Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:06

testebeest, jij was de eerste waarvan ik hoorde dat je een hond uit Spanje had, je was een trendsetter met Clyde!

Nissima, Balu en Orion waren er het kortste, anderhalve week. Goofy bleef het langste, 2 maanden. Er zijn verschillende vrijwilligers die voor de stichting adverteren, maar soms doe ik het zelf ook. Je kan de site hier vinden animalinneed.com

Peter is een paar jaar geleden inderdaad op tv geweest bij de reunie. Een deel van die uitzending is misschien nog wel op de website te vinden.

Zo tof dat steeds meer mensen ontdekken dat er ontzettend leuke en lieve honden in de buitenlandse asiels zitten!

Kidde
Berichten: 3483
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:09

Lijkt me moeilijk om te doen, maar wel fijn dat ze goed terecht komen :)

Toch vind ik het ergens wel jammer dat er zoveel honden uit het buitenland gehaald worden terwijl in Nederland de asielen ook vol honden zitten. Maar goed dat is mijn mening

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:16

Kidde, de meeste honden in Nederland komen uit de broodfok... helaas.

Veel mensen die uiteindelijk een hond uit het buitenland adopteren, hebben eerst in de Nederlandse asiels gekeken (ikzelf ook twee keer). Helaas blijkt dan heel vaak dat je daar geen hond kan vinden die bij je past. De vechthonden zijn oververtegenwoordigd in de Nederlandse asiels, veel mensen willen zo 'n hond niet. Daarnaast zijn er veel honden met gedragsproblemen. De leuke ongecompliceerde honden zijn er maar weinig en heel erg snel geplaatst.
De asiels in Nederland zitten ook niet vol met honden, wel met katten. Lege kennels worden door verschillende asiels nu ook gevuld met honden uit het buitenland.

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:28

Ik heb Patrick ook meteen vanuit Spanje geadopteerd. En zelf van het vliegveld opgehaald.
Heb ook nog 3 andere hondjes 2 ook uit Spanje waarvan er een eerst een opvanger was.
Maar hij is nooit meer weggegaan.
En 1 uit Gran canaria.

paddington

Berichten: 2476
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:55

Kidde schreef:
Toch vind ik het ergens wel jammer dat er zoveel honden uit het buitenland gehaald worden terwijl in Nederland de asielen ook vol honden zitten. Maar goed dat is mijn mening


Er is onderzoek gedaan hiernaar en is de grootste larie koek die er bestaat.
Daarbij zitten in de meeste Nederlandse asiels menig verpeste honden door mensen.
Maar in Nederland hebben ze wel een schoon hok, goed voer en medische hulp .

Doe jij ook huis bezoeken Sammyoo?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:05

Dat is flauwekul paddington. Het asiel in Belgie waar ik kom zit momenteel overvol.Er is een wachtlijst voor opname en een nest pups zit bij een opvang gezin.
Maar er worden hier idd niet zo gauw honden afgemaakt dus dan is het blijkbaar minder zielig.
In nederlandse en belgische asiels zitten niet alleen verpeste honden,maar ook honden die verwaarloosd zijn, in beslagname bij uit huis zettingen ,mensen die verhuizen en geen hond mee mogen nemen,mensen die naar een bejaardehuis gaan ,mensen die overlijden al die honden belanden in een asiel.En er zijn zelfs mensen die echt allergisch zijn.

paddington

Berichten: 2476
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:40


Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 20:50

Het is verleidelijk om de discussie aan te gaan over wel of niet adopteren uit het buitenland, maar dat is niet de reden waarom ik deze foto's heb geplaatst.
Dus iedereen die tegen is en van mening is dat ik de honden op de foto's geen kans had moeten geven, open vooral zelf een topic voor die discussie.

Paddington, ik doe geen huisbezoeken.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:07

Waat supergoed dat je dit doet!!

Ik ga even volgen, ben erg nieuwsgierig naar hoe het met het nieuwe hondje gaat :)

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:12

Haha, Clyde is ook een goede buitenlandse vertegenwoordiger. Als ik de ruimte had zou ik ook een opvang gezin willen zijn :j

Nu mijn jonge hond bij de zelfde stichting vandaan als Clyde evenals een gouden hond.

En over de mensen die een discussie willen. Ik vind dat in dit topic niet op zijn plaats :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:17

Hoewel ik het adopteren uit het buitenland soms een beetje dubbel vind, vind ik echt dat je super goed werk doet!

Mag ik vragen hoe je dat doet? Hebben de honden niet veel aandacht nodig? Werk jij niet/thuis of laat je de honden alleen thuis? Pure nieuwsgierigheid hoe dat werkt en of die honden alleen kunnen zijn :o

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 21:53

Jitskee, ik doe het samen met mijn zoon. Hij werkt thuis en is er dus altijd voor de honden als het nodig is.
Maar ik laat ze gelijk (al vanaf het eerste uur) een paar minuutjes alleen, zodat ze leren dat je weg kan gaan en weer terugkomt en geen problemen krijgen met alleen thuisblijven. Ik moedig het ook niet aan dat ze de hele tijd achter me aan lopen. Ze krijgen veel aandacht en knuffels, maar ze moeten leren ook zonder mij te kunnen zijn. We hebben nog vier honden, dus dat helpt enorm. De eerste dagen neem ik halve dagen vrij van mijn werk, verder zorgt mijn zoon ervoor.
Zindelijk zijn ze meestal binnen een dag. Wandelen doe ik eerst op eigen terrein, als dat goed gaat gaan we het bos in. Eén keer per dag samen met de andere honden en één keer per dag alleen met mij. Dan kunnen we in alle rust eventueel wat dingetjes oefenen. Netjes aan de lijn lopen, spannende dingen zonder steun van de anderen tegemoet treden etc. En wennen aan de paarden. Als ze wat langer blijven is het fijn als ze bij mij buiten los kunnen lopen, maar dat moet wel vertrouwd zijn met de paarden. En als we ergens naartoe gaan waar de hond mee kan, dan gaat de opvanger mee. Ik probeer ook een keer door een winkelstraat te wandelen, mee op visite, naar het tuincentrum.

Eigenlijk heb ik inmiddels wel een vast ritme ontwikkeld. Door de weken zie je de hond ook veranderen, meer zelfvertrouwen krijgen (en daardoor soms ook ondeugender worden). Het kost best wel wat tijd, maar het is ontzettend leuk om te doen.

O ja, en de eerste dagen alles lekker rustig houden, de hond de gelegenheid geven om in zijn eigen tempo alles te ontdekken. Niet teveel vragen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:27

Sammyoo schreef:
Het is verleidelijk om de discussie aan te gaan over wel of niet adopteren uit het buitenland, maar dat is niet de reden waarom ik deze foto's heb geplaatst.
Dus iedereen die tegen is en van mening is dat ik de honden op de foto's geen kans had moeten geven, open vooral zelf een topic voor die discussie.

Paddington, ik doe geen huisbezoeken.

Het gaat mij niet over of jij honden uit het buitenland opvangt als jij dat wilt doen is dat prettig voor die hond.
Maar ik vind wel dat ik op een bericht mag reageren wat onwaarheden verteld over nederlandse/ belgische asiels als nu toevallig in dit topic verteld word.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 08:03

beatje, niemand heeft het over Belgische asiels gehad waar jij ervaring mee hebt, en er zijn geen onwaarheden over Nederlandse asiels verteld. Misschien wil je heel graag het laatste woord hebben, ga dan nu vooral je gang. Van mij krijg je geen reactie meer :evaw:

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 19:22

MusicIsLife schreef:
Waat supergoed dat je dit doet!!

Ik ga even volgen, ben erg nieuwsgierig naar hoe het met het nieuwe hondje gaat :)

Sinds vorige week is Macho bij mij in de opvang. Hij is in 2011 als pup naar Nederland gekomen maar moet helaas vanwege gezondheidsredenen herplaatst worden. We hebben hem zaterdag opgehaald.

Afbeelding

Het is weer een schat van een hond!
De opvanger die in de planning zat komt volgende week. Wordt even druk!

Lisitano

Berichten: 4958
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:16

Wat goed! En zo fijn dat je er zoveel aan een baasje hebt kunnen helpen.
Ik heb nog nooit voor AIN opgevangen, duurt ook weer even voor er iets zal komen hier. Hopelijk volgend jaar. Ik vind het niet alleen dankbaar en leuk maar ook zo ontzettend leerzaam <3

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 09:55

Jij vangt ook wel eens op he Lisitano? Voor welke organisatie doe jij het?

Het is inderdaad heel erg leerzaam. Het 'lezen' van de hondentaal gaat steeds beter en ik ben steeds meer in staat om allerhande gedrag goed te begeleiden.
Maar... ik acht mezelf nog niet in staat om echt probleemgedrag te begeleiden. Als ik een volgende hond uitzoek om op te vangen, probeer ik daarom wel vanaf de video's te beoordelen of de hond sociaal is naar mensen en andere honden. Uiteraard adviseert het asiel hier ook over. Een voordeel hiervan is ook dat sociale honden sneller geplaatst kunnen worden, waardoor je meer honden kan helpen.
Aan de andere kant is het leuk om een kansarme hond te helpen en ergens naartoe te werken. Daarom ben ik nu een beetje overgestapt op de dikkerdjes, het is leuk om te zien hoe zij fysiek vooruitgaan door rustig de beweging op te voeren en verantwoorde voeding te geven.

Gisteren hadden we een waterig zonnetje, snel even wat leukere foto's van Macho gemaakt!
Afbeelding

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:08

Gaaf hoor! Wij hebben een roemeen. Een ontzettend lieve knuffel!

Lisitano

Berichten: 4958
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Een jaar ITP, mijn eerste jaar als opvanggezin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:05

Klopt, wij vangen ook op. De laatste, Cody, zat er 9,5 maand voordat een baasje kwam. Hem ving ik op voor Mirtos.
Uma ving ik ook op maar die bleef en daarna kwam Blanche, zij kwamen via Animal Aid Foundation.