De Kleine Duiker Barendrecht, 10 juli 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

De Kleine Duiker Barendrecht, 10 juli 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:57

Gisteren was er bij De Kleine Duiker in Barendrecht een dag van Pony en Paard.
Vroeger was deze gezellige dag alleen opengesteld voor fjorden, tegenwoordig voor alle rassen.

Dit was de eerste keer dat ik er heen ging.
Moet zeggen mijn complimenten aan de organisatie, ontzettend leuke dag gehad.
De sfeer was super!
Tja, het weer... helaas... erg erg erg heet, dus weinig toeschouwers die zich in de brandende zon waagden.
Hebben we de 40 graden gehaald??
En de bodem was soort van beton met ingeplante verdroogde sprietjes hooi en daardoor erg glad,
maar daar kan de organisatie niets aan doen, hoorde al van anderen dat vele evenmenten en wedstrijden dat
probleem hadden.

Diverse disciplines kon je beoefenen.
Dressuur, springen, vaardigheid, ringsteken aangespannen en zonder zadel, waterestafette.
Kortom alle ingredienten voor een gezellige dag!

Link naar ca 500 foto's, gemaakt door mijn vader. Vandaar hier en daar veel zwarts :o :D .
http://picasaweb.google.com/kuiper15j/2 ... uutTobago#
Foto's mogen gebruikt worden mits niet commercieel.
Ze blijven ca 2 wkn op deze link staan, dan gooien we ze in de prullenbak!
Dus als je vanjezelf een foto wilt hebben, vergeet hem dan niet hem op te slaan op je computer.

Alleen foto's van stukje dresuur en volgens mij alle springers.

Organisatie bedankt!!! Ik heb een hele leuke (zij het lange) dag gehad. Tot volgend jaar!

(Ik was begonnen met foto's bewerken, maar gezien de hoeveelheid.. zucht.. ontbrak mij de moed,
dus velen onbewerkt... op het net gezet.)

Een impressie
Afbeelding

En dames niet zeuren over die 5 op je protocol bij verzorging als je spagetti bandjes had :Y) .
Dat is gewoon not-done... onderlinge wedstrijd of niet.. Minstens kapmouwtje }:) .
(waren meerdere ruiters, ehhh, amazones met spagetti bandjes kwam er 1 tegen die zijn beklag erover deed,
die had wit topje aan 8)7 )
Afbeelding

Zo hoort het! Zij zal wel een 8 hebben gehad.
Afbeelding

Hoewel met deze temperaturen heb ik ook gezondigd en zonder jasje gereden, leverde bij mij een 7 op.
Afbeelding
(aangezien ik de enigste was met b.p. vond ik dat jasje en b.p. bij deze temperaturen me toch te ver ging...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het springen volgde, echter dat was om te huilen
Waarbij ik me ernstig afvroeg waarom ik de enigste was met een b.p. gezien hoe het verliep.
Gelukkig niemand gevallen.
Maar oh oh oh....
Zie onderaan de link die ik heb gegeven voor wat er daar gebeurde.
Heb hier alleen "fatsoenlijke" foto's geplaatst. (??nog twijfelachtig, maar goed.)

De bodem was keihard en glad (kon de organisatie niets aan doen, is het weer.)
en ahum, naar mijn bescheiden mening zaten er een paar oneerlijke lijntjes in. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijna om je te schamen (maar ik ben trots op mijn ventje!!!).
We werden 1e, met 1 weigering en een tijd van 1.54 (snelste tijd ook nog) geloof ik, we hadden het kunnen kruipen..
Echter Tobago heeft nu net een maand gesnapt dat hij uberhaupt kan springen!
Dus ik ging voor de ervaring en hij moest het leuk gaan vinden, dat is denk ik wel gelukt.
Afbeelding

Organisatie nogmaals bedankt! Was super dag!
Ik bedank de organistatie nog voor iets anders! Namelijk dhr. van Egmond, beheerder van de Kleine Duiker,
aangezien die me ook nog heeft staan voorlezen ;) .

PS...heeft er iemand uitslagen lijstjes van het geheel? Incl. de punten etc.??

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:10

Ik heb geen 5 gehad voor verzorging hoor, en heb 2 paarden gestart! :Y) en ik was degene met de rode spaghetti bandjes ;) was mij te warm voor iets anders, en ken mijn paard :P

Maar bedankt voor de 2 fotos :D , wist niet dat dat paard van me zo hoog sprong over zo'n lage hindernis haha :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:18

Was iemand met witte spagetti bandjes, weet ook niet wat die verder aan had, maar die was heel verbolgen :+
Misschien dat die ook nog d'r haar slordig had of zo, geen idee.
Stond in ieder geval ook opmerking op haar protocol over het topje.

En ja!!! Die van jou kan hoog genoeg springen.

Vond jij het gisteren ook zo leuk!?
Ik wel, alleen jammer dat het zo achtelijk heet was.
Mijn fjord had in dat geval gedacht, baas doe het lekker zelf.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:25

Sjolvir schreef:
Was iemand met witte spagetti bandjes, weet ook niet wat die verder aan had, maar die was heel verbolgen :+
Misschien dat die ook nog d'r haar slordig had of zo, geen idee.
Stond in ieder geval ook opmerking op haar protocol over het topje.

En ja!!! Die van jou kan hoog genoeg springen.

Vond jij het gisteren ook zo leuk!?
Ik wel, alleen jammer dat het zo achtelijk heet was.
Mijn fjord had in dat geval gedacht, baas doe het lekker zelf.

Ik weet niet hoe dat zit, moet eerlijk zeggen maakt mij ook niet uit. :P Achteraf wel helemaal verbrand :P
Ik wist dat die van mij goed kan springen, maar dat ze zo netjes sprong wist ik niet, want ze zet heel goed achter af, voor ene paard wat problemen heeft gehad met haar SI gewricht :P Dus ben echt heel blij dat te zien :D Laatst met het fjordenstamboek een cross gereden en dat ging ook echt super :D

ik vondt het heel erg leuk :D Indd jammer van de hitte, maarja niks aan te doen helaas! En met de waterestafette toch nog water over me heen gekregen haha :P

Hahah fjorden :Y)
Maar ik vondt dat je echt heel knap/beheerst/rustig heb gereden met je paard! je hebt de 1e prijs 100% verdient!

Mijn fjord was aan het einde van de dag wel helemaal kapot, maar vandaag was er al niks meer van te merken haha, weer volop energie :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:31

Hmmm, niet te zien op de foto's dad die van jou last heeft van zijn SI gewricht met springen.
Ga eens kijken wat ik volgend jaar ga doen, vond het heel leuk om mee te doen.
Maar ga officieel starten met zwartje als het goed is.
Misschien Sjol volgend jaar mee, voor de vaardigheid.

Moest met de mijne ook wel beheerst rijden.
Is piepkuiken onder het zadel.
Dus ging erom dat hij een positieve ervaring rijker zou worden.
Hij snapt pas sinds een maand dat ie kan springen, daarvoor liep ie alles tegen de vlakte :D

Kon hem dus moeilijk rond laten scheuren, de hoeken afsnijden, wegglijden etc..
Vandaar dat ik zo ongeveer 100 remweg had, dan voorzichtig de bocht om probeerde te rijden
en weer op weg ging naar de volgende hindernis.
Wat nog niet mee viel aangezien er paar vreemde lijnen in zaten.
Vond het bizar dat hij het muurtje toch sprong, zeker als ik de foto zie!
Is natuurlijk ook gewoon een hoogte waar ie in stap overheen kan, maar hij moet het wel willen.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:35

Sjolvir schreef:
Hmmm, niet te zien op de foto's dad die van jou last heeft van zijn SI gewricht met springen.
Ga eens kijken wat ik volgend jaar ga doen, vond het heel leuk om mee te doen.
Maar ga officieel starten met zwartje als het goed is.
Misschien Sjol volgend jaar mee, voor de vaardigheid.

Moest met de mijne ook wel beheerst rijden.
Is piepkuiken onder het zadel.
Dus ging erom dat hij een positieve ervaring rijker zou worden.
Hij snapt pas sinds een maand dat ie kan springen, daarvoor liep ie alles tegen de vlakte :D

Kon hem dus moeilijk rond laten scheuren, de hoeken afsnijden, wegglijden etc..
Vandaar dat ik zo ongeveer 100 remweg had, dan voorzichtig de bocht om probeerde te rijden
en weer op weg ging naar de volgende hindernis.
Wat nog niet mee viel aangezien er paar vreemde lijnen in zaten.
Vond het bizar dat hij het muurtje toch sprong, zeker als ik de foto zie!
Is natuurlijk ook gewoon een hoogte waar ie in stap overheen kan, maar hij moet het wel willen.

Die van mij had nu 3 maanden geleden het Si gewricht nietmeer op de juiste plek zitten, ze is toen hiervoor behandeld, en we hebben ook een tijdje niks kunnen doen toen. En laatst nog laten controleren maar het zit nog steeds goed :D en ze heb nergens last van! Vaak bij paarden schiet het weer terug , maar tot nu toe met anders bekappen en op ijzers gaat het super :D Maar gezien dat ze dat heb gehad vindt ik het knap dat ze nog steeds zo kan springen ;)

Ja maar ja voor een jong paard bleef hij ook nog is rustig ;)
Zaten inderdaad vreemde lijnen in en heel kort draaien ( waar die van mij dus absoluut niet goed in is!)
Dat muurtje lijkt inderdaad eng, maar volgens mij is dat 1 van de weinige die ieder paard heb gedaan :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:39

Geloof dat hindernis 1, voor velen het struikel blok al was.

Maar die werd ook erg belabberd aangereden.
Komt door de onervarenheid van de ruiters en de enthousiaste speaker die riep je mag meteen beginnen.
Zeg dat tegen die kinders en ze doen wat je zegt.

Je hoeft niet 1 m voor de start te beginnen, je mag gewoon vanaf de andere kant van de bak aan komen rijden, door de start naar de hindernis.

Maar op de 1 of andere manier wouden velen precies daar beginnen, op 10 m voor de hindernis.. Niet slim...
Al helemaal niet als je bedenkt dat de start niet recht voor hindernis 1 lag.

Ik eigenwijs mormel ben eerst stuk naar achteren gereden, aangezien Tobago het anders niet was gaan snappen.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:49

Sjolvir schreef:
Geloof dat hindernis 1, voor velen het struikel blok al was.

Maar die werd ook erg belabberd aangereden.
Komt door de onervarenheid van de ruiters en de enthousiaste speaker die riep je mag meteen beginnen.
Zeg dat tegen die kinders en ze doen wat je zegt.

Je hoeft niet 1 m voor de start te beginnen, je mag gewoon vanaf de andere kant van de bak aan komen rijden, door de start naar de hindernis.

Maar op de 1 of andere manier wouden velen precies daar beginnen, op 10 m voor de hindernis.. Niet slim...
Al helemaal niet als je bedenkt dat de start niet recht voor hindernis 1 lag.

Ik eigenwijs mormel ben eerst stuk naar achteren gereden, aangezien Tobago het anders niet was gaan snappen.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook gelijk was begonnen hoor, en die van mij weigerde ook, terwijl ze hartstikke goed kan springen! daarna 2e ook weigering en daarna alles gesprongen :P op de terugweg dus wel gewoon die 1e 2 hindernissen gedaan, muts van een paard :P Misschien had ik inderdaad ook beter eerst een rondje kunnen rijden ( wist eerlijk gezegd niet eens dat dat mocht, dacht dat je tussen die pionnen moest beginnen :P

Helaas werkte de bodem ook niet echt mee! men paard heb wat schuivers gemaakt hoor!

Sjolvir

Re: De Kleine Duiker Barendrecht, 10 juli 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:55

Hi, je start ligt ook wel tussen de pionnen...

Maar voor je start rijdt je normaal gesproken de ring in.
Je groet, netjes richting de jury, die belt en dan heb je nog geloof zelfs 60 seconden?
Om te starten.
In ieder geval tijd genoeg om je stuk van de start, netjes op te stellen, zodat je netjes kan gaan aanrijden.
Had al zo'n vermoeden dat velen dat niet wisten.

Dat gladde was dus de reden dat ik echt giga lange lijnen heb gereden, vond het niet eerlijk hem te laten schuiven.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:59

Sjolvir schreef:
Hi, je start ligt ook wel tussen de pionnen...

Maar voor je start rijdt je normaal gesproken de ring in.
Je groet, netjes richting de jury, die belt en dan heb je nog geloof zelfs 60 seconden?
Om te starten.
In ieder geval tijd genoeg om je stuk van de start, netjes op te stellen, zodat je netjes kan gaan aanrijden.
Had al zo'n vermoeden dat velen dat niet wisten.

Dat gladde was dus de reden dat ik echt giga lange lijnen heb gereden, vond het niet eerlijk hem te laten schuiven.

Naja voor volgend jaar weten we dat dan :D

ja, maarja het is voorbij dus kan er weinig meer aan doen :P ben blij hoe het is gegaan :D ben trots op men knollie :+:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 22:02

Ach leuk dat je het voor volgend jaar weet.

Heb zelf wel nooit officieel gestart, maar met Sjollie al wel heel wat onofficiele wedstrijdjes gesprongen.
En bij vele onofficiele ging het iets officieler dan hier.

(gewoon de KNHS regels, ook qua kleding, harnachement etc.)

Vond het wel opvallend dat bij de groep jeugdige ruiters er geen een b.p. droeg.
Op officiele wedstrijden, waar gemiddeld genomen de kinders meer spring ervaring zie je ze steeds meer.
Blijkbaar die ouders voorzichtiger met hun kids? Vond het wel opvallend.

(de hoeveelheid teenslippers etc. ook. Autshj als zo'n pony beest op je tenen trapt. )

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:15

Sjolvir schreef:
Ach leuk dat je het voor volgend jaar weet.

Heb zelf wel nooit officieel gestart, maar met Sjollie al wel heel wat onofficiele wedstrijdjes gesprongen.
En bij vele onofficiele ging het iets officieler dan hier.

(gewoon de KNHS regels, ook qua kleding, harnachement etc.)

Vond het wel opvallend dat bij de groep jeugdige ruiters er geen een b.p. droeg.
Op officiele wedstrijden, waar gemiddeld genomen de kinders meer spring ervaring zie je ze steeds meer.
Blijkbaar die ouders voorzichtiger met hun kids? Vond het wel opvallend.

(de hoeveelheid teenslippers etc. ook. Autshj als zo'n pony beest op je tenen trapt. )

Oké dan! Ja het was heel erg makkelijk, maar ja ik zelf heb er eigenlijk geen problemen mee, want het is iedereen's eigen risico! Ik heb zelf een body protector thuis liggen hoor, maar heb hem thuis gelaten ;) Die gebruik ik altijd voor de cross ( is verplicht) Maar gewoon springen nooit.

Ja ik denk dat toch risico is die de ouders nemen ;) Die teenslippers zag ik ook, dat leek me niet handig :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 22:19

Als volwasse moet je dat met een b.p. zelf weten, maar toen ik gisteren die kinders zag springen heb ik toch een paar keer mijn hart vastgehouden.

Laat ik het zo zeggen, als ik kinders had, gingen die echt, met b.p. springen. (zeker als ze zo onervaren waren als vele van deze kids)

(Ik reed nu alles met, maar dat is omdat die ontzettend brave zwarte ook kaarsrecht overeind kan en er ontzettend vandoor kan gaan. )

Sjollie sprong en crosste ik met, de rest zonder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:20

Super verslag en jammer dat het zo warm was anders was ik ook wel even komen kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 22:23

Dat van dat warm, anders waren we komen kijken, hebben we gisteren meer gehoord.

Maar laat ik het zo zeggen, als er wel publiek was geweest, had ik gedacht dat ze gek waren geworden, veels te heet....pfffttt...

De watergevechten waren dan ook helemaal niet erg met dit weer!

Heb wat ik gisteren heb gedronken even uit de auto gevist..
uiteindelijk.. 10 halve liter flesjes (water en iso drank) en 5 blikjes...
En ik hoefde de hele dag niet naar het toilet gewoon uitgezweet..

's avonds nog 3 liter weggewerkt..
Heb hele goeie zweetkliertjes en die b.p en cap helpen niet echt.

pareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:56

Ik heb het ervaren als superdag! Super georganiseerd Mur, Sla en Jaq! Ook voor de organisatie en de vrijwilligers is het een leuke dag geweest, jammer dat er niet veel bezoekers waren door.. jawel daar istie weer: de hitte. Maar er hing een fijne sfeer!
Mijn bikkels hebben super hun best gedaan! Zelf mn eerste wedstrijdje aangespannen gedaan, 2x derde en pony's Nobles en Parel waren super braaf.
Opruimen lukte nog net voor de plensbuien.. al met al, super dag. Iedereen bedankt voor de leuke dag!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:39

Dat meisje met die spagettibandjes was Michelle op Nobby. Op het protocol stond ook werkelijk bij verzorging ruiter een 5 met als opmerking het witte shirt toont rommelig.
Ze was er een beetje beduus onder omdat nadrukkelijk bij het regelement wat bij de inschrijfformulieren behoorde stond vermeld dat rijden in een officieel rij-jasje en witte broek is niet verplicht is. Wel moest je zorgen jij en je paard of pony er verzorgd uitzag, maar dat zag ze ook.
Maar het heeft de gezelligheid van de dag niet onderdrukt. Ondanks dat ik alleen mijn eigen paardje heb mogen aanmoedigen heb ik er zeer van genoten.

Annie_tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:36

Ik vond het ook en erg geslaagde dag, jammer dat ik zelf niet mee kan doen met dat mooie zwarte paard die in de wei stond met haar veulentje.

En we kunnen natuurlijk altijd overal wel commentaar op hebben, daar is deze site ook wel een beetje voor, maar laten we deze dag toch maar gewoon in gedachten houden als zeer geslaagde dag!!!

groetjes

1/3de van de organisatie
(angela)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:56

wat leuk mijn fjordje is gespot met me nicht :D (1ste foto)
heb je toevalig meer foto's?
Hij liep ook nog met een andere mevrouw waar die de wisselbekker mee heeft gewonnen !

bedankt :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:20

Ik zou er heen gaan maar hoorde niks meer.
Dacht dus dat hele evenement niet doorging.
Jammer als ik dat geweten had?
Nou volgend jaar beter hoop ik

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:02

Rijan_ schreef:
wat leuk mijn fjordje is gespot met me nicht :D (1ste foto)
heb je toevalig meer foto's?
Hij liep ook nog met een andere mevrouw waar die de wisselbekker mee heeft gewonnen !

bedankt :D

Zie de link in begin post..
Daar zitten 500 foto's in, ook nog wel meer van je fjordje!!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:49

Geweldig mijn oude knollie zie ik hier springen
( de wielkopolski )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 17:48

@Rijan_, weet jij hoeveel punten ze had?
(deze ruiter en je nichtje?)

Brusjes he! dat zijn de beste... :D :D :D <3 <3(still in love with Sjollie)