Effe een tukkie doen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Effe een tukkie doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:28

Het is alweer een hele tijd terug dat mijn vriend en ik twee bejaarde katten uit het asiel hebben gehaald om hun daagjes bij ons te mogen slijten. Hun topic is hier te zien. Beiden katten voelen zich helemaal op hun gemak bij ons thuis en één van de twee, Tiamat, kan in zo'n fijne poses gaan liggen, dat ik echt smelt en gewoon weet dat we er goed aan hebben gedaan dat we ze in huis hebben gehaald. Na het leeghalen van mijn kaartje van mijn telefoon kwam ik een hoop leuke foto's tegen (ook van de ander maar ik vind dat ze beiden een eigen topic verdienen) van de slaapposes van Tiamat.

Eerst een foto van een wakkere meneer op de eerste dag dat hij hier kwam en het huis ging bekijken. Hij heeft nog zijn ziekehuisbandje om zijn nekje.
Afbeelding

'Hoe bedoel je ik heb platvoeten?' Hier was hij er ook nog net, maar hij begon zich al lekker te ontspannen.
Afbeelding

'Zzzzzzzzzz.....'
Afbeelding

Neergestort op de leuning van de bank.
Afbeelding

'Bright light, bright ligt!'
Afbeelding

Zijn lekkere slaapbekkie
Afbeelding

En als afsluiter zijn favoriete slaappose bij mij op het kussen.
Afbeelding

Anoniem

Re: Effe een tukkie doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:55

Dus het gaat goed, mooi zo. Waarom is hij geopereerd?
Ik vind trouwens dat zwarte bandje wel erg strak zitten ik weet niet of hij buitenloopt maar neem dan een bandje met paniek sluiting.
Is hij helemaal gewent nu? En hoe gaat het met eten?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 18:03

Hij was niet geopereerd, dat was nog het bandje van het asiel. Daar kunnen ze gemakkelijk de naam, nummer, ras, sexe en dergelijke opschrijven. Hij was net ontvlooid en ze hadden me toen aangeraden om het bandje nog een dagje om te laten.

Het zwarte bandje lijkt waarschijnlijk strak te zitten, maar dat zat ie niet. Het is een bandje waar een paar cm elastiek in zit. Met kerst hebben beide katten van mijn oudere zus nieuwe bandjes gekregen. Tiamat heeft nu een roze/blauwe/fel gekleurde met inderdaad zo'n kitty safe bandje om. ;) Overigens komen beiden katten alleen met tuigje buiten. Tiamat heeft een blaasgruisdieet en we zijn te bang dat hij bij buurkatten eten gaat bietsen.

Tiamat is helemaal gewend ja, overigens beiden wel. :)) Eten gaat ook erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:21

Ok ja ik wist dat er iets met één van de katten was, en dat was blaasgruis. Beter dat je geen risico neemt dan, het is erg gevaarlijk als ze er gevoelig voor zijn en buiten snoepen.

Gelukkig is het een bandje met safety aansluiting :) Er gebeuren namelijk nogal wat ongelukjes mee spreek uit ervaring.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:11

Die foto met het pootje over zn koppie... :+:
Ik verbaas me bij Sky er ook altijd over; dat die beesten geen nekhernia oplopen met die onmogelijke slaapposes :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:12

@ Chiqa: Om eerlijk te zijn hebben we daar helemaal niet bij stilgestaan. We wilden liever geen nylon bandjes aangezien hun nekjes helemaal kaal waren door de ziekenhuisbandjes (en helaas is dat nog niet veel anders) en we wilden geen rare bling bling dingen en moesten toen wel voor deze bandjes gaan. Maar goed ondertussen heeft hij dus wel een veilige. ;) Die is overigens wel in mijn profiel te bewonderen. Ik heb bij ranzijn een witte zien hangen en die is misschien wat mooier bij hem. :P Overigens wel een velige. ;)

@ Juut: Inderdaad, wij zouden het eens moeten proberen om een paar minuten in zo'n houding te gaan liggen. :)) Hij heeft nu ook iets nieuws ontdekt. Hij gaat graag slapen op de krabton. Mij lijkt het wat hoog en grote kans om eraf te vallen, maar meneer ligt daar graag heerlijk te pitten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:21

Hoog en droog he :D :z

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:30

En zo kan hij alles mooi overzien. :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:11

zo vind ik ze het leukst :P (heb het niet zo op katten)
hij is wel mooi moet ik zeggen.. ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 15:47

Dank je wel! :))

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:03

Wat super dat er mensen zijn die oudjes nog een fijn plekje geven! Mijn complimenten hoor, echt geweldig!