Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:37

haha ziet er leuk uit! mss kandie nog hoger Tong uitsteken proberen! Lovers

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:40

wat doet iedereen moeilijk, wat denk je dat ze haar hond elke dag laat springen :S
leuk hondje hoor !! kan ook goed springen haha

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:49

Armani88 schreef:
wat doet iedereen moeilijk, wat denk je dat ze haar hond elke dag laat springen :S
leuk hondje hoor !! kan ook goed springen haha

vaak genoeg om de hond problemen aan de gewrichten kan laten krijgen.
Het is haar eigen keuze, maar als je dit op bokt gooit kan je dit verwachten.
En als ze er dan nóg mee doorgaat, ook al is het -maar- een paar keer per maand, dan zal de hint nog niet goed genoeg aangekomen zijn.

ik vind het dan ook erg onverstandig dat ze hiermee doorgaat. zeker op de vloer die ik op de foto's zie Nagelbijten / Gniffelen

denk dat je je hond minstens zo blij maakt als je lekker gaat wandelen en dingen gaat leren die de hond nog niet kent.
Mijn hond wist bij 6 mnd nog niet alle commando's van zit, naast, poot, leer de hond bijv omrollen, of apporteren, leuke kunstjes die niet zo schadelijk zijn voor het lichaam.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:53

ik ben het met karin_88 eens Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:53

ik ben het ook wel met karin_88 eens alleen dat er meteen zo aanvallend word gereageerd vind ik wat jammer.. maar ja tis idd niet goed voor het hondje.. zal er ook mee uitkijken stel dat zijn heupjes wel stuk gaan.. dat zou ik toch wel heel zielig vinden alleen om dat hij springt Lachen

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:57

leuke hond, en jammer weer van bokt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:59

eerder jammer van die acties Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:02

maudy_89 schreef:
leuke hond, en jammer weer van bokt.

Jammer dat er weer een hond de vernieling in wordt geholpen, bedoel je. Lachen

Wat is er nou weer jammer aan iemand daar op wijzen? Nouja, ik zal het wel weer niet begrijpen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:04

@ de verwijderde reactie van Mandy_89:

Ze bedoelt dat het jammer is dat er zulke acties worden uitgevoerd.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:04

jammer dat er weer 1 een topic meer gezeurd word over jullie onderwerp dan dat het meisje leuke reacties krijgt, 1 keer iemand wijzen op zijn of haar fouten is wel genoeg lijkt me.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:05

Wuis schreef:
@ de verwijderde reactie van Mandy_89:

Ze bedoelt dat het jammer is dat er zulke acties worden uitgevoerd.

ja het was sarcastisch bedoeld, darom had ik het ook verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:07

maudy_89 schreef:
jammer dat er weer 1 een topic meer gezeurd word over jullie onderwerp dan dat het meisje leuke reacties krijgt, 1 keer iemand wijzen op zijn of haar fouten is wel genoeg lijkt me.

Nou nee, dat lijkt me hier niet genoeg, aangezien de TS aangeeft gewoon door te gaan.

Sorry, maar daar gaan mijn nekharen als dierenliefhebber van overeind staan. Die van jou dus waarschijnlijk niet, helaas.

Beter een keer te vaak waarschuwen, dan te weinig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:10

maudy_89 schreef:

ja maar dat ze er niet genoeg naar luistert vinden wij ook erg jammer!!
Ze blijft er een paar keer per maand mee doorgaan. is een paar keer per maand teveel.
Ik zal mn mond wel houden. Ik hoop in elk geval dat ze er nú wel wat aan doet, want zoek het op, overal is bekend dat dit zo ontzettend slecht is. Ik vind het gewoon jammer dat daar niet geluisterd naar wordt. Lips are sealed

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:10

ja dat ben ik leer er maar mee leven, wel flauw hoor. ik heb zelf ook honden (herders) en af en toe zoiets doen kan echt geen kwaad hoor je moet ze bij ons in de wei eens zien gaan !!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:11

ten eerste, herders is een ander soort, maar ook daar is het imo onverstandig om als pup mee te springen.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:12

ik ga hier verder niet meer op in, meid je hebt een leuke hond ben er voorzichtig mee !!!!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:15

te heet onder je voeten zeker Lips are sealed

@ ts, ik hoop dat je er wat van leert, want geloof me, dit is echt niet goed Nagelbijten / Gniffelen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:15

Wuis schreef:
maudy_89 schreef:

Nou nee, dat lijkt me hier niet genoeg, aangezien de TS aangeeft gewoon door te gaan.

Sorry, maar daar gaan mijn nekharen als dierenliefhebber van overeind staan. Die van jou dus waarschijnlijk niet, helaas.

Beter een keer te vaak waarschuwen, dan te weinig.

wat wil je hier van zeggen.? dat wij geen dierenliefhebbers zijn..? 1x in een maand met je hond rustig springen is toch niet fout.? tis idd niet goed maar haar keuze, vind het jammer dat hier op bokt vaak discussies zijn.. dat verpes de sfeer een beetje en zo krijg je alleen maar 'ruzie' waarschuwing is natuurlijk heel normaal maar hou het dan netjes.. en niet dat sommige over komen dat zij niet goed voor dr hond is en haar hond 'kapot' maakt.. want dat vind ik wel erg raar overkomen vooral voor de TS zelf.. die wil ook het beste voor dr hond lijkt me maar een hond die ook plezier mag hebben moet er ook zijn Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:28

Wuis schreef:
maudy_89 schreef:

Ik snap je wel Wuis, maar het is nog altijd haar hond. Wat willen jullie dan doorzeuren tot ze toegeeft? Je kunt beter betere argumenten geven, ipv steeds hetzelfde herhalen, als je iets wil bereiken. Want nu negeert ze al die herhalingen (ook begrijpelijk)

Maar goed zoals ik zei, het is haar hond en zij moet het zelf weten. Mij werd ook verteld dat ik 10 min. wandelingen moest maken met mij hond, ook niet naar geluisterd. Wij gingen bijna dagelijks flinke wandelingen maken van 30. tot 1 uur. Ja sorry maar dat beest heeft zoveel energie en dat stuiteret 'ie thuis is in de rondte, op de bank, af de bank, op de trap, af de trap, en dat mag ook weer niet dusse.. Koe

TS je hebt een leuke hond, hou rekening mee wat hier gezegd wordt zou ik zeggen, maar het is nog altijd jouw hond.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:33

Goed, nu moet ik het wel toegeven zeker? Het is niet goed voor Nina om zo (veel) te springen. Ik stop er dus ook mee. (tenminste, ik wacht nog een halfjaar Clown )
Wacht maar, over 7 maanden komt er hier nog een topic over! Dan zal ik eens tonen hoe goed Nina springen kan! Slim !

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:36

er staat niet hoe LANG er wordt gesprongen per keer. Als er 5 minuten per keer gesprongen word kan het in mijn ogen geen kwaad.

Het is toch beter voor een hond om een leuk leven te hebben, dan dat hij de hele dag stil zit... want stakts stoot hij zijn hoofd.....
ja.... dat is leuk voor je hond...

Het is mooi dat je hond het zo super leuk vind.... ga er gewoon mee door zou ik zeggen, maar kijk wel hoe lang je haar laat springen.

_Esther.... als ik jou was zou ik me niet te veel aantrekken van deze berichten... gewoon een keer in de week springen, een paar minuten... dan komt het wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:49

De hond hoeft maar 1 maal flink verkeerd uit te schuiven op de gladde vloer terwijl ze springt en de kruisbanden liggen er uit.Dan heb ik het nog niet eens over een luxatie van haar heupen ed.
Maar goed het is hun hond en als ze het zo graag met hun hond willen omgaan valt er weinig te zeggen.

Persoonlijk zou ik eerst een goede gehoorzaamheidscurses doen want zonder dat kan je geen agillity of flybal doen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:18

silvana schreef:
De hond hoeft maar 1 maal flink verkeerd uit te schuiven op de gladde vloer terwijl ze springt en de kruisbanden liggen er uit.Dan heb ik het nog niet eens over een luxatie van haar heupen ed.
Maar goed het is hun hond en als ze het zo graag met hun hond willen omgaan valt er weinig te zeggen.

Persoonlijk zou ik eerst een goede gehoorzaamheidscurses doen want zonder dat kan je geen agillity of flybal doen.

als je bedoeld naar een curses dan vind ik het zonde.. de hond moet naar jou'n dingen luisteren.. tuurlijk wel gezelliger om met een paar anderen te zijn maar zelf vind ik dat je zelf de hond moet trianen naar je eigen woorden en smaak Haha! maar ja ieder zijn eigen mening haha

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:22

silvana schreef:

Wie zegt dat ze dat niet (al) gedaan heeft? Of doet? Mijn hond ging ook met 6 maand naar de cursus hoor..Verward

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:24

@Skitter: Ik ga niet naar de hondenschool met Nina, Ik vind dat je je hond zelf moet opvoeden op je eigen manier Lachen