Bejaarde katten van het asiel ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Bejaarde katten van het asiel ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 09:12

Sinds gisteren hebben mijn vriend en ik er twee diertjes bij. Twee katers uit het asiel. De wit/grijze is 14 jaar en heet in het asiel Tommie (oorspronkelijk Jacob) en is bij ons omgedoopt tot Tiamat. Al onze dieren hebben namelijk een naam uit de mythologie of fantasy. Bovendien hebben mijn ouders een hond die al Tommy heet, dat is wat lastig praten. Tiamat heeft een blaasgruisdieet.

De rode kater is 16 jaar. Tot gisteren dacht ik nog 14 jaar, maar in het entboekje zag ik staan dat hij uit '93 kwam. Hij is overduidelijk oud en ik hoop dat wij ietsje meer vet op zn botjes kunnen kweken. Meneer liet gisteravond al duidelijk weten dat hij honger had, dus mijn zorgen of ze wel wilde gaan eten waren gelukkig nergens voor nodig. Hij heette in het asiel Mozart en is bij ons omgedoopt tot Mimir.

Hier dan de foto's:

Beide koppies om het zak voer van Tiamat. Mimir krijgt ander voer.
Afbeelding

Honger! Honger!
Afbeelding

Samen smikkelen.
Afbeelding

Buikje vol!
Afbeelding

Met een vol buikje lekker dutten.
Afbeelding

Foto's zijn niet zo geweldig, maar dat komt omdat ze gemaakt zijn toen het donker was en er bij ons niet mega goed licht is. Hopelijk hebben jullie ze wel goed kunnen bewonderen. De onderkant van de nieuwe keuken is zo ook te zien. :)

Dav

Re: Bejaarde katten van het asiel ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:14

Wat lief joh,en helemaal super dat jullie ze nog'n fijne oude dag willen bezorgen. Top hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:19

Geweldig dat er nog mensen zijn die ook oude en dus eigenlijk kansloze dieren een fijne oude dag bezorgen!
Ik hoop dat ze nog een aantal mooie jaren bij je hebben!
Weet je trouwens ook waarom ze in het asiel zaten?
Zo zielig als een kat van al 15 maar word gedumpt in het asiel, al gaat het soms niet anders natuurlijk.
Deze 2 hebben in elk geval een lot uit de loterij gewonnen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:22

Wat goed dat ze bij jullie verder mogen!
Ze zien er goed uit voor hun leeftijd. +:)+

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:24

Ze zien er goed uit inderdaad! Fijn dat jullie ze nog een huisje hebben gegeven. :j

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 09:27

Ja inderdaad. Tiamat lag gisteren naast me op de bank te slapen en hij lag er echt zo tevreden bij... Om van te smelten gewoon. Mimir lag links voor me voor de bank op een kussentje te dutten. Hij is niet meer zo kwiek en springt dus niet zo goed meer op iets. Maar toen had ik echt wel zoiets van; ze hebben het wel getroffen. :))

Mimir is afgestaan omdat de eigenaar naar een verzorgingstehuis moest en de kat niet mee mocht. Hij zat er sinds juni. Tiamat is al twee keer in het asiel beland. Van de eerste keer weet ik de reden niet, de tweede keer was superdom. Hou je vast...! Komt ie...! Hij verhaarde... :( Om van te janken gewoon... Neem dan een schildpad of liever helemaal geen huisdier.

Er zat nog een dame van 18 jaar in het asiel. Zij gedraagt zich nog als een jonge kat. We hebben haar niet gekozen omdat ik zelf geen katten gewend ben en ik bang was om straks met een kat te zitten die mij de baas is... Maar ik moet zeggen dat het wel een beetje vervelend voelt dat ze daar nog is. Ookal weet ik dat ik er tenminste twee een fijne oude dag heb kunnen bezorgen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:30

wooo wat fijn dat jullie die oude beestjes nog een fijn leven gunnen, niet veel mensen zouden daaraan beginnen, vermoed ik. Ik hoop dat ze nog een aantal jaartjes van hun oude dag mogen genieten.

edit : nou je kan dat dametje mss ook nog gaan ophalen ? :P
Nee serieus, zoals je zegt, je hebt er tenminste al 2 een fijne oude dag bezorgd. Zelfs al zouden ze morgen doodgaan (wat ik natuurlijk niet hoop), dan is dat met een lekker vol maagje in hun eigen mandje met hun eigen dienaren errond. :) Héél wat beter dan een koud asiel. :)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:32

Wat super van je dat je deze dieren nog een fijne oude dag wilt geven!!!
Wij hebben afgelopen jaar een ouder (volgens het asiel NIET zindelijk) hondje in huis gehaald!. Super lief diertje en natuurlijk gewoon zindelijk :D
Ik hoop dat je nog heel wat tijd van ze mag genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:32

Kijk dit wil ik dus ook! Echt top dat er mensen zijn die ook aan de andere dieren denken behalve de jonge kittens..

30 Okt. krijgen we de sleutel van ons appartement en als we daar helemaal gesetteld zijn willen we een kat in huis halen die er al vrij lang zit. Ook een ouder dier.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:33

Stomme mensen ook...ja een kat heeft haren en die willen wel eens loslaten! Erg triest.
Trouwens ook dat oude mensen hun huisdier nog steeds moeten afstaan als ze naar het bejaardenhuis gaan. In en in zielig voor zowel het dier als de baas!
Laat de regering daar eens iets aan doen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 09:39

@ Jokari: Hahaha, dat zei de vrouw van het asiel ook al. Zij had graag gehoopt dat we voor haar zouden gaan. Maar mijn vriend en ik hebben besloten dat 1 baardagame, 2 cavia's, 2 konijnen (nu heb ik er nog 1, maar dat vind ik sneu) en 2 katten de grens is. We houden zoveel van dieren en het liefst mogen ze allemaal van ons hiero wonen, maar je moet ook een grens trekken vind ik. Drie katten is dus teveel. Ik weet ook niet hoe zij was tegenover andere katten, dus het had best gekund dat ze niet bij deze twee kon. Mimir en Tiamat zijn niet elkaars beste vrienden, maar ze tolereren elkaar zolang de ander niet dichter in de buurt komt dan een halve meter. Als er nog eentje bij zit kan het voor hen weer net even teveel zijn.

@ Blingh: Het voordeel ook van wat oudere dieren is dat ze niet zo heel nodig naar buiten hoeven. Met een plekje op de bank en heel wat geaai zijn zij veel blijer. We gaan wel iets op de schutting maken dat ze wel in onze tuin kunnen lopen, maar verder dan dat mogen ze niet. Zou ik ook niet zo eerlijk voor ze vinden, bovendien vraag ik me af of ze over de schutting heen komen. ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:45

ik mag ook geen derde kat hoor, denk dat ik dan met katten en al buiten sta. := Mijn huidige monsters hebben zichzelf aangediend, ik was helemaal niet op zoek maar ineens waren ze er. _O- Heb mezelf wel al voorgenomen, dat als deze er niet meer zijn, ik idd 2 oudere asielkatten ga halen.

Wegdoen omdat ie verhaart... :roll: Je houdt het toch niet voor mogelijk. Ik zit hier met een langhaar 'opgescheept' terwijl ik dat nooit heb willen hebben, juist omwille van dat haar, maar no way dat die weg moet.

Aerdenhout, idd, moet voor dat baasje toch ook erg zijn. Wij hebben nu al afgesproken in de familie, dat wanneer oma niet meer voor haar kat kan zorgen, deze naar mijn tante mag. Is een zeer geruststellende gedacht voor oma (oma is oud, kat is piepjong en heeft dus in theorie nog jaren te gaan :) ).

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:49

Geweldig dat je deze 2 oudjes nog een fijn leven wil gaan geven.
Ik heb zelf 4 katten en 3 daarvan zijn ook uit 1993.
Misschien is het een idee de mijnheer of mevrouw in het bejaardenhuis te laten weten dat zijn of haar kat bij jou een goed onderkomen heeft gekregen (maar misschien doen ze dat al vanuit het asiel) want ik denk dat diegene daar heel blij mee zal zijn!

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:52

Echt super dat je deze twee oudere heren een goed en warm huis hebt gegeven!!!
Wij hebben twee jaar geleden onze kat uit t asiel gehaald zij was toen daar de oudste met 11jaar!
Bijna iedereen gaat voor een klein kittentje, en als ik een nestje zie dan denk ik ook aaaaaaaaaaaaaaaaagossie! En ook al is die van ons met gebruiksaanwijzing toch ben ik blij dat we voor een kat uit t asiel hebben gekozen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:57

Prachtig dat je dit hebt gedaan zeg! Top!
Jammer dat niet iedereen zo is en hun katten toch maar weer ergens dumpen. Ik heb ook allang besloten dat als ik op mezelf woon, ik haal een hond uit het asiel weg en 2 poezels!
Natuurlijk is een kitten superleuk, of een pup, maar de dieren uit het asiel verdienen ook een 2e, eerlijke kans. Net zoals een ieder dat verdient! Nogmaals, top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:50

Vind het ook heel bijzonder dat je voor oudere katten heb gekozen en het risico neemt, echt diep respect!
Ook nog een met blaasgruis, kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Ik heb ook twee katten van die leeftijden, als je vragen heb stel ze gerust!
Oudjes zijn toch heel anders dan jonge dingen :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:53

Komen deze uit het asiel in Den Haag? Die rode komt me zo bekend voor!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:58

Wauw echt super goed dat je ze uit het asiel gehaald hebt! :))
Meeste mensen willen zulke lieve oude dieren niet, maar jullie wel! Super hoor, ik weet zeker dat ze nog hele fijne jaren tegemoet komen! :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:13

@ Stef_winston: Beide katten komen uit het asiel in almere. Hierzo en als je dan naar onderen scrollt staat Tommie er nog tussen. Spekkie is de oude dame van 18 jaar. Mozart staat er niet tussen, de site word niet zo heel vaak ge-update en in de zomer hebben ze het ontzettend druk met dieren die worden afgestaan of gevonden.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:15

ik vind het heel goed dat jullie die katten een fijn leventje willen bezorgen !
sommige mensen lopen oude katten juist voorbij op zoek naar kittens ofzo.

TOP!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:16

Wat zullen de katten blij zijn met hun nieuwe liefdevolle huis.
Ik hoop dat jij en je vriend er nog een paar jaar flink van kunnen genieten. Maar dat zal wel lukken met zulke knappe mannen.

Wij hebben in februari 2008 via bokt een poes in huis genomen.
Poes was van een oude meneer die naar een verpleegtehuis ging.
Geen dag dat we spijt hebben gehad.
Ze is zo dankbaar en lief.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:46

Wat goed dat jullie ze op hun oude dag zon goed huis willen bieden! Ze zullen het vast erg naar hun zin hebben! :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:51

Wat goed dat je die 2 oudjes nog een oude dag gunt!!! +:)+

Misschien een tip voor de kat die je wat dikker wilt hebben: ik merk dat mijn kat van 18 moeite krijgt met het eten van brokjes, denk dat ie last van zijn tanden krijgt dan. Sinds kort doen we gewoon een heel flinke scheut gekookt water (gewoon koud) over zijn voer, hij eet veel beter nu!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:53

Wat mooi dat jullie deze 2 oudjes nog in huis hebben genomen, dat ze er nog maar lang van mogen genieten! Wij hebben zelf 3 katten uit het asiel. Zou ze zelf het liefste ook allemaal mee hebben genomen maar je moet inderdaad een grens trekken. Hoop dat de dame van 18 ook nog een goed plekje vindt, zal voor haar duimen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:48

Super dat er nog mensen zijn die OUDE katten uit het asiel halen :D echt respect!! hopelijk krijgen jullie de rode ( zoals je zei ) wat dikker!

ik vind het echt heel goed wat jullie gedaan hebben! deze lieve kanjers verdienen ook een mooie oude dag :D