstellen dat je wel even uitgedokterd bent. Voor de toekomst: het asiel kent ook veel jongere dieren die moeilijk plaatsbaar zijn: te schuw, moeilijk/pittig karakter, dieetvoer. Of gewoon pechvogels die zichzelf niet weten te "verkopen". Kwestie van vragen aan het personeel wie er al heel lang zit en kijken of een van die dieren bij jouw situatie past. Ik heb namelijk de indruk dat jij je graag ontfermt over kansloze/kansarme dieren en dat hoeft dus niet per definitie een oudje te zijn. Ik heb het al in een eerder topic gezegd maar ik zeg het gewoon nog een keer *D : Je bent een parel voor deze maatschappij, petje af!