De twee kinders van Kinderboerderij Otterspoor!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

De twee kinders van Kinderboerderij Otterspoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:08

Ja ja, we hadden 2 nakomertjes dit jaar.
De geiten en schapen krijgen hun kinderen altijd al in februari, maart en april, heel soms nog in mei.

Dit jaar waren ezel Lotje en mini-koe Luna aan de beurt om moeder te worden en ze waren allebei uitgerekend in augustus.

Luna is op 31 juli bevallen van haar stiertje Amar. Amar is vernoemd naar het dochtertje van de vrouw die zag dat Luna aan het bevallen was en de beheerder waarschulwde. Haar dochter heet Amara en zo is dus de naam Amar gevormd voor de kleine man!

Afbeelding
1 dag oud
Afbeelding
1 dag oud
Afbeelding
afgelopen zondag
Afbeelding
afgelopen zondag
Afbeelding
afgelopen zondag

En vannacht is Lotje dan bevallen van haar manneke! Hij is ongelooflijk schattig en pluizig :D hij heeft nog geen naam, die zal hij deze week wel krijgen vermoed ik ( wij hebben een jeugdlid-systeem. De kinderen betalen 5 euro per jaar en hebben dan voorrang om te komen helpen, lammeren de fles te geven en ze hebben kans dat een lammetje/koetje oid naar ze vernoemd wordt, bij Amar was het zo speciaal dat we hier niet naar omgekeken hebben ;) )
Meneer heeft nu al praatjes met zijn dag oud en doet al pogingen te bokken waarna hij steeds op zijn snufferd valt en heel zielig naar mama ligt te kijken dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft inderdaad ene beetje x-beentjes. Dat zal hoogstwaarschijnlijk gewoon bijtrekken, want moeders had dit ook toen ze net geboren was :)

Ephajim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:27

Zijn leuke foto's geworden, snel maar weer langsgaan :P

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:28

Geweldig :D :+:!

Samy

Re: De twee kinders van Kinderboerderij Otterspoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:20

Hoe oud zijn Luna & Otje nu eigenlijk? Volgens mij is Luna nog niet zo heel oud ...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:14

lotje is nu 3 en luna weet ik niet precies, in ieder geval oud genoeg ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:17

Jippie! Ezeltje nu dus ook geboren! Ga ik straks de kids vertellen, want daar zaten ze echt op te wachten. Luna en Lotje zijn echt superlief. Ben benieuwd naar de kleintjes! Dat wordt dus deze week kraamvisite afleggen haha (Ben jij vrijwilliger op het Otterspoor?)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:23

Wat een scheetjes!! En wat ziet het er daar gezellig uit :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:24

wat gaat er gebeuren met de kleine spruiten?

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:41

Ahhgg wat lief!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:44

ja ik ben idd vrijwilliger, maar omdat mijn oom daar de doordeweekse beheerder is hobbel ik er al veel langer rond :D

De twee heren komen gewoon te koop op het internet te staan. Net zoals 4 geiten en nog 2 schapen geloof ik, omdat het anders overbevolkt wordt.
Bovendien zijn dat ook weer verdiensten voor de kinderboerderij, die slechts op donateurs draaiende gehouden wordt. Daarom worden er eens in de zoveel tijd een aantal dieren verkocht :)
Mijn oom is heel serieus bezig met de landgeiten, gaat daarmee ook keuringen af :)

Dus als jullie interesse hebben in 1 van de heren roep maar! duurt nog wel een aantal maanden voordat jullie hem op kunnen halen, maar goed haha

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:53

Ah wat vreselijk lief dat ezeltje. Ooit wil ik er heel graag 1 of 2 hebben. Eerst wat ruimte hebben dan maar ohhh wat een sjatje

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:10

Ahh wat een schatje!

die mogen wel hier in mijn achtertuin!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:21

Die koe is echt klein ahahahah ... Wat een schattige baby's

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:00

TS moet het maar precies vertellen, maar als regelmatige bezoeker weet ik er ook iets van. Koe is een speciaal dwergras, ik dacht uit India en wordt dus niet groter. Het is echt een minikoe, schofthoogte net zoiets als de ezel. Ze is echt superlief en makkelijk. We hebben heel vaak een kalf gehad van een gewoon melkvee ras, maar dat wordt op den duur te groot, te sterk, te koppig en te gevaarlijk denk ik ?? en dat moest dan ook weer terug naar de boer ik denk voor kalfje krijgen en melk geven. Sinds vorig jaar hebben we dus dit lieve koetje rondlopen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 01:02

klopt helemaal Zilfstar!
Vooral de doordeweekse beheerder vond het vaak vervelend dat de kalveren na verloop van tijd weer terug naar de boer moesten en daarom is Luna gekomen!
Ze is een Dahomey koe en dat ras komt geloof ik idd uit India.
Zo kunnen we nog heel lang genieten van luna en ze is echt een schot in de roos! Luna is namelijk vooral erg goed met gehandicapten, ze is zo ontzettend lief en nieuwschierig naar ze en ze is helemaal weg van rolstoelen. Laatst was er een jongentje die sinds zijn ongeluk eigenlijk bang voor dieren was geworden (weet neit wat voor ongeluk het was) maar Luna kwam gelijk naar hem toe zodra hij op de kinderboerderij kwam en sindsdien is het jongentje niet meer bang :)

edit: Zilfstar heb even in je profiel zitten neuzen en jouw kinderen komen me erg bekend voor :D zijn jullie er wel eens op zondag?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:33

Ja, Stefan ligt dan na verloop van tijd ergens met 5 geiten om zich heen. We noemen hem wel eens de geitenfluisteraar :D . Stefan heeft echt iets met dieren. Ook Luna en Lotje zijn super met hem en hij met hun. Hij is niet bang voor dieren, maar laat ze in hun waarde. Gaat ze niet achterna rennen, trekt en plukt niet aan ze, tilt ze niet op als ze niet willen. gewoon respect :Y) De dieren voelen dat aan en als hij dan op de grond gaat zitten, kruipen de geitjes bij hem op schoot en gaan de moeders naast hem liggen.

En daarbij hebben wij Sando als verzorgpony sinds hij van Ilona was (van Brucht) en volgens mij ben jij ook wel eens op de Frissche Roemer geweest waar ik dus kwam voor Sando. En nu dus sta met mijn eigen paard.