Sam is mijn adoptieschaap op de dierenweide waar ik vrijwilliger ben. Ik ken hem al van jongs af aan en hij is helemaal gek met mij (en ik ook met hem). Het is een flessenlammetje, maar zelf heb ik hem nooit de fles gegeven helaas. Ik kwam toen hij geboren werd net terug van werk in de schapen en had genoeg lammetjes geflest

Toen Sam nog een lammetje was:

Maargoed.. Sam volgt mij vanaf het begin als een lammetje en ik kan echt alles met hem doen. Hij is nu twee jaar op Koningsdag met mij meegeweest naar de markt in het dorp om wat publiek te trekken voor onze kraam. Zolang ik erbij ben gaat hij graag mee en geniet hij van alle aandacht die hij krijgt.

Maar meestal blijven we lekker binnen de hekken van de weide en hebben we lange knuffelsessies.

Kleine schaapjes worden groot.. Zo stond hij het ene jaar nog verward te kijken toen zijn moeder geschoren werd, en was hij een jaar later alweer zelf aan de beurt!
Zijn moeder en hij als klein lammetje erbij:

En een jaar later (2014) mocht hij zelf voor het eerst. Ik mocht niet in de buurt komen of te horen zijn, dan raakte hij compleet overstuur.:

En toen was hij kaal

Deze eerste partij wol van Sam heb ik gedeeltelijk opgekocht en handmatig laten spinnen door een spinster (zelf ook gedeeltelijk meegeholpen). Mijn oma mag heel graag breien en ik heb haar gevraagd om een mooie warme sjaal te maken van de wol van Sam. Mijn oma wilde dit graag voor mij doen en nu zal ik het deze winter niet snel koud krijgen. De sjaal is heerlijk warm en ik ben er super blij mee!
Vandaag had ik de sjaal toevallig om dat ik naar de dierenweide ging, en heb toen voor mijn oma wat foto's gemaakt van de sjaal en Sam. De foto's zijn niet zo scherp helaas. Sam is erg bewegelijk en hij volgt mijn hand enorm. Dit is erin geslopen toen ik hem kunstjes aan ging leren (hij kan allerlei kunstjes ondertussen, maar soms gaat het moeizaam, Sam is helaas niet super intelligent

Sam met de sjaal:

Ik met de sjaal in een poging om Sam op de foto te zetten. Ik zat hier gehurkt en Sam dacht dat het een leuk idee was om op schoot proberen te klimmen

En als laatste nog een grappige selfie van ons beiden