3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:06

Oh wat leuk, ik ben totaal géén hondenliefhebber maar dit is zo'n leuk ras! Echt super! Gefeliciteerd!


Mic

Berichten: 810
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:52

Suzzy_3 schreef:
Ze komt van http://www.dierenhotel-maaszicht.nl.
Wel van een nest waar geen papieren bij zijn aangevraagd. We weten dat we nooit een nest willen. Dus zijn die papieren ook niet echt nodig vinden wij...
Morgen gaan mama en papa de pup kiezen, we hebben eerste keuze uit ik meen 3 teefjes.
Ik ben benieuwd :D.


Dat is toch waar jij eerst ook een hondje wilde halen winia4ever ?

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 05:18

ja Daar zou ik echt niet heen gaan Suzzy: Ik heb daar veel commetaar opgehad,! en vooral nu wij meer weten van dit ras!..Deze mensen fokken zonder verstand, en hebben daarom nog steeds de pup in huis!..Heb namelijk ook daar gekeken en ik had ook een pup uit gezocht! voor dit ras heb je een wachtrij en als je er toevallig tussen komt zo als mic is echt een uitzondering! de pups van maaszicht zijn nu 12 weken oud en nog steeds in dat nest..Ze worden niet ontwormt en ze staan erg slecht bekent! ben ook met dit verhaal naar de Raad van beheer gegaan van de tollervereniging en die zeiden ook dat ze geen goeie fokker was..Heb nog een topic onder mijn naam ook met Puppies die over hun gaan!.
de keuze is naar jullie, of je wel of niet gaat maar denk er om dat de pups een grote kans op ziekte hebben!


Heb ook een topic lopen over Fam. De groot! mijn keuze was snel gemaakt!.
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-06-09 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie verwijderd

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:42

De pup die wij krijgen is van 2 april, wij zijn een week later daar geweest, en ze zagen er ook maar een week oud uit. Dus dat is wel in orde, de pup is nu dan 7 weken oud.
De honden met pasgeboren pups zitten apart in een kennel, en de ouderen zitten in een andere ruimte. Wij hebben geen honden binnen gezien...
Maar dat hoeft voor ons ook niet, aangezien de honden hier ook niet binnen komen.
Ik heb daar ook alleen tollers en kooikers gezien in de ruimtes waar we zijn geweest.
Ik ga de mensen nu niet heilig verklaren ofzo, met wat wij gezien hebben mag ik geen oordeel vellen, maar naar wat wij gezien hebben viel alles goed mee.

Ik ga wel dit verhaal in het achterhoofd houden, en zeker die ontworming in de gaten houden...

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 16:06

ik was net zo, hun verdedigen! maar dan nog ik ga zeker nooit meer daar heen, ik heb zo veel negatief commetaar over hun gehad, zelfs via de rassenvereniging van dit ras waren echt niet te spreken!.
Wij zouden daar komen, en de pups zijn 12 weken oud die ze nu op marktplaats heeft staan want die hadden wij zelf uitgekozen en ze mogen 24 april weg!.
dan heeft ze dus 3 gefokte nestjes van de tollers+ nog 10 andere! ze heeft zo veel nestjes dat jedaar je vraag tekens bij moet zetten!..Dat verhaaltje dat dat van een ander is, is gelul!..
Dat nestje wat nu op marktplaats staat staan ze bij dat ze van 3 weken later zijn dan de geboorte datum was!.

en ze mochten 24 april weg en nu bieden ze het hondje weer aan met de zelfde verhalen!..Beetje vaag, en elke fokker waar ik nu geweest ben om mij in te schrijven dat zijn er totaal 5 geweest kende deze mensen in een negatieve zin! dus tja dat zegt voor mij genoeg!

Ik hoop dat die van jou wel gezond is..heb je toevallig een foto van je nieuwe pup?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:09

Ik heb een foto ja. Ze ziet er op het eerste zicht gezond uit. Ze was wel moe, maar het is dan ook heel erg warm. Toen ze frisser lag werd ze actiever. Ze is wel een beetje dik, maar met onze andere pup van 11 weken erbij zal ze rap wel vermageren en conditie krijgen.

Zijn die fokkers en de rassenvereniging niet zo een beetje negatief over die mensen omdat ze papierloze pups verkopen? Achja, het enige wat we nu moeten hebben is een gezonde pup. Eer er een nieuwe hond komt zijn we weer 15 jaar verder ;).

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 16:27

suz: Nee die waren niet negatief daar over, dat hebben ze het niet eens overgehad!.

maar ik had zo iets 1 en 1 is 2..anders plaats je ff de foto:d ben benieuwd welke pup het is!..ik heb nog wel een foto van die ene pup die ik had gekozen!..

[BB-ITP] Eindelijk een puppy lief he!.. hier waren ze 4 weken

terwijl als je kijkt naar de tollers met 5 weken dat is een heel verschil... :7


daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 16:36

Ik denk dat jou'n Pup is die mn moeder vast had!..als je naar de voetjes kijkt het streepje is nu gewoon versterkt!.. :+

kijk naar de datum van het topic hier waren ze al 4 weken oud!

sorry maar ik denk dat je genaait bent!

Ps: Ze is wel erg mooi en ubberschattig

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:43

We hebben ze gezien op 10 april of zo. Toen waren ze een week oud. En zo zagen ze er ook uit.
Nu, wie weet hebben ze ons een pup gegeven uit een ander nest... Maar de border die er bij loopt is van 8 maart, dus 3 weken ouder. En kwa grootte klopt dit wel denk ik. Aangezien ze toch even groot moeten worden...
Het zou jammer zijn als ze zoiets doen, maarja, wat doe je er aan. Behalve geen pup kopen...

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 17:31

suz: Tja ik heb de koop afgezegt maar dat gaat nu erg moeilijk!
ze hebben voldurend puppys toen wij er waren hadden ze 2 x tolling Retriever, 1 x teckels, en 2 x kooikers!.Toen had ik eigenlijk al beter moeten weten!
+ dat ze niet getest zijn op ogen+ heupen!
Als beide honden op heupen een C hebben heb jou'n pup volop C en dat is dus erg slecht en dan is de kans op heupziektes 99% procent!.Er is niet voor niks al die regels!.En zij heeft nergens op getest!..
Dat is zo ie zo al erg dom, en dan nog volle pont betalen ook nog!..Blegh!..
Met dit soort verhalen kan je wel naar de Dierenbescherming gaan!.Ze staat daar namelijk al bekent, omdat er meerdere klachten zijn ingedient!en als ik jullie was zou ik morgen perdirect je pup voor de zekerheid nalaten kijken!..Gewoon controle voor je zelf.
Je hebt namelijk grote kans dat ze wat hebben aangezien ze niet aan ontwormen doen etc! Dat zegt ze wel maar doet ze niet! kijk naar de bollebuikjes, + het verhaaltje hier boven!

deze pup is net 5 weken oud!
En ziet er net zo uit als die van jullie

Afbeelding
Afbeelding

Dat wil dus al zeggen dat die van jou al erg achterloopt op de groei!
+ als je kijkt in mn oudere topic wat een verschil! 4 weken en 5 weken!

Ze stonden eerst te koop als 100 % toller en nu is het al kooiker+ toller en dan nog 1000 euro vragen!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:52

Hmm, de onze ziet er toch al groter uit hoor, ze weegt nu 3365 gram. Evenveel als onze border 3 weken terug.
Bij onze border haar ouders is ook niets getest, en bij onze vorige honden hun ouders ook niet...
Op wat zouden we de pup dan moeten laten nakijken?
Ze heeft wel een heel bolle buik, kan dat niet gewoon puppy-vet zijn? Ik weet dat ze dat 4 weken geleden ook al had...
Wij hebben wel lang geen 1000 euro betaalt. Als je een pup met papieren wou moest je 900 euro betalen. Zonder papieren (zoals wij dus) een stuk minder.

Nu, we hadden eerste keus uit het nest zeiden ze, maar toen mama enpapa aankwamen was er al een teefje gemerkt. Wist die vrouw ineens nie tmeer dat we eerste keus hadden. En die pup had een navelbreukje.
Ik vertel alles in ieder geval wel aan mijn ouders, zodat ze zelf kunnen zien wat ze er mee doen..

In dit nest waren trouwens 4 teefjes en 3 reutjes.

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 18:56

suz: De puppy moet niet getest worden maar de ouders op heupziektes en oogziektes als ze dat hebben mogen ze er niet eens mee fokken

je hebt A, B, C en als je ze dus a hebben is alles goed hebben ze C dan mag er niet mee gefokt worden omdat die honden gewoon een afwijking hebben maar dat iedereen ze keuze!

Ik zal wel naar de DA gaan omgewoon te kijken of ze geen wormen heeft of eventueel oorontsteking etc etc alles wat ze kunnen testen zou ik in iederegeval laten testen! dan maar iets meer geld kwijt en meer zekerheid! als ze wormen heeft moet dat perdirect een wormenspuit in anders blijven de wormen nog langer alles in haar lichaampje aanvreten!

This maar wat jullie willen alleen, is de keuze bij jou!

ik ben benieuwd wat jullie hier mee doen, ik ga niet voor niks zo op jou'n pup in! want het is niet eens mijn zaak!
Maar ik wil net zo min als jij dat je pup over een poosje zo ziek is dat je te laat bent!

Succes!

Mic

Berichten: 810
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: Oudenbosch

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:34

suzzy_3 je pup ziet er wel schattig uit in ieder geval ! Ze is inderdaad wel een beetje aan de dikke kant.
Zo zag onze tollerpup eruit toen we ze opgehaald hadden ( 7 weken oud)
Afbeelding
Afbeelding

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:35

Wat een ongelovelijk leuk ras!! :+:
Heel veel plezier alvast met Djara, en wel foto's blijven posten van de groei ;)

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 19:36

Mic: Wat leuk ze is echt prachtig! dat koppie (L)

Renate85: tuurlijk ik krijg elke week nieuwe foto's en dat zal ik zeker plaatsen!

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-09 05:21


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:05

winia4ever schreef:
Als beide honden op heupen een C hebben heb jou'n pup volop C en dat is dus erg slecht en dan is de kans op heupziektes 99% procent!.Er is niet voor niks al die regels!.En zij heeft nergens op getest!..



Ik ken de fokkers niet, zit totaal niet in de Nova Scotia's :+ Maar wat je hierboven zegt is niet waar. Met een hond die getest is op C, mag je bij de meeste stamboeken gewoon fokken. Het is niet gezegd dat HD erfelijk is, een groot deel kan worden toegeschreven aan voeding en beweging als pup zijnde. Het is ook niet gezegd dat het niets met erfelijkheid te maken heeft, maar het is dus zeker geen feit dat als je 2 ouderhonden hebt met HD-C, dat de pups dan ook HD-C zullen krijgen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:50

winia4ever schreef:
suz: De puppy moet niet getest worden maar de ouders op heupziektes en oogziektes als ze dat hebben mogen ze er niet eens mee fokken

je hebt A, B, C en als je ze dus a hebben is alles goed hebben ze C dan mag er niet mee gefokt worden omdat die honden gewoon een afwijking hebben maar dat iedereen ze keuze!

Ik zal wel naar de DA gaan omgewoon te kijken of ze geen wormen heeft of eventueel oorontsteking etc etc alles wat ze kunnen testen zou ik in iederegeval laten testen! dan maar iets meer geld kwijt en meer zekerheid! als ze wormen heeft moet dat perdirect een wormenspuit in anders blijven de wormen nog langer alles in haar lichaampje aanvreten!

This maar wat jullie willen alleen, is de keuze bij jou!

ik ben benieuwd wat jullie hier mee doen, ik ga niet voor niks zo op jou'n pup in! want het is niet eens mijn zaak!
Maar ik wil net zo min als jij dat je pup over een poosje zo ziek is dat je te laat bent!

Succes!


Ik vrees dat je nog gelijk gaat krijgen over deze mensen.
Mama en papa zijn nu met de pups naar de veearts omdat ze denken dat de kleine vlooitjes heeft. En ook omdat ze zo een dikke buik heeft. Ik heb gezegd dat ze de veearts maar eens moeten laten schatten hoe oud ze is. Hoewel ik denk dat de leeftijd toch klopt.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:04

Wat een mooie pups! Maar lees dat de fokkers misschien niet helemaal goed bezig zijn? Dat zou erg jammer zijn. Hebben jullie de pup(s?) al thuis dan?

Farolover

Berichten: 3144
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:10

:+: :+: zo lief!!

No matter where it is in the sky... No matter where you are in the world
the moon is never bigger than your thumb.

Mic

Berichten: 810
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:58

De erkende fokkers zijn wel goed bezig maar waar suzzy_3 haar pup vandaan heeft is geen erkende fokker. Deze fokt met teven en reuen die niet de normale verplichte gezondheidstesten hebben gehad. Zij geven de kopers de keus tussen een pup zonder papier dan betaal je € 500 of een met papier dan betaal je € 900 Als je een pup via de erkende fokker (aangesloten bij de rasvereniging) koopt betaal je € 950 deze hebben dan wel alle verplichte (dure) onderzoeken gehad.
Mijn pup komt van een grote, erkende fokster uit België. Liever nu wat meer betalen maar hopelijk een gezonde hond hebben.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:08

Inderdaad, dat kan je het beste doen. Maar onze aanleiding was gewoon het feit dat wij geen pup nodig hebben met papieren... En als je daar niet zo mee bezig bent, met die fokkers en dergelijke weet je dat allemaal niet op voorhand.

Mama en papa zijn net terug van de veearts.
Ze heeft vlooien, luizen en oormijt.
Dus alle 3 de honden 6 weken lang behandelen, en met dat product worden ze ook in 1 keer ontwormd.
We hopen dat het daar bij blijft...

Mic

Berichten: 810
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:13

Ja, winia4ever en ik hebben ons al een tijdje ingelezen op de site van de vereniging daar staat ook het volgende te lezen :

ENKELE TIPS
• Vraag altijd om een koopcontract.
• Spreek af dat u de stamboom van uw pup krijgt.
• Vraag om de stambomen van beide ouderdieren in te mogen zien.
• Wij raden u sterk af om een pup uit de krant of via internet aan te schaffen.
• Vraag om het rapport met de uitslag van het HD onderzoek in te mogen zien.
• Vraag ook altijd om de rapporten met de uitslagen van de oogonderzoeken in te mogen zien.
• Kies een andere fokker als een fokker de genoemde officiële papieren niet kan of wil tonen.
• Nog beter is het om het contact met onze fokkers te regelen via onze vereniging.
• Nesten via de vereniging dienen namelijk aan bepaalde voorwaarden te voldoen.
• Bekijk en vorm een beeld van de huisvesting van de ouderhond(en).
• Vraag ook altijd naar het inentingsboekje van de pup.
• Bij twijfel neem contact op met de vereniging.
• Vraag of de pups ook zijn ontwormd.
• Handel nooit overhaast.

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: 3 Dagen oud, zou ik eindelijk zo'n Droepie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-09 20:08

suz: Ben super blij dat je naar de DA bent gegaan en dat je mn advies heb opgevolgd! het is nog al wat dat ze dat allemaal heeft, terwijl ze gezond wordt verklaart en jullie hebben haar net 2 dagen inhuis!
Hoop ook voor jou dat het daar bij blijft!!!
Echt super van je!!

Hou je ons wel op de hoogte??Ben wel benieuwd hoe het met je toppertje gaat!.

Mic: Ja klopt ben blij dat ik fam de groot heb afgezegt en dat ik toch door hebt gezocht en uiteindelijk dit heb!!
In mijn contract staat dat ik binnen 5 dagen na dat ik de Pup heb, naar de DA moet om een controle te doen, hebben ze niks, dan ben ik verzkerd van een gezonde pup die hun goed hebben verkocht!.
Maar het zegt mij al genoeg dat ik het moet doen dat staat in het contract! ook omdat ik later hun nooit kan aanvallen, maar ook omdat ik er zeker van ben!...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker