Steeds ging het een poos goed, maar dan kregen ze het toch ineens op de heupen en groeven ze onder het gaas door. Buurkinderen er weer achteraan en ja hoor, een waar circus.
Ondertussen kregen ze steeds minder vriendelijke 'koos'naampjes.
Deze week heb ik dus maar de knoop doorgehakt en een nieuw verblijf voor ze gemaakt waar ze niet uit zullen ontsnappen. 
1. Welkom in onze nieuwe gevangenis.

2. Daar zitten we dan.

3. Is het bezoekuur?

4. Fotootje door de tralies.

5. Katrien leeft op water en hooi.

6. Nu is ze Buff aan het zoeken...

7. maar die heeft zich verstopt.

8. En zo ziet het er van boven uit.

Overdag staat de deur altijd open en 's avonds doe ik hem dicht zodat er geen dieren in kunnen springen (en later misschien tegen de kou). Wat vinden jullie ervan? Ik vind het sneu voor ze dat ze niet meer kunnen graven, maar daar is nu even niets aan te doen. Binnenkort zetten we hun oude hok (zo'n driehoekig geval, wel groot) ernaast met een gat in de wand zodat ze weer naar buiten kunnen. Dat hok komt wel op tegels, want ik wil even geen ontsnappingen meer.
Misschien dat we in het voorjaar aan het klussen gaan voor een hok waar ze wel de mogelijkheid om te graven hebben. Het is natuurlijk gedrag, dus ik vind eigenlijk dat ze dat wel moeten kunnen doen. Voor nu ben ik tevreden, volgens mij komen ze de winter zo wel door.
maar dit vind ik ook een mooie plek hoor!