Hier een paar linken naar andere topics:
[BB-ITP] Onze ex-stier Billy ITP
[BB-ITP] 1000 kg biefstuk van dichtbij.. :-))
Zo ziet hij er normaal uit:
Rennend met de paarden:

Of even poseren voor een mooie foto:

Maar vandaag was hij niet zo dapper..
Vandaag is hij voor het eerst bekapt, en dat had wel enige voeten in de aarde zeg.. pff
Eerst wou hij de stal niet in. Daarom schoot hij er langs, probeerde onder het hekwerk van de stal door te komen waardoor hij de halve hoefstal optilde en mij en het hekje door de lucht geslingerd werden. Zover het lijkt heb ik er niet echt iets aan overgehouden, op een stijve nek en een boel blauwe plekken na.
Daarna lukte het toch hem in de stal te krijgen... Het paste net:
Recht op de foto zie je het hekwerk waar hij onderdoor danwel doorheen ging.

Met een soort lier lieren ze dan een poot omhoog, en met een speciale haakse slijper trimmen ze dan de hoeven:

En dat een hoefbeurt echt wel nodig was bleek wel, want hij had een grote hoefzweer zitten:

Met een scherp mesje sneed hij de hoef rond de zweer weg, maar de zweer zelf laat ie zitten. Dat moet vanzelf genezen. Erin snijden had een bloedbad gegeven zei hij.

Nadat de ene achterpoot gedaan was, werd de takel op de andere gezet, en werd die gedaan. Ook daarin bleek hij een zweer te hebben. Waarschijnlijk doordat hij van de winter kreupel is geweest rechtsvoor, toen heeft hij zijn voorpoten ontlast en daarbij zijn achterpoten dus overbelast.

Toen de achterpoten klaar waren, lag Billy er zo bij...

We kregen hem met geen mogelijkheid meer omhoog, laat staan zijn voorpoten.. Op het laatst was er nog maar 1 optie.. schrikdraad. Daarmee hebben we hem weer in de poten gekregen en heeft ie snel de voorpoten nog even kunnen doen. Die zagen er gelukkig goed uit. Toen was hij klaar en mocht hij eruit (dat deed hij gelukkig braaf) en weer de wei op. Door de klap met het hekje wou ik erna gauw naar huis om even wat te drinken en bij te komen, dus helaas geen 'na' foto.
Maar dit was dus Billy`s dagje bij de bekapper.. En die man heeft ook wel wat te vertellen vanavond thuis