Paard 2008 - Bitloos paardrijden (zondag)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Paard 2008 - Bitloos paardrijden (zondag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 01:09

Vandaag naar Paard 2008 geweest, was erg gezellig Haha! ook wat foto's gemaakt, kwaliteit lijkt nergens op want er was heel mooi sfeerlicht en da's voor de foto's wat minder mooi Tong uitsteken :

Afbeelding
1. L2 dressuurproef

Afbeelding
2. Klassieke dressuurclinic, dat was de bedoeling Clown werd een mooie stuiterende volte bij de uitgang

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/3.jpg
3. Al kon hij het best, vond het alleen erg spannend allemaal

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/4.jpg
4.

Afbeelding
5. Springen op Z-niveau

Afbeelding
6. Demo van het Balingehof

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/6.jpg
7.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/7.jpg
8.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/8.jpg
9.

Afbeelding
10. Bitloos mennen, kan met enkelspan

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/11.jpg
11. Maar ook met een tweespan stoere tinkers Cool

Afbeelding
12. Klassieke dressuur, pas de deux met twee knappe paarden Haha!

Afbeelding
13.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/12.jpg
14.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/15.jpg
15.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/16.jpg
16.

Afbeelding
17. Paardentheater Equipade

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/18.jpg
18.

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/19.jpg
19.

Afbeelding
20. Stuiterpaard van vanochtend mocht toch nog even terug in de bak, nu door de hele bak mbv Emiel Voest

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/22.jpg
21.

Afbeelding
22. Schimmel van de pas de deux mocht ook nog even terug komen voor clinic met Emiel Voest, maar moest ook al snel de bak weer uit omdat ze geen cap op wilde en Emiel Voest geen clinics geeft aan mensen zonder cap Clown

Afbeelding
23. Springponies

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/25.jpg
24. Gaat niet altijd foutloos Tong uitsteken

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/26.jpg
25. En als laatste David de Wispelaere Cool

http://i129.photobucket.com/albums/p213/irene_vd_berg/paard2008/27.jpg
26.

Afbeelding
27.

Afbeelding
28.

Afbeelding
29.

Afbeelding
30.

En dat was het weer Doei! selecteren is niet m'n sterkste punt dus het zijn een hoop linkjes Clown

Kim_89

Re: Paard 2008 - Bitloos paardrijden (zondag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:20

Toffe foto's! Haha! Ondanks het licht Knipoog Ik vond het wel jammer dat ik er niet heen kon komen, was wel een kansje zo gratis en ook nog best in de buurt..
Maar wie is David de Wispelaere dan? Tong uitsteken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:25

GP ruiter Cool

Ja was wel stom ik wist niet dat het zooo vlakbij jou was, ik dacht anders moet ik Annemieke vragen om heel ver om te vragen en da's ook weer zowat.
Als jij nou gewoon wat eerder wakker was had je wel meegekund Tong uitsteken

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:44

Beste lezers,

Ik wil even héél graag reageren op diverse reacties van bezoekers van paard 2008 en met name de demo met Emiel Voest. Het is moeilijk om de reacties te zien waarin staat dat de mevrouw (ik dus) weigerde een cap te dagen, dit is echt niet zo. Ik wist daarvoor niet eens dat ik een cap moest dragen. Ik stond te wachten op een cap die gehaald werd en werd de bak in gestuurd door de bestuursleden van de Nederlandse Bitloze Vereniging en zeiden dat het wel goed kwam. Ik heb afgelopen maand twee keer contact gehad met Voest om te vragen wat er van mij verwacht werd en hij heeft niets gezegd. Verder heb ik hem gesproken twee uur vóór de demo en wederom heeft hij niets gezegd. Daarna is hij 45 minuten met een paard aan het werk geweest in dezelfde bak als waar ik aan het warmlopen was. Omdat daar veel ruimte voor nodig was ben ik vervolgens met toestemming gaan inrijden in de showpiste waar ook niets gevraagd werd voor een cap.....niet door wie dan ook. De Bitloze ver. heeft mij ook niet geinformeerd nadat ze mijn gevraagd hadden dit voor hun te doen.
Een assistent kwam net voor binnengaan aan om te vragen of ik een hoedje had??? Ik zei nee, want ik heb ook geen wedstrijdkleding aan, vandaar. Oh, was het antwoord. Er zou (door wie dan ook) een cap voor me gehaald worden en ik word de bak ingestuurd.......om vervolgens daar te horen te krijgen, stap maar van je paard, zo werk ik niet met je...dit had toch iets anders gekund? Ik vind het niet netjes om mij daar op die manier over aan te spreken en over de nek van een ander te scoren. Ik wist nergens van, ik wilde dit heel graag even kwijt.
Ik ben trouwens groot voorstander voor het dragen van een cap!
Leuke wetenswaardigheid....voor David hebben ze ook ergens een cap vandaan moeten halen, want die had er ook geen bij zich....Hij wist ook van niets.....
En wat misschien ook leuk is om te weten...had op het inrijterrein gaan kijken naar hoe je een paard breekt voor dat je de ring ingaat!!
Ik ben blij dat ik even mijn kant van het verhaal heb verteld. Verder vond ik het een heel gezellig evenement wat héél goed georganiseerd was, met dank aan de fam. Boertjes!
Ellen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:46

ok, dat is dus de andere kant van het verhaal...
Lekker vaag allemaal zeg!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:48

Ah zo klinkt het idd al heel anders. Kwam zo in de show nogal over alsof je gewoon geen cap op wilde.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:49

Leuke foto's Haha!
Ziet er erg gaaf uit !

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:54

leuke foto's idd. Vind die van het balinge hof echt gaaf, zo met al die rook. Die van david zijn ook mooi.

Dat verhaal van die cap klink inderdaad vaag. Ik zou het dnek ik niet pikken.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:56

ik ben erg blij om dit nog even te lezen. Ik was 1 van de entousiaste mensen die klapten voor emiel omdat hij niet verder wilde werken omdat je geen cap droeg. Dat was niet omdat jij er geen droeg maar omdat ik ook een voorstander ben van een cap dragen. Mijn vraag is dan eigelijk ook waarom je er geen draagde? In die situatie met dat paard voor een groot publiek lijkt me dat geen onverstandig idee.

Ik vind het zeker ook nu ik beide kanten heb gelezen oneerlijk van emiel hoe hij het heeft aangepakt, maar ergens snap ik niet dat met zoveel stands en zoveel ruiters er niet een cap geregeld kon worden. Maar meer inlichting was zeker op z'n plaats geweest over het dragen van een cap daarin vind ik het ook achterlijk dat het zo geregeld word en dat de organisatie dan ook niet caps had geregeld voor diegene die er geen bij zich hadden.

nogmaals dank voor je uitleg!

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:03

Er werd een cap gehaald, de eerste die ze hadden was een beige. Ik zie als het kan heb ik liever een zwarte omdat het mooier staat als het kan. Die werd ook gehaald, dus daar was het wachten op. Bovendien kun je dat ook eerder melden, dan kan alles op tijd en netjes geregeld worden.
Ik ben op UITNODIGING gekomen om vervolgens daar geslacht te worden?
Ik had zeker een cap moeten dragen, dat vind ik zelf ook. Daarin heb je gelijk. Ik zei ook tegen Emiel in de bak dat ik best een cap op wilde tot twee keer aan toe. En vervolgens kwam de sneer,....ik snapte er geen snars van!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:04

beetje jammer dat het zo slecht geregeld was, zo te horen.

Wel prachtig dat er dus duidelijk wel bitloos op een goed niveau kan gereden worden, ik vind dit heerlijk om te zien. Lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:15

In mijn ogen gaf je en heel ander antwoord toen emiel in de piste vroeg waarom je geen cap droeg, amar dat doet er nu niet toe, kan me ok wel voorstellen dat je overdondert bent als hij zo direct je een vraag steld, maar ja...volgende keer altijd cap meenemen voor het geval dat misschien.

ontopic al is de kwaliteit wat minder ik vind het leuke mooie momenten! Heb je ze met of zonder flits gemaakt, want hoe krijg je ze zo scherp in zo'n best donkere situatie?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:21

Renza, leuke foto's! Heb je nog meer foto's van de Balingehof clinic?

Heb idd ook gehoord dat Emiel niet helemaal lekker bezig was, het verhaal natuurlijk met Princesa, maar ook de schimmel die bij hem wel liep en bij zijn eigenaresse niet... Hij deed in de ring voorkomen alsof hij daar pas begon met werken maar hij heeft op het losrijterrein ongelovelijk staan vechten met dit dier, bijna lettelijk gebroken. Ook niet de manier lijkt mij...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:33

Ik vind het allemaal een beetje vaag, heb ik het andere topic gereageerd (voordat ik deze link kreeg) maar begin nu ook mijn twijfels te krijgen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:43

Ik blijf het een beetje raar vinden allemaal. Topruiters die géén cap bij zich hebben, maar allemaal wél voorstander zijn van het dragen van een cap Ziek Als je zo'n voorstander bent, zorg je dat je een cap bij je hebt. Punt. En als er dan een gehaald wordt en het is toevallig niet je kleur, helaas pindakaas het gaat om je veiligheid.

Van beide kanten bij mij in elk geval geen punten gescoord.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:46

Als ik het zo begrijp is hier gewoon sprake van miscommunicatie. Dhr. Voest wist niet dat degene in de bak was gestuurd zonder de mogelijkheid te krijgen om op de cap te wachten. Dhr. Voest is geconcentreerd bezig om zich op zijn op treden voor te bereiden en legt dus zo ook geen persoonlijk contact met de vrijwilligster die op zijn verzoek zou komen helpen. Dat roept natuurlijk geen prettige sfeer op. Hoe het verhaal precies in elkaar zit weet ik niet maar hoe dan ook lijkt me een wel gemeend excuus van dhr. Voest op zijn plaats. Want iemand in het openbaar af zeiken getuigd niet van professionaliteit en zou dus ook nooit zijn bedoeling geweest kunnen zijn lijkt me.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:51

Ondanks het licht kun je zien dat je er oog voor hebt.
Ik vind de foto's 27 t/m 30 het mooiste en op die ook het licht wel meevallen.

Bitloos rukt steeds meer op, echt mooi om te zien.
Ik rij sinds vorige maand ook bitloos met mijn paard en ik hoef niks anders meer. Mijn paard is een stuk relaxter geworden. Een paar stalgenoten hebben het hoofdstel ook gelijk uitgeprobeerd Haha!

Even een reactie op de cap actie:
Waarom heb je jouw eigen cap niet meegenomen?
Als je op wedstrijd gaat, rij je toch ook met cap? Sowieso in een nieuwe (vreemde) omgeving lijkt het me niet onverstandig om je cap te dragen. Beetje onverantwoordelijk van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:27

Ik vind de foto's goed gelukt hoor, zeker gezien het licht (of gebrek daar aan Knipoog) in die hal.

@Princesa, de clinic met Emiel Voest heb ik gemist, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik heb je wel tijdens die Pas de Deux gezien. Daar vond ik het ontbreken van caps (van zowel jou als de andere amazone) niet heel verstandig. Ik ben sowiezo voor het gebruik van een cap, altijd, en zeker gezien de reacties van jullie paarden was het handig geweest. Wat ik wel wil zeggen is dat ik desondanks van de Kur genoten heb, en dan met name van de manier waarop jullie met de paarden omgingen, fijn om te zien dat er mensen zijn die onervaren en wat angstige paarden niet afstraffen maar er geduld mee hebben. Dat maakte ruimschoots goed dat het niet zo ontspannen was (en dat caps ontbraken Knipoog)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:51

Als topruiter hoor je bij een clinic een voorbeeld te geven dus cap mee te nemen. Beetje zelf inzicht maakt het ook wat makkelijker he? Knipoog Zoveel energie kost het nadenken niet.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:00

Breghje schreef:
Ik blijf het een beetje raar vinden allemaal. Topruiters die géén cap bij zich hebben, maar allemaal wél voorstander zijn van het dragen van een cap Ziek Als je zo'n voorstander bent, zorg je dat je een cap bij je hebt. Punt. En als er dan een gehaald wordt en het is toevallig niet je kleur, helaas pindakaas het gaat om je veiligheid.

Van beide kanten bij mij in elk geval geen punten gescoord.

hier ben ik het helemaal mee eens
je schrijft zelf dat je zo'n voorstander bent van het cap dragen, en je had hem niet op??
zeker op zo'n evenement vind ik dat je een goed voorbeeld moet zijn

al die publiciteit hierover had niet gehoeven zowiezo
dat het publiekelijk gebeurd is al waardeloos genoeg

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:07

Leuke foto's Ja David De Wispelaere vind ik echt goed Ja

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:10

ja was geweldig.. mooie foto's gemaakt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:14

waar er twee ruzie maken hebben er 2 schuld...

1. als je zo'n voorstander bent van een cap waarom draag je hem dan zowiezo niet...
2. emiel had (uit al die tekst begrepe) wel iets minder kunnen reageren...

Frank1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:17

Waarom reageer je dan als Emiel vraag waarom je geen cap draagt: "Het is toch niet de bedoeling dat ik val"? Nogal een vreemde reactie voor iemand waar een cap voor gehaald wordt vind je niet? Stond er zelf ook bij en dat kwam nogal raar over... Zie onderstaand forum...