Peaches, haar nieuwe ren, en de buurkat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Peaches, haar nieuwe ren, en de buurkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:22

Mijn moeder, ik, en mijn buren hebben niet bepaald een goede relatie. Na geluidsoverlasten, wietgeuren, ruzies en de terugkomst van hun oudste dochter, heb ik besloten te praten met de vader van het gezin, een aardige gast. Want ik hield alles maar voor lief, maar wilde het volgende eigenlijk graag opgelost hebben, voor zover dat mogelijk is. Ze hebben nu een kitten, die iedere dag bij ons in de tuin mijn konijn gezelschap komt houden. Geen probleem, mijn konijn is op het moment groter, maar ik heb meerdere keren gevraagd of ze de onderkant van de schutting kunnen barricaderen, vanuit mijn tuin heb ik alle hoeken en gaten al gebarricadeerd, en het beest komt vanonder de schutting de tuin in wandelen. Mijn konijn liep eerder los in de tuin, daarna kocht ik een ren door die kat die steeds meer begint uit te halen met haar klauwen, daarna zelfs een keer in de ren sprong, en nu heb ik de ren moeten uitbereiden. Vind het prima als er een kat door mijn tuin loopt, geen probleem, maar niet ten koste van mijn konijn.. De ene keer ligt KittyKat gewoon naast het hok bij mijn konijn, alsof ze de beste vrienden zijn, en het volgende moment zie ik haar uithalen met haar klauwtjes. Aangezien er vanuit hun kant geen verandering gekomen wat betreft de schutting, en het is een kat de natuur te jagen en rond te lopen, hebben mijn moeder en ik het volgende besloten. Het is spuuglelijk, maar wel effectief :D

Afbeelding
Peaches onderzoekt..

Afbeelding
We hebben ons best gedaan :D

Vind het een heel leuk dier, die nieuwe buurkat, en zolang er geen gewonden vallen heb ik er ook geen problemen mee, maargoed, kittens worden groot, en de natuur is de natuur.
Dus ik nam het zekere voor het onzekere en beveilig Peaches extra goed :D

Afbeelding

Hou het aub aardig, we hebben er zo ons best voor gedaan :o

Nickeltje

Re: Peaches, haar nieuwe ren, en de buurkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:26

BB > BB-ITP

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:28

Ik hoop voor je dat het effectief blijkt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:38

Ik ben bang dat als dadelijk de kat groter is dit niet meer effectief is. Ze hebben ook apparaten die katten weghouden maar ik weet niet of je konijn daar ook last van zal hebben.
En anders op de onvriendelijke manier de kat verwijderen }>

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:41

Mijn katten zouden daar met alle gemak zo bij kunnen als ze willen..
Maargoed voor nu is het wel een oplossing ja

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:44

Je kunt ook een schrikdraadje spannen langs de onderkant van je schutting. Apparaat erop aansluiten en de poes bedenkt zich wel 2x voordat hij nog een komt. Dit kun je ook meteen aan de bovenkant van de schutting doen.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:48

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:48

ik denk idd dat als je haar echt veilig wilt hebben je de bovenkant ook af moet dekken. katten hebben een paar dagen nodig om door te krijgen hoe ze eroverheen komen, maar ze komen er zeker overheen!

ik vind het wel heel nobel van je dat je geen probleem maakt van bezoek in je tuin trouwens :D
maar ik dit geval denk ik dat je toch wel flinke maatregelen mag nemen. kun jij de schutting niet dichtmaken? en misschien wat op de bovenkant van de schutting voordat ie er overheen komt?
de buren van mijn ouders hadden tegen (onze :')) katten zo'n borstel ding (zoals bijv in koeienstallen voor het schuren) op de bovenkant geplaatst. heel effectief, en toch diervriendelijk :)

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:57

Ik denk dat het vanuit het kitten alleen maar spelen is. Dat hebben wij ook gehad vroeger toen wij nog konijnen hadden. De kittens zijn ermee opgegroeid en toen ze volwassen en volgroeid waren kwamen ze af en toe nog langs om te kijken bij het konijn. Vervolgens leek alsof het er heftig aan toe ging maar de konijn zocht hun op en wou dus blijkbaar spelen. Konijn is dood gegaan aan ouderdom in zijn laatste weken heeft hij gespeelt alsof hij een half jaar was, en de katten gingen erbij liggen omdat hij anders eenzaam was

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:11

@ ElCamino: Ja ik zat ook al aan schrikdraad te denken, maar aan de andere kant vind ik dat ook best wel sneu haha! Maar als hij groter is, dan vrees ik dat ik geen andere keuze is.

@duChambre: Ja ik heb de schutting al vanuit mijn kant gebarricadeerd, maar de onderkant kan ik niet doen omdat we daar taxusbomen en conniferen hebben, ik kan daar dus niet bij. De buren hebben daar geen bomen maar ze vertikken het er iets aan te doen.

@stefsweety: Ja het is nu alleen maar spelen, maar later denk ik dat hij mijn konijn toch echt als doelwit gaat zien.
Mijn vriend denkt ook dat de kat alleen maar gezelschap is en wil spelen, ik wil dat ook graag denken, maar mijn tante had ook een konijn en een buurkitten. Toen buurkitten buurkat werd, heeft hij de ogen van het konijn uitgekrabd, daarom denkt mijn moeder dat het misgaat als hij straks groter is.

Maar ik vond het voor nu een goede oplossing, hij kan nu niet met zn klauwtjes tussen de tralies door:D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:16

Kittens jagen nog niet, die speelt gewoon en als bunny het niet leuk vind zal die wel iets doen hoor, vooral omdat kitten erbij slaapt ziet ze dit echt niet als prooi.
Wij hadden vroeger 4 dwergkonijnen loslopen in de tuin en onze 6 katten keken er zelfs niet naar om. Konijnen zijn normaal gezien veel te groot om als prooi te dienen voor een kat.
Maar als je je er beter bij voelt dat ze gescheiden zitten snap ik dat ook wel. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:34

mooie oplossing zo maar helaas niet catproof... sorry, maar een beetje kat is hier zo overheen, ze gebruiken het gaas gewoon als klimrek of springen er in 1 sprong overheen.
Misschien toch maar proberen om het gat waar poes doorheen komt af te dichten, kun je niet een plank (of meerdere plankjes) tussen de coniferen wurmen? Of aan de buurman vragen of je niet zelf aan hun kant vd tuin een plank mag slaan?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:41

Tsja buurtkatten zijn vaak super lenig en willen als ze groot zijn ook wel over een normale schuting heen klauteren. Ik had hetzelfde probleem als jou, maar heb dat min of meer opgelost. Mijn nijnen (17 stuks) lopen ook dagelijks los door hun konijnen tuin waar eerder ok katten ongewenst een bezoekje brachten. Nou heb ik dus een jaar geleden een aantal emmers met water klaar gezet en de tuinslang standby gehangen en telkens als er weer een kat zat kregen ze een lading water over zich heen, dit heb ik wel heel vaak moeten herhalen maar het resultaat mag er wezen. De enige katten die nu nog komen liggen in het pad naast het huis maar komen echt niet meer bij de nijnen in de buurt. Misschien is dit ook een idee voor jou?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:51

@Cissy: Mijn buren zijn helaas niet zo vriendelijk. Alleen mijn buurman is aardig, zijn vrouw alleen wanneer het haar uitkomt :( ..
Hij zat er net alweer maar peerde hem gauw toen ik de deur open deed.

@Wamhorse: Goh, toevallig! Ik zat net te denken om de tuinslang erop te zetten, maar ik was net iets te laat. Volgende keer als hij er weer zit ga ik dat ook doen. Jammer voor de kat, maar in mijn tuin gaat mijn konijn toch echt voor :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:22

Mijn konijnen kennen van kleins af aan het gevaar van katten al, en ze zijn behoorlijk fel in hun eigen territorium (want het zijn voedsters).
Katten zijn eerder doodsbang voor hen dan zij voor de katten - meestal schoppen ze ze er wel uit.

Jouw konijn lijkt mij niks kleiner dan die van mij, al weet ik dat ik toen mijn nijntjes nog klein waren (en die katten dus nog veel groter) wel erg bang was voor al die katten in onze buurt.
Maar na een paar keer helpen wegjagen snapten ze het ofzo en hebben ze zelfs toen ze nog kleiner waren dan de katten die beesten er steeds uit gekickt.

Ze zijn er wel heel alert op maar kunnen het goed aan.
Water op de kat gooien kan in ieder geval goed helpen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:14

Wat een mooi dier zeg! :) En hij heeft ook lekker de ruimte.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het overdreven vind om een schrikdraad te kopen, want dat is ook nogal prijzig... Kan je geen overdekte ren maken en dan wat later ofzo? :)