Tips; Beestenboel op de foto

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Tips; Beestenboel op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:09

Ik krijg vaak van mensen de vraag hoe ik in godsnaam mijn beestenboel zo stil op de foto krijg, dus ik denk ik geef eens wat tips, ik heb zelf katten, maar dit kan je met elk beest doen uiteraard, maar omdat mensen voornamelijk moeite hebben met katten is het wel handig. ook zie ik namelijk veel katten langskomen maar nét de verkeerde momenten of storende achtergronden.

Dit heb je nodig:

een egale achtergrond/bosjes oid
een zweep of iets wat de aandacht trekt
een beest met een goed humeur :Y)
en een kliko of een stapel stenen
ja echt :+

Ik zeg er even bij dat dit niet mn betere foto's zijn, maar even snel geschoten, bij mij is de lichtinval van de zon een beetje verkeerd maar kon niet anders staan.

voordeel van een kliko is dat je hem overal mee kan nemen, geen zorgen als je buiten de tuin moet, ik heb ook zo vaak gestrekt gelegen midden op straat omdat ik nét die ene foto wilde :Y)

Afbeelding
stenen stapel bij de bosjes

Afbeelding
kliko bij de bosjes

zoals je ziet is dus de bedoeling dat je je kat erop zet, (of hond whatever :') ) als je ze namelijk op de grond wil fotograveren dan lopen ze met hun neus de lens in. dat weet iedereen, vaak gaan ze vanzelf zitten, en dan kan je maar aan klikken, natuurlijk zei ik ook dat het belangrijk was dat je kan een goed humeur heeft anders krijg je dit:

Afbeelding

of dit:

Afbeelding

of gewoon zo:

Afbeelding

Afbeelding

en dat is niet de bedoeling dus :')

willen ze niet stilzitten, vraag dan even of je zusje/broertje/vriendin/mama/papa een dansje wilt doen of even zwaaien met een zweepje.

Afbeelding

Afbeelding
lijkt heel wat...

maar in werkelijkheid is het maar dit alleen ingezoomd:
Afbeelding

_O-

zo, dus als je een meisje met een kliko ziet en 3 katten in Utrecht, dan ben ik dat :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:22

Heel leuke katten :) En mooie foto's natuurlijk ;)

ponyparadijs

Re: Tips; Beestenboel op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:26

Mooie tips die iedereen kan uit voeren.
Ga ik ook maar eens proberen. Eens kijken of dat stel van mij op de kliko wil blijven zitten!
Krijg manlief namelijk niet zo gek dat hij een dansje doet of met een zweep gaat staan zwaaien!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:50

je kan het zweepje uiteraard zelf ook omhoog houden alleen kijken ze vaak wel schuin omhoog dan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:25

Ik krijg mijn honden niet op de kliko ;(

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:41

Misschien nog een tip van mijn kant: Je kunt ook een doek of iets over de kliko (of stenen) leggen, dat staat wat netter als je de ondergrond er bij hebt. Wel zorgen dat je doek niet wegglijdt want dan heb je een bewogen foto. En je hond is dood. Een kat komt immers altijd op zijn of haar pootjes terecht.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:43

ik neem vrijwel nooit de onderkant mee, meestal kop en borst bij portet :j mocht ik hele foto's maken geef ik toch voorkeur aan een park oid :))

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:31

ponyparadijs schreef:
Krijg manlief namelijk niet zo gek dat hij een dansje doet [...]
En dan heb je hem eindelijk zover, lig je zelf dubbel op de grond van het lachen :') . Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent, je tranen uit je ogen hebt geveegd en je je camera weer in de aanslag hebt dan is je kat hem allang gesmeerd :D .

Het is wel erg leuk om te zien hoe jij zoiets aanpakt DQ :j , en het zijn erg leuke katten om te zien.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:53

Gwen schreef:
ponyparadijs schreef:
Krijg manlief namelijk niet zo gek dat hij een dansje doet [...]
En dan heb je hem eindelijk zover, lig je zelf dubbel op de grond van het lachen :') . Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent, je tranen uit je ogen hebt geveegd en je je camera weer in de aanslag hebt dan is je kat hem allang gesmeerd :D .

Het is wel erg leuk om te zien hoe jij zoiets aanpakt DQ :j , en het zijn erg leuke katten om te zien.

Hahahaha :)) :') kan me er enigzins wat bij voorstellen ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:23

Leuke foto's joh! :D
Misschien werkt het bij die van ons, Appelsappie wilt nooit rechtop zitten/luisteren/leuk kijken :=
Dus ik ga het een keer proberen! :D

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:15

Leuke tips, wat betreft het zweepje is dit ook een goede voor paardenfotografie moet ik zeggen. Mocht je een keer een paard (moeten) fotograferen dat erg snel afgeleid is wil dit vaak wel helpen om even de oortjes naar voren en de aandacht op de goede plek te krijgen.
Hier geldt dan trouwens ook weer dat het dier wel een goed humeur moet hebben anders heb je een probleem en/of ben je het paard kwijt :+

Btw.. ondanks dat het licht misschien niet helemaal oke was zijn de foto's nog best leuk geworden ;)