Debuut@bokt Husky Pup Dazey

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsuuuh

Debuut@bokt Husky Pup Dazey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 01:15

Mijn husky pup geboren op 25 juni 2009!
Ze heet Dazey, is super lief en luistert al erg goed.
We zijn bezig met puppycurses, wat er goed gaat.
Ze was al wat ouder dan de rest, dit omdat we haar pas sins 10 oktober hebben!
Daarvoor heeft ze al meerdere eigenaren gehad en is ook al gedumpt geweest!
Via degene waar ze gedumpd was hebben wij haar overgenomen!
Ook zijn we bezig met het naast de fiets trainen en als ze een half jaar is (1e kerstdag)
Gaan we haar proberen voor de fiets te zetten!!

Meet DAZEY!!

Lekker in het gras
Afbeelding

Wat moet ik toch met zo'n grote stok???
Afbeelding

Samen met de konijntjes
Afbeelding

Samen met mijn vriendinnetje Max,
Wat heb jij enge ogen zeg :S
Afbeelding

Huh wat wil je baas?
Afbeelding

Wat is dat?
Afbeelding

Gekke bekken trekken :P
Afbeelding

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!
Afbeelding

Lekker slapen!!
Afbeelding

knooopje

Re: Debuut@bokt Husky Pup Dazey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:44

ooooooooh wat een schatje!
veel plezier met haar.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:09

Mooie hond zeg! Alleen vind ik haar persoonlijk eigenlijk te jong voor naast de fiets, maar dat is eigen keus natuurlijk :)
Vind het een mooi donker kleurtje :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:25

Nou wil je nog langer dan een jaar of 4-5 plezier van je hond hebben, zou ik zeker wachten totdat ze minimaal 1,5 jaar is voordat je met haar gaat fietsen, laat staan ervoor.
De botten van een jonge pup zijn namelijk nog volop in ontwikkeling, door het werkt dat ze dan moet doen en het gewicht trekken kunnen er problemen ontstaan in deze ontwikkeling. Er kunnen botsplintertjes van de heupen of ellebogen af springen. Ook kunnen de botten dan niet helemaal mooi glad groeien van de buitenkant, maar ruw. Dit gaat later allemaal veel pijn doen.
Als je meer hierover wil weten moet je maar eens op heupdysplasie (HD) en elleboogdysplasie (ED) google, vind je er genoeg over.

Maar wel een leuke hond en super dat jullie haar nu hebben opgevangen!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 11:54

heb met mijn dierenarts hierover gehad deze zei dat ze beter naast de fiets kan rennen dan spelen met andere honden. Met spelen maakt ze allemaal onnatuurlijke bewegingen en kan ze zichzelf zeer doen. Tijdens het fietsen maakt ze alleen rechte bewegingen. Ook een trainer van alaska malamutes heeft geadviseerd nu al spelenderwijs te beginnen voor de fiets en ernaast voor de beweging. We doen het ook maar 2 x per week 30 min. En dan 10min rennen en dan 5min wandelen.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 11:57

deze honden zijn er ook voor om te rennen en ze krijgt ook speciale voeding. Waardoor haar botten niet overbelast raken enz om hd enz te voorkomen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:59

Het klopt dat je DA zegt dat spelen met andere honden ook niet goed is voor de ontwikkeling van de botten. Maar fietsen ook niet! Laat haar gewoon lekker zelf spelen en ravotten en daarna lekker een dutje doen. Ik vind 2x 30 minuten per week nog best wel veel.

Helaas bestaat die voeding niet wat jij bedoeld, in ieder geval niet dat ik weet. Wel voeding met weinig eiwit dat ze niet te snel groeien, wat ook een beslasting voor de botten kan zijn.
Klopt dat je zegt dat ze ervoor gemaakt zijn, maar juist daardoor hebben ze een speciale "opfok" nodig zodat ze hun hele leven pijnvrij kunnen rennen.

Maargoed, dat is dan bewust je eigen keuze..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

Ilsuuuh schreef:
heb met mijn dierenarts hierover gehad deze zei dat ze beter naast de fiets kan rennen dan spelen met andere honden. Met spelen maakt ze allemaal onnatuurlijke bewegingen en kan ze zichzelf zeer doen. Tijdens het fietsen maakt ze alleen rechte bewegingen. Ook een trainer van alaska malamutes heeft geadviseerd nu al spelenderwijs te beginnen voor de fiets en ernaast voor de beweging. We doen het ook maar 2 x per week 30 min. En dan 10min rennen en dan 5min wandelen.

30 minuten :wow: Dat is geen spelenderwijs meer. spelenderwijs is straatje in straatje uit, ongeveer 5 minuten.
Ik neem aan dat ze speelt met andere honden op gras, wanneer je gaat fietsen doe je dat op stenen, dat veert niks mee.

Verder is het een prachtige pup, maar het zou toch zonde zijn als ze hierdoor hd of ed kreeg..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:06

Fietsen is best prima, van 10 minuutjes rustig draven krijgt ze echt niets. Maar een half uur vind ik wel erg lang voor een hondje van een half jaar..

Het is wel een erg leuk hondje. :)

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 12:21

het is voor mijn hond beter dat ik het wel doe. Als ik het niet doe heb ik een hond die ten eerste gaat slopen ten tweede gek word van de energie die ze heeft en daar krijgt ze jeuk van. En pijn zal ze echt niet krijgen. Zie de dierenarts minimaal 2x per week en ze kijkt altijd even naar me hus. Ze geeft zelf aan wanneer ze wilt stoppen en dat doen we dan ook.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:56

het is echt jeuk een topic openen. Iedereen weet het nog beter als de ander. Maar volgens mij ken ik me eigen hond het beste. En op advies van dierenarts en sleede racer train ik me hond naast de fiets. En als ze een half jaar is ervoor. Op internet staat ook dat ze op advies van da dat ook mogen. Zullen we nu weer ontopic gaan??

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:57

wat leeeeeeuuukk!
ik wil ook een husky :)) :):)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:57

Wat een geweldige pup heb je daar! Echt een lekkerding! Heel veel plezier ermee! Dat fietsen komt vast helemaal goed, dit zijn honden die veel beweging nodig zijn, succes!

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:59

Jeetje, ik denk dat Ilsuuuh zelf wel weet wat goed voor haar hond is. En als het met de DA is overlegd zal het vast wel goed zitten.

Super leuke hond, ookal kan die soms erg evil op foto's kijken :D

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:15

dankje eindelijk positieve berichte. Heb net fotos in sneeuw gemaakt. Haha. Die komen vanavond.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 12:35

Vanavond de sneeuw foto's lukte gisteren niet meer!!!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:13

Leuke foto's ! wat een prachtig dier 8-)

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:37

Wat een prachtig beest! Mis de husky die mn vader had nog steeds. Was een witte met choco bruin en knalblauwe ogen!
Youri is vorig jaar overleden, is 14 jaar geworden. Ik hoop dat je ontzettend veel plezier hebt met je hond.