Tijgertje, nog eventjes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 11:37

... En dan heeft ze er weer een paar :o
Tijgertje is nooit zo heel erg dik als ze zwanger is, maar dat komt meestal pas de laatste paar dagen :roll:
Dan word ze echt énorm! :oo
Ze is gedekt door onze eigen Momo, zwart witte "rasloze(volgensmij)" kat.
Vorig jaar heeft tijger 3 schitterende katjes gekregen,Dat was haar eerste keer. Helaas wist ze niet wat ze er mee moest, dus heeft ze ze alle 3 de strot door gebeten :n Helaas heeft ze ook gewoon buiten gejonkt, in het gras. En het ka ook zo zijn dat de hond toen kwam, en ze de jongen wou beschermen etc. Ik weet het niet, het is in iedergeval niet goed gegaan, hopelijk dit jaar beter!
Vorig jaar kwamen er schitterende jongen uit, merendeels rood. We hopen natuurlijk dit jaar weer :D Hier de foto's van tijgertje, en Momo ook nog.

Afbeelding
Momo in zijn jongere jaren :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zoals je kunt zien is ze nog niet overmatig dik ofzo :+

Ik ben heel erg benieuwd naar de jongen, en ik hoop dat het goed gaat! :D

Simone96

Berichten: 471
Geregistreerd: 06-03-08
Woonplaats: Reewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:01

Leuk Benn! :D
Wel foto's plaatsen als ze geboren zijn he?! :)

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:03

wat heeft momo een heerlijk koppie!!
ben benieuwd naar de aankomende kinders...
en maar duimen dat het goed gaat nu.

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:26

Wat spannend :D
Ik ben al benieuwd wat eruit komt :) !

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:37

Leuk voor je, maar mag ik vragen waarom je 'fokt' met je kat. Het zijn blijkbaar beide rasloze beesten, wat is het nut dan een nestje te krijgen?

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:41

Ben ook heel benieuwd naar de katjes, hopen dat alles goed gaat! Wanneer is ze uitgeteld?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:43

Dezelfde vraag als Indian Lady. Ga je de kittens zelf houden of is dit weer een vermenigvuldiging van de kattenstapel in Nederland?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 15:58

Ahum, Het zijn echte boeren katjes ;)
Ze fokken zelf, we laten het niet doen.
Dus als ik het goed begrijp, zijn alleen ras katten goed in nederland? Daar heb ik dus een beetje negatieve gedachte over.. Ik vind momo en tijger leuk zoals ze zijn :D Ze hóéven geen ras katten te zijn, om leuke katjes te maken. We houden de katjes zelf. Dus no problemo..


De andere: Bedankt! :D Het worden vast heerlijke katjes,
Haha, ja dat was momo toen die nog vrij jong was! :oo

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:59

BB -> BB ITP

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:03

JustaLive schreef:
Ahum, Het zijn echte boeren katjes ;)
Ze fokken zelf, we laten het niet doen.
Dus als ik het goed begrijp, zijn alleen ras katten goed in nederland? Daar heb ik dus een beetje negatieve gedachte over.. Ik vind momo en tijger leuk zoals ze zijn :D Ze hóéven geen ras katten te zijn, om leuke katjes te maken. We houden de katjes zelf. Dus no problemo..


De andere: Bedankt! :D Het worden vast heerlijke katjes,
Haha, ja dat was momo toen die nog vrij jong was! :oo


Uiteraard zijn niet alleen raskatten goed in Nederland, vuilnisbakken zijn net zo leuk. Maar kom op, die vermeerdering van katten terwijl er al een overvloed aan katten in de asiels zitten en zwerven op straat? Je wilt de jongen houden, zodat ze weer kunnen gaan vermenigvuldigen? Onverstandige keuze.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:45

saaraah schreef:
JustaLive schreef:
Ahum, Het zijn echte boeren katjes ;)
Ze fokken zelf, we laten het niet doen.
Dus als ik het goed begrijp, zijn alleen ras katten goed in nederland? Daar heb ik dus een beetje negatieve gedachte over.. Ik vind momo en tijger leuk zoals ze zijn :D Ze hóéven geen ras katten te zijn, om leuke katjes te maken. We houden de katjes zelf. Dus no problemo..


De andere: Bedankt! :D Het worden vast heerlijke katjes,
Haha, ja dat was momo toen die nog vrij jong was! :oo


Uiteraard zijn niet alleen raskatten goed in Nederland, vuilnisbakken zijn net zo leuk. Maar kom op, die vermeerdering van katten terwijl er al een overvloed aan katten in de asiels zitten en zwerven op straat? Je wilt de jongen houden, zodat ze weer kunnen gaan vermenigvuldigen? Onverstandige keuze.


Dat zegt ts toch niet? Ze gaf aan dat het echte boerenkatten zijn, dus ik denk dat ze straks lekker met paps en mams de boerderij onveilig mogen maken en muizen enzo gaan vangen.
Beter als de mensen die zomaar inderdaad fokken. Ts houdt ze zelf, dus straatkatten of in het asiel belanden ze toch niet.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:56

laat je hun hierna wel castreren?

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:12

Ik ben een vriendin van de ts.
En ze fokken echt niet hoor. ;)
Het zijn echte boerenkatten en lopen dag in en dag uit de hele dag over het erf.
En ja dan kan z'n ongelukje wel eens gebeuren. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:29

ChantalSmook, precies zoals jij zecht!
Dat doen ze ook precies! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:30

MoonChloe schreef:
laat je hun hierna wel castreren?



Waarschijnlijk volgend jaar lente, want uithet volgende nest hadden we nog liefhebbers,, dus niet uit het nest van tijger maar van een andere kat van ons.( Wisky, ) Maar die is nog nét iets te jong. Daarna, worden ze gecastereerd, en gesterrrelizeerd. :)

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:33

ChantalSmook schreef:
Dat zegt ts toch niet? Ze gaf aan dat het echte boerenkatten zijn, dus ik denk dat ze straks lekker met paps en mams de boerderij onveilig mogen maken en muizen enzo gaan vangen.
Beter als de mensen die zomaar inderdaad fokken. Ts houdt ze zelf, dus straatkatten of in het asiel belanden ze toch niet.


Wat denk je dat volwassen katten doen dan? :D Op deze manier is dit nestje ook op komst. Ik lees net dat ze toch uiteindelijk gesterilliseerd worden, dus is dat 'probleem' ook opgelost.

@ TS: Veel plezier met je katten en je nestje, jonge beestjes zijn gewoon tof :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:37

Bedankt saaraah! :)
Ja we hebben veel jonge katjes gehad, en veel verkocht, de mensen waar ze aan verkocht zijn, komen ew nog vaak. En ze hebben het heerlijk :+:
We voeden ze laatmaarzeggen eerst zelf op, en dan gaan ze weg ( ze= ik :o )
Ja mams was het helemaal zat, ze vond het niet meer zoveel aan, dus na wisky's nest, worden ze gesterrelizeerd etc.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:58

hoeveel van die 'schattige nestjes' staan er momenteel op marktplaats? En beginnen de hokken in de asiels al vol te lopen?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:02

Moderatoropmerking:
Op BB is er een topic waar de discussie over het fokken van dieren uitgebreid gevoerd kan worden.
Dat hoeft dus niet perse in dit topic.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 03:30

saaraah schreef:
ChantalSmook schreef:
Dat zegt ts toch niet? Ze gaf aan dat het echte boerenkatten zijn, dus ik denk dat ze straks lekker met paps en mams de boerderij onveilig mogen maken en muizen enzo gaan vangen.
Beter als de mensen die zomaar inderdaad fokken. Ts houdt ze zelf, dus straatkatten of in het asiel belanden ze toch niet.


Wat denk je dat volwassen katten doen dan? :D Op deze manier is dit nestje ook op komst. Ik lees net dat ze toch uiteindelijk gesterilliseerd worden, dus is dat 'probleem' ook opgelost.

@ TS: Veel plezier met je katten en je nestje, jonge beestjes zijn gewoon tof :D



het probleem 'zou zijn' dat het weer eens toekomstige straatkatten of asiel zoekers worden, maar daar is helemaal geen sprake van dus is er ook geen 'probleem'.

Edit: had het berichtje van de mod niet gezien, maar zal verder ook niets zeggen over het onderwerp :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Tijgertje, nog eventjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 11:45

ChantalSmook: Inderdaad, ze gaan helemaal niet op straat zwerven etc.

Ze word trouwens met de dag dikker! :oo :o