Onze kleine stinkerd Judas is inmiddels alweer bijna een jaar, dus ik vond het wel tijd voor zijn smoeltje op bokt

Judas is een gestreept stinkdier, één van de 13 soorten stinkdieren. Gestreepte stinkdieren komen voor in bijna heel Noord-Amerika, en als je aan een stinkdier denkt krijg je die soort op je netvlies.
Ze zijn berucht om hun stank en dat is niet geheel onterecht. Echter, het moet gek lopen wil een tam stinkdier de stank-aanval inzetten. Dit is echt een laatste redmiddel voor ze en ze hebben zelf ook een hekel aan de lucht.
Stinkdieren worden inmiddels alweer meer dan 100 jaar in gevangenschap gehouden en gefokt en er bestaan inmiddels ook andere kleuren en patronen dan het klassieke zwart/wit gestreept.
Het zijn zeker geen makkelijke huisdieren maar als je bereid bent je huis aan te passen, veel tijd te investeren en niet te zuinig bent op je spulletjes is het goed te doen. Wat je investeert krijg je echt in veelvoud terug, het zijn fantastische dieren!
Helaas word er nog regelmatig aan een stinkdiertje begonnen zonder voldoende voorkennis.
Het dieet van stinkdieren bestaat in gevangenschap voornamelijk uit groenten met daarbij vlees, fruit en andere zaken. Overgewicht is iets waar je vreselijk op moet letten, ze worden heel makkelijk veel te dik met alle gevolgen van dien.
Voor zo ver de informatie die hopelijk een hoop vragen en misverstanden gaat schelen

Hier was Juud net bij ons, hij paste in 1 hand.
En wat is dan een betere plek om te slapen dan op de wc?

Paar weken later.. mooi bekkie

Eens in de zoveel tijd moet meneer in bad. Hij vind dat hij dat ook zelf kan regelen

Maar zo werkt dat niet, we gaan mooi in de wasbak.

Dit is een paar maand later, hij past bijna niet meer in de bak!

Als je niet uitkijkt.... hij weet heel goed wat hij wil

Z'n eerste sneeuw

Gezellig op de bank tv kijken + voetenmassage

Lekker krabben

Vorige maand is hij gecastreerd. Op de foto ontwaakt hij net uit de narcose

Ik hoop dat jullie mijn onwelriekende maatje leuk vinden, ik in ieder geval wel