Riesenschnauzer Nelson in het wild in de stad

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Riesenschnauzer Nelson in het wild in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:02

Mijn moeder en ik zouden vandaag met onze Nelson naar het bos bij Dorst gaan, voor mooie fotos..

Nelson is de Riesenschnauzer van mijn ouders. Het is een gecastreerde vent van net 2 jaar oud :) Mijn ouders hebben hem nu ongeveer een half jaar. Hij is herplaatst.
Nelson had een beetje problemen, hij was niet echt opgevoed, en werd herplaatst omdat hij beet.. (dit werd ons dus maar niet verteld) Zijn bijten is omgerichte frustratie, en goed te corrigeren, optijd optreden werkt daarbij prima.
Wel heeft hij een zekere.. ''schijt-factor'' aan mannen... In het vorige gezin ging de vrouw des huizes met hem op pad, voerde hem enz.

Goed, Nellie is een schat van een beest, ik ben weg van hem! Hij is groot, stoer, beschermend maar eerlijk :) Hij heeft me 1x gebeten, en de poging voor de 2e keer heb ik in de kiem gesmoord, en sindsdien heeft hij echt respect voor me, gelukkig, want hij is stérk!

Onze weg naar Dorst was half gevorderd toen de auto ermee stopte.. Deze hebben we geparkeerd op het werk van mijn vriend (vriend zijn auto ook..) En toen de hond in mijn auto.. (slik.. een seat marbella.. dan issie vol met zo'n kalf op de achterbank) En toen maar bij onze vijver bij de flat wat gespeeld :))
Een van de 1e keren dat Nels los ging in de 6 maanden.. En laten we zeggen.. Hij loopt niet weg, maar luistert op z'n schnauz.. >;)
onder het mom ''baas ff wachten, niet zo mauwen, ik kom straks''

goed, kijk en geniet ;)

Afbeelding
''zit'' *snoeeeeeep :9 *
hier vond hij ons nog boeiend :P

Afbeelding
<3

Afbeelding
ook nodig :+

Afbeelding
oh.. dat dding is van mij :P

Afbeelding
ma riep hem.. en ik zat piepgeluidjes te maken :)) hij liep dus recht op mij af _O-

Afbeelding
:9

Afbeelding
:):) :):) :):)

Afbeelding
zoek de hond _O-

Afbeelding
goed geluisterd ma _O- We waren bang dat hij de vijver in zou duiken achter de eenden aan _O-

Afbeelding
niet bewerkt... Regendruppels op de lens en die uitgeveegd :)) Vind het wel een lief effect :)

Afbeelding
grote stoere vent

Afbeelding
miepmiep!

Afbeelding
*woesh*

Afbeelding
:+:

Ik ben trots op onze knappe kerel! Als de auto het toch weer gaat doen, dan gaan we naar de zandvlakte! :P

Jacky91

Re: Riesenschnauzer Nelson in het wild in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:04

leuke hond, mag je zeker trots op zijn

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:06

Hij blijft knap naal :D

En een enorme kroelerd :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:07

Wat een grote zeg. :D Heel fijn dat hij nu bij jullie is Naalt. :D
Lekkerding is het ook, normaal hou ik er niet zo van maar deze ziet er echt heel leuk uit. :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:08

Hij is echt leuk hoor :D
Zo te zien heeft hij zich wel vermaakt ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:42

mooie snauzer echt een karakter hond zo te zien!

Ik ben gek op de grotere werkrassen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:51

Nelson vond het prachtig om los te zijn :)) Wij vonden het spannend, hij luistert op zijn schnauz, en dat is gewoon niet altijd even best als hij geen zin heeft :)) en de rondweg is hier niet erg ver..
Maar hij was braaf, hij liep niet weg, was alleen aan het kwallen :D

@vagolijntje; karakter zeker, het is erg jammer dat hij zo opgevoed is, of eigenlijk niet opgevoed is, afentoe is het net zo'n losgeslagen puppy nog :)) Maargoed, een half jaar geleden leek het zelfmoord om ermee te wandelen (hij voelde zich veel te groot) Nu kun je er overal mee heen, alleen wel opletten, hij verdedigt graag..

Ik hoop eigenlijk dat mijn ouders ermee willen gaan speuren.. Probeer maar eens een snoepje voor hem te pakken, dan struikel je al over hem omdat hij het ruikt :D *neus in de lucht en sniffff* En ik denk dat hij van zo'n taak erg blij zou worden :)

Hij is wel wat volwassener geworden trouwens, hier fotos van toen hij net bij ons was :)

Afbeelding
Afbeelding

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:35

:D Wat een knappe vent!!

Dat luisteren op zn schnauz, daar hebben Curly's ook nog weleens last van. Zal wel in de vacht zitten ;) Mijn gladhaar labbie luistert prima, haha.

groetjes, lacuna

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:50

snauzers zijn ook net als bouvier heel laat volwassen een kennis van me heeft een 4 jarige puppy snauzer :=

speuren is goed voor ze vinden ze vaak ook erg leuk en tis ook goed voor de ontwikkeling een taak hebben geeft ook vaak rust bij deze honden.

Succes met hem tis een plaatje