Mijn bloedzuiger baby's

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:12

@Verootje: Misschien hebben ze geen echte functie in de natuur,behalve dat ze gewoon leven als bizarre schepselen van God?Of zouden ze misschien ook in de natuur geneeskrachtig voor anderen zijn?

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:28

Dieren in de natuurlijk hebben altijd een reden. Alleen soms begrijpen wij het niet als mens.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:00

Deugenietje schreef:
Dieren in de natuurlijk hebben altijd een reden. Alleen soms begrijpen wij het niet als mens.
Dieren in de natuur hebben geen enkele reden. Bloedzuigers doen precies dat wat alle andere organismen ook doen, namelijk zorgen dat er meer van henzelf komen. Toevallig kunnen deze dieren dat door gebruik te maken van bloed van gewervelden, zoals andere dat doen door bladeren te eten, konijnen te vangen.

Keizerinnnn

Berichten: 1221
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:07

Haha ik vind dit echt gewoon heel erg tof TS!!! Lekker je eigen ding doen en je familie denkt WTF maar ik volg haha.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:24

Voortaan als mijn ouders weer zeuren dat je toch geen ratten als huisdier houdt verwijs ik ze naar dit topic! Wedden dat ze m'n ratjes ineens heel erg leuk vinden _O-

Ik vind dit echt fascinerend en creepy tegelijk, ik ben wel voor een volgtopic :))

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:58

Smee__ schreef:
Voortaan als mijn ouders weer zeuren dat je toch geen ratten als huisdier houdt verwijs ik ze naar dit topic! Wedden dat ze m'n ratjes ineens heel erg leuk vinden _O-

Ik vind dit echt fascinerend en creepy tegelijk, ik ben wel voor een volgtopic :))

Ik ook. Ik begin ze steeds leuker te vinden!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:27

Wat gaaf!
Ik ben wel heel benieuwd naar het verblijf?

De DA van mijn moeder had wat bokalen met bloedzuigers.
Ze zijn echt heel mooi en leuk om naar te kijken!
Het waren gebruikte (bloedzuivering) dus ipv ze te vernietigen mochten ze de rest van hun leven in hun eigen bokaaltje blijven.
Edit: ik heb de foto's en filmpjes van het verblijf gevonden O:)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:58

super leuk om te zien dat aquarium. had niet verwacht dat ze zo zouden bewegen.
stroming hebben ze dus niet, hebben ze verder nog bepaalde eisen aan de waterwaarden etc?

ik heb nog een oude superfish 60 staan en eerlijk gezegd vind ik bloedzuigers toch wel erg cool! weet alleen niet wat vriendlief ervan zou zeggen :+

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:36

Dimphyl schreef:
super leuk om te zien dat aquarium. had niet verwacht dat ze zo zouden bewegen.
stroming hebben ze dus niet, hebben ze verder nog bepaalde eisen aan de waterwaarden etc?

ik heb nog een oude superfish 60 staan en eerlijk gezegd vind ik bloedzuigers toch wel erg cool! weet alleen niet wat vriendlief ervan zou zeggen :+

Je moet ze ook voeden he.

Neon

Berichten: 4949
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:52

Ik vind dat ze zich een beetje banketstaaf voortbewegen :D

Wel cool om te zien

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:06

Ik vind het echt wel lachwekkend hoe ze zich voortbewegen :')

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:24

Haha, die filmpjes! Wat een rare beestjes :wow:

Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:26

OMG ik moest even goed kijken of het geen 1 april grap was. Maar het is dus serieus. Bloedzuigers? Als huisdier? Ik dacht dat het na spinnen en slangen niet gekker kon. En je zus tapt bloed af om ze te voeren? Oookeee, ik word oud denk ik. Wij hadden dwerghamsters en parkieten vroeger.
Wat moet je ermee? Ga je ze kunstjes leren? Hoe groot worden ze eigenlijk als ze volwassen zijn? En komt dit soort ook in Nederland voor?

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:55

Mijn zus wil nog niet eens de twee draadjes open doen om de pony's van de paddock naar de wei te laten gaan,
Terwijl die van jou bloed afstaat aan jouw huisdieren >;)

Verschil moet er wezen :')

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:00

Ik vind het superstoer TS. Ik krijg rillingen van je bloedzuigers. Vind het mooie huisdieren voor Halloween :') , maar als jij ze leuk vindt lekker houden *\o/* ! En dat ze 20 jaar kunnen worden, wo.

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 23:08

Als een bloedzuiger ziek is, kun je maar een paar dingen doen; Water extra verversen, catappa bladeren of elzen proppen in het water doen. Verder zoveel mogelijk met rust laten :j


In Nederland leeft maar 1 bloedzuiger die ook echt mensenbloed drinkt. Dat is er eentje die lijkt op de soort die ik houd, word ook 15 cm. Maar komt nog maar weinig voor, de kans dat je op het strand opeens een 15 cm lange bloedzuiger aan je been hebt hangen is maar klein :Y)


Dimphyl; Ik kan je wel in contact brengen met iemand die ze verkoopt hoor, geen probleem :Y)
Ze hebben niet zoveel eisen voor waterwaardes, uiteraard mag nitriet/nitraat niet te hoog worden, maar verder is Nederlands kraanwater prima.


Het scheelt dat mijn ouders en zus wel dierenliefhebbers zijn, we hebben ook katten, honden, ratten, cavia's, fretten, vissen.. En een koningspython, miljoenpoten en dan mijn bloedzuigers. Mijn vader heeft me gisteren ook nog even geholpen, alles voor m'n bloedzuigers... Ehh, alles voor z'n dochter :')

Kokosnoothuisjes <3 Mede mogelijk gemaakt door m'n pa :')
Afbeelding
Op de foto is 1 bloedzuiger te vinden, wie hem ziet wint een dagje bloedzuigers voeren! *\o/* (Wel jullie best doen, als het lammetjes waren geweest vonden jullie het vast leuk :') )

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 09:24


Ze zijn vroeg op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:53

Haha, volgens mij zie ik 'm op de foto maar ik wil niet winnen :D Dat zwemmen ziet eruit als een enorme inspanning :')

Sorry als ik het gemist heb - weet je eigenlijk of het mannetjes of vrouwtjes zijn?

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:28

Afbeelding

Dit dacht ik gisteravond, en zeker nu na het filmpje. Maar het is allesbehalve scherp op mijn mobiel..

Schuur_

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:34

Ik denk rechtsboven in de hoek, net aan de rand van het water. Maar de eerste prijs mag je van mij doorschuiven hoor :D

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:52

mij lijkt het wel keer vet om ze in het echt te zien? overwin ik mijn angsten ook weer voor hun :p maar geef ze liever bloed van de slager dan mijn eigen bloed

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:17

Dat filmpje... ze bewegen zich echt hilarisch :’)

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:54

Net of die linker de macarena danst *\o/*

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:44

Dit: >;)

En deze: :wow:

Verder: :\ :?

Alsof de informatie uit dit topic nog niet genoeg TMI was heb ik net geleerd dat in de bloedzuigerbiologie de officiële benamingen anterior sucker en posterior sucker gebruikt worden voor zuignappen aan hun kop en kont. Die benamingen zijn hilarisch maar ik weet nog niet wat ik vind van de kennis over hoe bloedzuigers bewegen (voortrupsen/voortzuignappen over het glas met hun suckers of zwemmen als een spastische zeeslang, ik had zeer voldaan 80 kunnen worden zonder dat ooit te weten) -O-

Respect hoor TS (en ook voor je zus die wel even bloed doneert), ik ben niet snel onder de indruk maar parasieten trek ik echt niet. Tof dat jij ze zo leuk vindt en liefdevol verzorgt!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:48

Schuur_ schreef:
Ik denk rechtsboven in de hoek, net aan de rand van het water. Maar de eerste prijs mag je van mij doorschuiven hoor :D


Oh ja, inderdaad! Gefeliciteerd :D :))