Clinic dag Van Uytert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:42

Dan wordt je als fokker toch wel een beetje genept... toch?
Als je dan een leuk veulentje krijgt van zo'n bonk spieren, maar het op de huis-tuin en keukenmanier verzorgd/voert, krijg je een paard met de helft van de spieren :D :P
Tja, weergave van (een deel van) onze maatschappelijke werkelijkheid. Het gaat om de looks... :P

Weer on-topic: TS, je hebt ze mooi op de foto gezet.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:34

Mooie foto's en de locatie is ook prachtig.

Ik vind het ook jammer dat ze al zo jong 'opgepompt' worden door flink te voeren en toch ook al aardig te belasten.
Het valt mij ook op dat ze al ijzers onder hebben, wordt er mee buiten gereden of heeft dit een andere reden?
Als je met zo'n hengst wil fokken hoop je toch ook op sterke hoeven.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:01

Ijzers is uiteraard ook voor meer beweging. Sporthengsten staan nooit op blote voeten.

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:04

Gave foto's Aniek!

Het is een evement in de picture he dames. Aniek maakt alleen de foto's :)


Vind Geniaal echt een mooi dier!

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:45

Ik ben 1 keer bij dit hengsten station geweest bij een hengstenkeuring. Het verbaasde bij ook dat die 3 jarige er zo bij lopen. Jammer hoor. Deze paarden zijn met een jaar of 8 afgeschreven omdat ze zo kapot gereden zijn. Blijkt dus wel weer dat het alleen maar om geld draait en niet om paarden welzijn. Ze mogen van mij de leeftijd van minimaal 4 instellen voor dit soort dingen. Zoals een hoop mensen opvallen te strakke neus riemen/sperriem waarom eigenlijk?

Verder wel goede kwaliteit foto's van ts.

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:08

Nou, ze willen zelf ook graag, dat ze nog n tijdje mee gaan. Is aardig wat tijd en geld in gestopt. En als je daar wat van terug wilt zien, moeten ze laten zirn, wat men wil zien.

On topic: mooie foto's , zo zie ik nog wat van de hengsten.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:22

Prachtige fotos ! En paarden xD

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:31

mooie paarden en mooie plaatjes, jammer van alle dicht gesnoerde neusriemen en sperriemen......

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:21

Aniek, echt mooie foto's, juist dit toont imo weer aan hoe strak de neusriem word aangesnoerd. Veel te strak, lippen van elkaar, bitten strak er in. Natuurlijk , het zijn wel hengsten!!! Maar ook die zouden eens wat sympathieker voorgesteld kunnen worden. Maak me geen illusies, dit zie je van shetlandruitertje tot het hoogste niveau maar echt, de foto's zijn erg goed gelukt!!

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:29

Knakker schreef:
wat een prachtige beesten zeg, erg mooi!

Wel jammer dat je op zo'n show met slofteugel gaat rijden, maar ja, daar zal een goede reden voor geweest zijn.

Dat viel mij ook op, niet heel positief voor de hengst dat hij met slof moet worden gereden.

Verder denk ik dat deze paarden niet heel erg worden belast. Omdat de ruiters vaak erg handig zijn, hebben ze volgensmij lang niet zoveel training/oefening nodig. Denk dat er wel op een eerlijke manier wordt gereden.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:04

Door als hengstenhouder je hengsten zo voor te stellen zeg je toch eigenlijk 'ja ze zijn mooi, maar je moet de boel wel dichtsnoeren en aantrekken en er moeten ijzers onder, anders werkt het niet'?

Je creƫert een monster en om het monster in toom te houden, moet je monsterlijke maatregelen treffen.

Dat klinkt een beetje dramatisch, dat zie ik ook wel, maar is dit echt wat de sport wil?
Er gaat zo veel geld in om, embryo's worden voor enorme bedragen verkocht, dan ben je als paard nog niet eens geboren en dan hangen er al zulke bedragen met bijbehorende verwachtingen aan.

Ik begrijp dat TS hier niets aan kan doen en dat het een geweldige kans is om daar foto's te kunnen maken, ze zijn prachtig mooi gelukt :)

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13142
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 19:39

Jeetje, wat een reacties. Allereerst probeer ik een foto-overzicht te plaatsen van een evenement. Ik vind het zelf leuk om foto's te maken en om naar evenementen te gaan. Daarbij vind ik het leuk om een foto-verslagje te plaatsen voor de mensen die niet geweest zijn. Misschien heb ik de verkeerde foto's uitgezocht. Je kan er natuurlijk voor kiezen zo'n slofteugel weg te shoppen of de foto simpelweg niet te plaatsen. Het paard is nou eenmaal zo voorgesteld, dus heb ik de foto's ook zo geplaatst. Ik wil absoluut de ruiters / hengstenhouder etc. niet negatief neerzetten.
Ik vond het juist een hele leuke dag met interessante clinics. Waarbij ze heel open waren over de training etc.
Er werd aangegeven dat de jonge hengsten ook niet lang getraind worden. Ze hebben er zelf ook geen belang bij als zo'n paard stuk gereden word. Dit was juist een mooie kans om de hengsten ook eens in training te zien en niet het 'rondje voor de fokker' op een hengstenshow.
Verder vond ik de paarden sympathiek gereden en is het jammer dat er zoveel conclusies getrokken worden op basis van een paar foto's.

Terug on-topic
GQMMS schreef:
Hoe vond je high Five ?
Een merrie bij ons op stal was drachtig van hem, dus ik was zeer benieuwd naar High Five. Inmiddels heeft die een mooi veulen. High Five viel mij positief op. Ze lieten 2 veulens van hem zien, die beide zeer goed konden bewegen. Ik ben erg benieuwd hoe hij het na de zomer bij Diederik van Silfhout gaat doen.

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:57

aniek1985 schreef:
Terug on-topic
GQMMS schreef:
Hoe vond je high Five ?
Een merrie bij ons op stal was drachtig van hem, dus ik was zeer benieuwd naar High Five. Inmiddels heeft die een mooi veulen. High Five viel mij positief op. Ze lieten 2 veulens van hem zien, die beide zeer goed konden bewegen. Ik ben erg benieuwd hoe hij het na de zomer bij Diederik van Silfhout gaat doen.


Bedankt!! Uit wat voor merries kwamen de veulens? Ik hen m'n merrie laten insemineren met High Five, hij viel mij idd ook positief op in de verrichting maar ook afgelopen februari tijdens de HK. Ik hoop dat hij zich mooi gaat ontwikkelen bij Diederik.


En verder sluit ik mij bij jou aan, ik zeg altijd maar zo, beste stuurlui staat altijd aan wal

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:46

TS wat een prachtig gemaakte foto's.

Van de rijtechnieken houd ik mn mond maar.
Van de manier van lopen + ruggebruik enz word ik niet blij.

Het zijn mooie hengsten, ben benieuwd welke we evt later in de toekomst meer van gaan horen.

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:55

Ik was ook aanwezig bij Van Uytert. Het is georganiseerd met de bedoeling als een clinic dag en een soort kijkje in het dagelijks leven van de hengsten. Hoe ze bijvoorbeeld voorbereidt worden voor de Pavo Cup, het WK of andere competities.

Ik vind ook dat hier snel conclusies getrokken worden. Want met een slof trainen hoort er nou eenmaal bij, voor veiligheid of voor andere manier waarop je ermee kan trainen. De paarden werden zeker niet overbelast in het werk, de driejarigen waren ook maar ongeveer 10 minuten in de baan. Sowieso waren de meesten die meeliepen niet heel oud (3-6 jaar), dus als het af en toe niet helemaal positief afgebeeld moet je daar ook doorheen kunnen kijken vind ik!

Ik vond het mooi om te zien hoe ieder paard anders gereden wordt, naar wat dat paard het beste past. De paarden die daar (ivm thuis dekken) staan, vonden het allemaal ook best spannend. Het is natuurlijk niet niks als er opeens zo veel te doen is rondom de baan waar je dagelijks rustig je rondje loopt!

Mooie foto's Aniek! Ik vind de galopfoto van Galaxie erg gaaf!! :D

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13142
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 05:30

Dankjewel Timo voor de aanvulling :j

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:56

Gave paarden! Vind die Inegro erg leuk!

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Clinic dag Van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:28

Ik vind het commetaar ook overdreven..hengsten staan er goed op, de meeste worden goed voorgesteld met netjes het neusje er uit. High Five zal wellicht erg veel hengst zijn waardoor de slof gebruikt word, ik ben er geen voorstander van maar als het het enige paard is die zo gereden word snap je wel een beetje hoe het zit.

Total u.s. loopt gaaf en mooi met de schoft omhoog, en Geniaal is flink uitgezwaard zeg! mooie foto's van aansprekende hengsten. Welke sprong er voor jou uit qua beweging?