Dit is mijn handlanger Joshua, ook wel spuit 11 genoemd. Reden; hij komt altijd en eeuwig te laat op het plaats delict ondanks mijn harde hysterische geschreeuw. Heel jammer, want meestal moet ik hierdoor alleen de misdaad bestrijden hier in huis.

Dit is onze grootste vijand Ydayka…..ook wel harige blafferd genoemd. Een raar beest die verzot is op haar botje. Een smerig ding waar ze heel de dag op zit te kauwen. Wij proberen het bottending op te ruimen in de kattenbak. Maar helaas zijn onze bediendes een beetje dom en leggen het dan weer gewoon middenin de kamer terug. Afschuwelijk!

Ons doel in het leven is het beschermen van onze muis. Onze bediendes vinden het een afschuwelijk stinkend ding, maar helaas voor hun is het ons lievelingsding op gerookte kip na overigens.

Op een dag zaten Joshua en ik te genieten van ons uitzicht vanuit ons paleis. En wat zagen mijn groene oogjes!!!

Onze muis heulde met de vijand en het vieze bottending!!!!!!! Dit kon ik niet accepteren!!!

Ik ging direct op onderzoek uit! Joshua was zoals altijd weer eens te laat ondanks mijn geschreeuw. Dus moest ik de klus weer alleen klaren….

Die rotpoes bleef maar liggen! Hij zag gewoon de ernst van de situatie niet in, en bleef maar lief knipperen!

Omdat ik het toch wat te gevaarlijk vond ben ik harder gaan schreeuwen totdat Joshua er toch eindelijk bijkwam. Nu durfde ik wel de klus te klaren!

De muis was weer in veiligheid! Maar ja wat nu……ik kon hem toch niet zomaar hier in het open veld laten liggen….

Ik nam de muis mee naar een van mijn troontjes. Dit is een speciale koning Kaleb troon, hier kan die vervelende blaffert hem vast niet van pakken! Wel goed in de gaten houden dat ze het niet ziet uiteraard…

Helaas ik was gezien! Misschien mijn andere troontje! En dan achter een kussentje……daar denkt die domme blafferd vast niet aan….

Ook dit werkte niet…..die blafferd zag werkelijk alles. Totdat Joshua op een idee kwam. We trekken ons terug in ons paleis en blijven daar waken met de muis totdat de blafferd geen intresse meer heeft in ons. Superidee! Dus we trokken ons terug…..

Handlanger Joshua hield de muis in het begin stevig vast. Terwijl we de blafferd goed in de gaten houden. Elke verkeerde beweging kan immers fataal zijn!

Dit was zo’n 5 uur geleden. Sindsdien zijn we niet verplaatst. Onze bediende heeft inmiddels boodschappen gedaan, de was gestreken, afgewassen, het paard uitgemest en uiteraard onze kattenbak verschoond. Maar het belangrijkste is……de muis is veilig! En daar kan niks tegenop!