Indoor Brabant: zaterdag, wereldbeker finale dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Indoor Brabant: zaterdag, wereldbeker finale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:15

Welja het kan niet op, nog een Indoor Brabant topic. Haha!

Het was een geweldige dag en Anky heeft verdiend gewonnen.
Manlief heeft zich weer uit kunnen leven met zijn camera..

De positie van de fotograaf was niet ideaal maar hij heeft het beste er maar van gemaakt.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

De rest van de foto's is op onze site te bekijken.

annemarieke1

Re: Indoor Brabant: zaterdag, wereldbeker finale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:25

Mooie foto's! Het lijkt als of ze ongeveer van uit mijn positie zijn genomen. Ik hoop dus dat deze niet geschoten zijn door de fotograaf die zeer asociaal vlak naast mij de hele tijd zat te klikkeren met zijn camera midden door de kur heen. Vond ik zeer vervelend. Als dit niet zo is mijn excuses en als het wel zo is, zorg dan volgende keer dat er vanaf de pers tribune foto's worden gemaakt en niet tussen het publiek, erg storend namelijk.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:32

Zijn mooie fotos geworden! Leuk om eens de gezicht van de ruiters te zien, ivp de paarden Tong uitsteken
14e foto vind ik het leukst! Leuke composite, super zo de mensen op de tribune erbij!!

@annemarieke1, ik snap je punt wel, als ik fotos maak hoor je ook elke keer geklick.. Maar
er staat toch nergens dat je geen fotos mag maken? Achter mij zaten twee meiden telkens
te kletsen over hoe zij vonden dat Anky denkt dat zij de beste is, dat ze verwent is bla bla..
Nou daar kon ik me ook mateloos aan irriteren.. maar je zit tussen een publiek,
dus dan kan je dat verwachten Knipoog Laten we het verder ontopic houden Knipoog

annemarieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:04

@ Aims, als iemand een foto neemt voor eigen gebruik vind ik dat totaal geen probleem. Ik kan helemaal begrijpen dat je zo'n mooi moment graag vast legt. Maar als je op website van deze personen kijkt lijkt het of zij deze foto's aanbieden voor verkoop. Dit vindt ik dus onder "pers" vallen en niet gewoon publiek. Vandaar mijn ergernis.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:25

@ Annemarieke, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry. Daar heb je wel gelijk in, nu snap ik je ergenis ook wel Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:50

annemarieke1 schreef:
@ Aims, als iemand een foto neemt voor eigen gebruik vind ik dat totaal geen probleem. Ik kan helemaal begrijpen dat je zo'n mooi moment graag vast legt. Maar als je op website van deze personen kijkt lijkt het of zij deze foto's aanbieden voor verkoop. Dit vindt ik dus onder "pers" vallen en niet gewoon publiek. Vandaar mijn ergernis.

Met alleen een website waar je je foto's op zet om te willen verkopen krijg je nog geen toegang tot de perstribune hoor. Denk dat deze persoon anders vast wel gebruik gemaakt had van die mogelijkheden... Knipoog

Ik vind overigens die ena-laatste foto van Anky een erg mooie sfeerfoto. Denk (weet wel zeker Knipoog) dat de persfotografen die niet hebben kunnen schieten doordat zij niet op deze 'niet zo geweldige' positie zaten Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 07:39

Ik zal er dan zelf maar even op reageren.
Zoals Faniek al aangeeft liggen de plaatsen op de perstribune niet voor het oprapen. Knipoog

Het was voor ons gewoon een dagje uit!

De reden dat ze op de site staan is eigenlijk meer om voorbeelden van zijn werk te laten zien.
We zijn er van overtuigd dat uit deze collectie foto's er geen 1 verkocht gaat worden om de doodsimpele reden dat Anky ed heus geen foto van zichzelf zelf bij ons gaan bestellen!

Verder nog bedankt voor de complimenten! Knipoog

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:51

Nou Joyce, Karel heeft weer schitterende foto's gemaakt, en de reactie van Annemarieke1 vind ik ook een beetje vreemd, zelf vind ik het kletsen van mensen achter mij veel ergerlijker dan het geklik van een camera... het gaat toch gewoon om het moment om te kijken, en heb je toch geen last van een klikkende camera?
Verder een zinloze discussie dus..

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:59

Echt super scherpe foto's !

Je ziet ineens dingen die je normaal niet ziet.

Zoals op foto nr. 7.
Een soort logootje op een beetje vreemde plaats op de broek van Lauren van Lieren Haha!
Weet iemand hoe dat zit ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:34

Lichtinval waarschijnlijk, je gaat toch niet met een logo op je kruis lopen....Haha!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:49

Mooie foto's voor de plek waar jullie zaten! Zoals Aniek al zei, die foto van Anky vind ik echt geweldig, wat een sfeerplaatje, haar blijdschap straalt er echt vanaf en die klappende handjes maken het nog meer. Echt een knappe foto.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 16:55

Bedankt voor de leuke reacties!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:06

Nog een leuke reactie, van iemand die zijn levenlang in de reklame en fotografie heeft gezeten.

De foto's zijn zeer artistiek en een leuke verademing van de gangbare meuk (sorry).

Theo

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:41

Kwalitatief kan ik nog wel het één en ander aanmerken op de kwaliteit van de foto's (bedoel ik absoluut niet rottig), maar de composities spreken mij zeer aan, net als horsedances trouwens.
Erg mooi gedaan en heel verfrissend, petje af! Het is niet gemakkelijk om op wedstrijden als IB, waar je toch beperkt bent, weer eens iets nieuws te brengen.

Wat betreft het 'storen' van ander publiek betreft...ik begrijp opzich wel dat mensen zich eraan kunnen ergeren, tenminste bij de kür op muziek. Deze mensen kopen ook voor veel geld een kaartje en willen dan natuurlijk volop kunnen genieten van de muziek. Ik kan me indenken dat mensen zich storen aan het vele afgaan van een fotocamera, want echt stil zijn ze (helaas) niet.
Een kleine tip die ik je mee kan geven: waar ik zelf nog weleens voor kies als ik niet op de perstribune wil gaan zitten...fotografeer niet de kür, maar de Grand Prix. Vaak genoeg zitten de tribunes lang niet vol en als je wel bij mensen in de buurt zit: de muziek is geen belangrijke factor. Op de foto's zie je toch niet terug of ze tijdens de kür of de Grand prix gemaakt zijn Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 17:57

Bedankt voor jullie complimenten en tips!

Het grappige is, dat ik naast de fotograaf zat en zo geconcentreerd heb zitten kijken en luisteren dat ik zelf het hele geklik niet gehoord heb. Haha!
Verder zaten we op de bovenste rij, aan de linkerkant van mijn man zat niemand en ik zat aan de rechterkant dus op zich viel het wel mee denk ik.

Verder zaten er misschien wel 150 mensen te fotograferen en zelfs te flitsen en daar ergerde ik me dan weer aan omdat er meerdere malen uitdrukkelijk verzocht werd om dit niet te doen.

De tip om tijdens de Grand Prix te gaan zal ik onthouden voor de volgende keer, dan is het idd een stuk rustiger. Ja