nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:36

Heel veel sterkte met het verlies van je knappe maatje (en van de rest natuurlijk ook). Het verdriet slijt, maar verdwijnen :n

Zo ben ik in 1994 gelukkige eigenaar geworden van een Golden Retriever, schat van een beest. Terwijl ik heel erg in de knoop zat met mezelf en op school werd gepest, was hij er iedere dag om mij op te vrolijken. Dat was mijn maatje, mijn alles. Helaas heb ik hem in 1999 op 6 jarige leeftijd moeten laten gaan en op 1 wazige foto en zijn sjaaltje na heb ik niks tastbaar meer van hem helaas. Ik probeer de mooie momenten te herrineren met een glimlach (wat maar heel moeilijk lukt, het verdriet is nog steeds inmens) en op 2 dagen sta ik mezelf toe om een traan te laten, 14 mei was zijn verjaardag en 5 november was de dag dat ik hem heb moeten laten gaan.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:27

De reden dat ik mij probeer te beheersen buiten die 2 dagen is omdat mij altijd verteld is dat te doen. Ik was slechts 11 jaar toen ik hem verloor en voor sommige mensen, o.a mijn ouders, is het niet te vatten dat een dier dan zo'n inpact kan hebben op je leven. Maar wat dat zij niet beseffen is het feit dat waar andere kinderen vriendjes en vriendinnetjes hadden, ik Quinto had. We gingen wandelen, fietsen, skeeleren, paardrijden, alles deden we samen. Zelfs gewoon aan het einde van de straat op een bankje van het zonnetje genieten. De band die ik met hem had heb ik met geen enkel ander dier mogen ervaren. De enige die mij begreep en waar ik steun bij kon vinden was mijn oma, die een paar maanden na Quinto overleden is. Maar bepaalde liedjes kan ik nog steeds niet horen, gewoonweg omdat ik dan breek. Zoals Lionel Richie met Hello, je had in die periode die reclame spot van blindegeleidenhonden met dat labrador puppy en Ricky Martin met She's all i ever had, het eerste nummer dat ik hoorde na ons afscheid.

Sorry voor het lange verhaal, maar wat kan het toch goed doen om het even van mij af te schrijven na al die jaren aan mensen die WEL begrijpen hoe ik mij voelde en nu nog voel.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:37

Ik heb toen een heel moeilijk jaar gehad, te veel gebeurtenissen op een jaar tijd en niemand die mij serieus nam, depressief geworden en het enige dat ik te horen kreeg was dat ik normaal moest doen. Maar hoeveel kan een 11/12 jarige hebben? 5 november 1999 mijn beste maatje verloren, februari 2000 mijn vader betrapt op vreemdgaan, terwijl ik nog maar net wist dat mijn oma ook zou gaan. Eind mei de scheiding van mijn ouders, begin juni ging mijn oma heen en de enige bij wie ik toen nog enigzins troost kon vinden was een pony op de manege die op 4 november 2000 verkocht werd naar onbekende bestemming. Nu ben ik 25, maar dat jaar is nog steeds niet volledig verwerkt helaas. (pony heb ik inmiddels teruggevonden en leuk contact met de eigenaars)

Inderdaad Kentaro, die is een hele fijne kant van bokt. Ik post niet vaak iets, omdat er altijd wel mensen zijn die je willen afbreken, maar in dit topic is iedereen zo meelevend dat ik het wel aandurf.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:14

kimmie, heel erg bedankt dat je niet boos omdat ik jou topic wat kom vervuilen, maar ik merk nu wel dat het allemaal nog dieper zit dan ik dacht. Helaas hoort dit bij een bestaan met dieren, houden van betekent ook loslaten, maar soms is dat zo ontzettend moeilijk, zeker als je zelf de keuze niet kan maken.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:40

Jeetje Kentaro, wat afschuwelijk om je hond zo te vinden zeg.
Bij Quinto heb ik wel de keuze gemaakt, ookal heb ik daar tot op de dag vandaag spijt van, het was de beste en eerlijkste keuze die ik kon maken. Hij had chronische hd en op avond kwam mijn vader terug met Quinto in zijn armen en zei dat hij door zijn heupen was gezakt en niet meer overeind kon komen. In overleg met de da is toen besloten hem een laatste kans te geven. De volgende dag was hij weer zijn vrolijke zelf. Na ongeveer een week zaten we samen op ons bankje en hij keek mij met een blik dat niks anders als pijn uitstraalde. Ik heb hem vastgepakt, geknuffeld en beloofd dat ik zou helpen. Ik ben met hem naar huis gegaan en heb gezegd dat hij weer door zijn heupen was gezakt. De volgende dag is hij ingeslapen. Na al die jaren dat hij er was voor mij heb ik uiteindelijk iets voor hem terug kunnen doen ook al was het met een leugentje om zijn bestwil.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 06:46

Er heerst inderdaad veel verdriet in alle verhalen, wat ook heel begrijpelijk is. Ik hoop dat andere mensen hier ook de steun kunnen vinden waar ik al 11 jaar naar op zoek ben geweest. Ik wil jullie allemaal sterkte wensen met het helaas onvermijdelijke verlies van onze trouwe vrienden.

@kentaro, het was een verschrikkelijke beslissing, maar de enige die kon maken om hem te bedanken voor al die jaren dat hij er was voor mij. Het was de eerste keer dat hij aan mij zijn pijn toonde. Ik ben niet meegeweest met zijn laatste rit, maar dat laatste beeld, de laatste keer dat ik hem zag, dat doet pijn. Kwispelend in de kofferbak en met een blik alsof hij wilde vragen waarom ik niet meeging, we waren tenslotte altijd samen behalve als ik op school zat. Eindelijk komen de tranen, die zo lang verdrongen zijn, eindelijk het verdriet dat er al zo lang uit moet. Ik hoop dat ik dankzij jullie steun eindelijk vrede er mee kan nemen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:56

Jee meid, heel veel sterkte met je meisje. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Ik denk dat Do voor jou hetzelfde deed als Quinto bij mij, geen zwakte tonen uit liefde.
Ik heb net met mijn moeder gepraat over Quinto, veel wilde ze niet kwijt over vroeger, maar ik ben wel te weten gekomen dat ze zijn leven een tijd gerekt hebben met pijnstillers vanwege mij. Ik wist daar niks van, wel dat hij een pijnstiller kreeg als hij begon te manken, maar dat hij er standaard 2x per dag 1 kreeg, daar wist ik niks van en eigenlijk zou ik dat ook niet willen weten.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:23

Wat ik mijzelf nu vooral kwalijk is dat mijn ouders het einde snel zagen aankomen, al enige maanden en dat ik gewoon nooit iets gemerkt heb. Ik wist dat hij hd had, dat had hij al toen we hem zijn gaan halen als 1 jarige verwaarloosde bange puber, maar dat hij daar zo last van had heb ik nooit geweten. Pas toen ik het wist heeft hij het aan mij laten merken en toen was het klaar ook. Ook hebben ze mij nooit verteld dat hij mijn moeder een keer gebeten heeft, omdat zij mij wilde wakker maken terwijl ik ziek was en hij bij mij lag te waken. Maar die 2 zijn altijd een slecht duo geweest. Ik weet nog wel dat mijn vader een keer wakker 's nachts van geluid bij de voordeur. Quinto sliep 's nachts in zijn mand voor de voordeur en mijn vader is gaan kijken wat er gebeurde. Quinto lag toen kwispelend naar de deur te kijken, klaar om te begroeten. De volgende dag zagen we sporen van inbraak, hij was veel te goed.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:35

Dat is waar ja en waarschijnlijk merkte ik het ook niet aan de kleine dingetjes omdat ik nog zo jong was. Ik ben al blij dat mijn moeder mij dit wilde vertellen. Ik mis hem gewoon ontzettend hard.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:30

heel veel sterkte meid, hij was prachtig. Het is normaal he dat je hem mist. Hij is nog maar zo kort weg bij je. Dat gemis zal nog wel een hele tijd blijven. Dikke knuf

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:20

Ach nee, ik hoop dat Joes snel weer opknapt. Je hebt al genoeg verdriet meegemaakt de laatste tijd, je zou je nu geen extra zorgen moeten maken meid. Ik duim voor een goede afloop

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:00

heel veel sterkte vandaag meid. Ik denk aan je

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:29

Prachtig eerbetoon aan Do. Die foto's geven ook echt jullie band weer. De liefde spat er vanaf. Kan heel goed geloven dat je boos werd met dat potje in je handen, het is ook zo oneerlijk.

Ook sterkte aan de andere die hun geliefde dier zijn verloren.
Ik merk dat ik( door mijn verhaal kwijt te kunnen en te ervaren dat ik niet de enige ben die na zo veel jaar nog in de rouw ben) wat meer rust vind.

Geef Joes een dikke knuf van mij (en voor jou natuurlijk ook 1)

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:49

Fijn dat je zo'n meelevende da heb. Inderdaad wel pijnlijk zo'n verspreking, ookal was het per ongeluk. Kan het heel goed geloven dat het even slikken was.
Hopelijk komt Joes er weer bovenop meid. Hoe is het nu met jou (buiten de zorgen van Joes)?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:46

Zelfs na zijn heengaan nog een mooie hond met een vacht als een spiegeltje. Prachtig dier. Ik zit hier weer met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel.
Eigenlijk besef ik nu pas dat ik mijn verdriet enkel de vrije loop laat bij het lezen van dit topic. Tranen om mijn eigen verlies, jullie verlies en tranen bij de gedachte hoe Kimmie zich moet voelen. Zoveel tegenslagen, haar oogappeltje ook nog kwijt en nu weer 1 van haar lievelingen die er vrij slecht voor staat op het moment. Kom op Joes, beter worden, vrouwtje heeft je nu te hard nodig om er ook tussenuit te glippen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:17

Wat fijn dat het weer beter gaat met Joes!!!

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:46

Jeetje meid, heel veel sterkte gewenst,. Wat zal jij slecht voelen nu. Eerst Do die veel te vroeg ging, nu mooie Joes.... Ik denk aan je meid. Ik hoop dat je toch een beetje troost kan vinden in je andere honden.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:23

Ik wil je even een 'goede'morgen wensen. Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen?
Ik kan het nog steeds niet goed bevatten, laat staan hoe het voor jou moet zijn. Gisteren eerst een foto gezien van een vrolijke zwemmende Joes en een paar berichten later is ze er al niet meer.
Had gisterenmiddag al willen bij lezen, maar bij het zien van alle posts die er bij kwamen vreesde ik het ergste voor lieve Joes. Heb dus maar gewacht tot vriendje thuis was om de kinderen zoet te kunnen houden. Maar wat ik je graag mee gesteund op het moeilijke moment.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:45

Nogmaals veel sterkte, Loody voor jou ook veel sterkte.
Elke keer als ik dit topic lees, jullie verdriet dat vaak zo tastbaar is in de berichten en de ontroerende gedichtjes (die ik vaak niet kan lezen wegens emoties) beleef ik keer op keer dat laatste moment dat ik op de fiets achter de auto aanrijd, terwijl mijn grote gouden vriend met een vragend kopje naar mij omdat ik niet mee ging.
Zaterdag een feest bij mijn vader voor hun 12,5 jarig huwelijk en hij heeft beloofd om dan even met mij apart te gaan zitten en mijn vragen over Quinto zo goed mogelijk te beantwoorden. Hij was er gewoon stil van dat ik er na bijna 14 jaar nog zo mee in mijn hoofd zit (mede door het feit dat ik mijn tranen niet in kon houden aan de telefoon), hij wist dat Quintje veel voor mij betekend heeft, maar dat het verdriet zo diep zat en nog zit had hij nooit verwacht omdat ik nog zo jong was. Dankzij jullie steun heb ik de moed gekregen om om de waarheid te vragen, om antwoorden te krijgen en er hopelijk rust in te vinden.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:30

Hey meid, hoe gaat het nu met je?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:33

Ik heb mijn vragen helaas niet kunnen stellen. Voor ik mijn vader kon spreken was de rest van de familie er al.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:53

Ja dat kan wel, maar ik zit vooral een beetje met de afstand. Hij woont 150 kilometer ver.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:01

Jeetje, alweer 4 jaar geleden? Nogmaals sterkte meid.
Vandaag is mijn enige troost die ik had na het inslapen van Quinto alweer 13 jaar overleden(door die rotziekte, maar ook door een blunder van het ziekenhuis die ik hun nooit zal vergeven).
Rust zacht oma, ik zal je nooit vergeten Y;(

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:53

Heel veel sterkte voor jou en je buurman. Het was een prachtige hond.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:33

Ik kan me jullie emoties ook zo goed voorstellen.

De eerste keer terug naar de dierenarts, dat was heftig echt waar. We waren eerst naar een andere da geweest, maar de onze vonden we toch de beste. Uiteindelijk met ons nieuwe hondje naar onze oude da gegaan, maar ik kon er niet binnen stappen, echt waar ik kon het niet. Hij heeft toen speciaal voor mij de zijpoort opengedaan en ik mocht mijn zinnen wat verzetten door zijn paarden te knuffelen. Toen mijn moeder aan de beurt was heeft hij mij via een deur in de behandelkamer naar binnen geroepen. Helaas ook weer voor een afscheid.... Hondje hadden we een paar weken, Rico een klein zwart dwerg schnauzertje, zogezegd gekocht met voedsel allergie. Andere dierenarts ging hier in mee, maar onze dierenarts had al gelijk door dat dat nooit kon kloppen. Beestje zware schurft en was al niet meer te redden toen wij hem zijn gaan halen. Hij krabde zijn eigen kapot, zelfs met kap op altijd bloedende plekken op zijn kop, stonk uren in de wind, maar een heel lief dier.

Een paar weken later ben ik nog ruzie gaan zoeken bij de da. Er was onderweg naar mijn school (vlakbij de da) een nieuw gezin komen wonen. Met een golden, zelfde kleur, zelfde roze neus, zelfde loopje en altijd dolblij als hij mij zag. Ik was er van overtuigd, Quinto was verkocht en ik wist van niks. De da heeft toen heel rustig uitgelegd dat dat onmogelijk was en zelfs nog een document laten zien waarop naam, geboorte datum en ras stond. Iets verder naar onder de dag en de tijd van het overlijden als ook de dienst die hem op was komen halen. 2 maanden later liepen er pups naast die golden vlakbij school. Heb dan ook mijn excuses aangeboden, maar mijn ouders hadden uitgelegd wat hij voor mij betekent had en hij snapte heel goed dat ik eigenlijk op zoek was naar een zondebok en tegelijkertijd weigerde te aanvaarden dat mijn lieve Quintje er niet meer was. Maar ohh wat mis ik die hond nog na bijna 14 jaar. Er gaat geen dag voorbij zonder dat beeld van laatste moment dat ik hem zag voor me te zien.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers