Benfan schreef:Van die foto's op Marktplaats word je zeker niet vrolijk, ik kan me niet voorstellen dat deze pups een goed sociale start krijgen bij de fokker. Zag dat hij meer fokte dan Nova Scotia Duck Tolling Retriever daar word ik altijd een beetje huivering van. Maar om dan direct te zeggen dat het dezelde fokker is? had zelf niet goed naar de foto's gekeken hier boven, maar je krijgt er wel vraagtekens bij. Er is een vereniging voor de Nova Scotia Duck Tolling Retriever altijd handig daar eerst te informeren of de fokker daadwerkelijk betrouwbaar is. Je moet als koper zo ontzettend op je hoede zijn als het om huisdieren kopen gaat.
Zo wie zo, koop alleen honden die daadwerkelijk IN huis zitten en wees super wantrouwig iedereen kan je een mooi verhaal aan smeren. En ga er niet van uit dat als ze zeggen dat hun dierenarts betrouwbaar is dat het zo is. Het is vaak genoeg bewezen dat er meer dan genoeg corupte dierenartsen zijn die ongezonde pups gezond verklaren, das niet wat nieuws onder de zon.
Dat ze worden aangeboden met 4 weken wil niet zeggen dat je ze dan ook mee krijgt he? Je zou bv zelf kunnen bellen of ze nog pups hebben en of ze die bv langs brengen. Doe je maar voor als een domme koper, hebben wij toen ook gedaan toen we onze jack pup gingen halen. Je haalt zo heel makkelijk de rotte appels er tussen uit. Een die bood direct aan de volgende dag langs te komen, moest toch in Emmen zijn en zou wel wat pups in de kofferbak meenemen, kon ik zo uitkiezen en hoefde ik die kant niet op te rijden. Heb die man vriendelijk bedankt, en gezegt dat ik alleen intresse had in gezonde pups die met eerbied en respect naar het dier gefokt waren.
Wat ik je zeg, groei ogen in je achterhoofd neem NIKS aan van de fokker en lees je goed in waar je op moet letten. Informeer via fokkers verenigingen vraag hun om advies en wees erg op je hoede. Tis jammer dat zoiets leuks als een pup kopen niet meer zo leuk is als dat het klinkt.
ik VRAAG het, ik zeg niet dat het zo is.
en dat ze niet met 4 weken meegaan, dat zegt ook niemand, ik zeg alleen dat de leeftijd overeen komt met deze pups.
ik fok zelf, dus weet echt wel hoe dingen gaan.