De show van Amable, Jouke en de anderen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

De show van Amable, Jouke en de anderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 19:57

Leuke show over een dressuurruiter die uitgedaagd wordt om ook lol met je knol te hebben

Compliment op X om de dressuurruiter dwars te zitten die een proef aan het rijden was
Afbeelding

Afbeelding

Het zijltje lag pal voor mijn neus, dus daar kon ik geen foto's van maken

Pluutje zodat de vrijetijds ruiter droog bleef
Afbeelding

Dat kon de dressuurruiter ook wel:
Afbeelding

Op het blok
Afbeelding
Afbeelding

Uitgestrekte stap:
Afbeelding
Afbeelding

Het vrijetijdspaard stijgert en de dressuurruiter "valt" van haar paard
Afbeelding

Afbeelding

De dressuurruiter wil wel even op het vrijetijdspaard
Afbeelding

Voorover koprol, achter van het paard af
Afbeelding

erop springen in galop
Afbeelding

en koprol achterover er weer af
Afbeelding

Toen mocht ze bij de klup

Blue9

Re: De show van Amable, Jouke en de anderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:59

Haha keileuke foto's! Maar wat trekt ze aan de teugel toen hij steigerde zeg! Wel grappig, hoe kon het dat ze viel?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:05

Oh ge-wèl-dig!!
Wat een superleuke foto's :)
Ziet er uit als een zeer geslaagde demo!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:08

Gave foto's! *D

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:14

Ziet er leuk uit !

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:16

WAUW!!! Wat ziet het er ontzettend mooi uit :D
Had het graag willen zien.. :(
Mooie Jauke..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:18

Is dit geen kozakkenvoltige erbij??? Ziet er stoer uit :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:13

Wat een leuke foto's :) En wat is Jauke toch een leuk paard :D

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:16

Wat een leuke foto's

Ik zie naast Jauke ook Silver en Joy (toch?)

Yvonne had van het weekend al wat kunstjes gedemonstreerd.
Ziet er leuk uit hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:18

Erg leuk gedaan zo. :D
Braaf paard is die schimmel.
En Jauke is stoer. :+:

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:13

Ik heb de show ook gezien. Eerlijk gezegd vond ik de insteek heel negatief. Constant benadrukken dat die "dressuurruiters" geen lol met hun paarden hadden. En zo dachten er meer over in het publiek. Show was wat flauw opgezet, en niet echt een promotie. Sorry.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:48

Viennanova schreef:
Ik heb de show ook gezien. Eerlijk gezegd vond ik de insteek heel negatief. Constant benadrukken dat die "dressuurruiters" geen lol met hun paarden hadden. En zo dachten er meer over in het publiek. Show was wat flauw opgezet, en niet echt een promotie. Sorry.

Ach, dat moet je toch ook met een hele dikke knipoog zien. ;)
Dressuurruiters zijn gewoon anders dan recreatieruiters, maar dat betekent niet dat ze geen lol hebben hoor.
Het was om het verschil te benadrukken en het 'dressuurpaard' kon het toch gewoon ook allemaal. :P
Ik vond het wel grappig. :D

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:31

Leuke foto's! Heb ik deze act ook bij Horse Event gezien toevallig? Het komt me bekend voor!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:34

ik heb een deel gezien, jouke was wel heel vervelend hoor gisteren ;)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:43

Haaaa gevonden ;-)
Gisteren al getipt dat er foto's stonden maar ik ben nu pas goed en wel thuis geland want we moesten vandaag ook nog 2x....
Zowel de demo voor de NVVR als samen met 't Balingehof liepen vandaag véél soepeler dan gisteren, maar gisteren hebben we ook wel erg gelachen, straalt ook wel van de plaatjes af zeg! Hahaha wat kijk ik lijp...!

Overigens, over 'trekken' aan dat bit als Silver steigert, Sil sprong omhoog toen ik haar al vast had (ze is 'n ongelofelijke heethoofd met een evenzosterke eigen mening :P ) dus ik trok niet, zij sprong zelf omhoog vol in m'n handen terwijl ze géén steigercommando kreeg. Als ik dan toegeef en loslaat neemt ze het commando over en vertrekt ze vol gas, dat was nou net even NIET de bedoeling, soms moet je 'n karakterheethoofd even gewoon koppig "houden"...sorry voor wie dat niet als realiteit ziet...

Hihihi, en ik vond Danielle nog hééééél lief voor mij als dressuurmiepje, inderdaad, hele dikke vette knipoog, want ik zette hen toch ook maar mooi neer met hun "vooroordelen". Puh, dat ik wedstrijden hartstikke leuk vind (en dat is in 't echt trouwens OOK zo) maakt mij niks minder, juist niet, geef dat witte cowboybeest (dat is dus OOK mijn paard, met 'n gelegenheidsruiter erop ;) maar es hier en dan ga ik wel es met jullie meedoen.... 8-)

Overigens hoorde dat "vallen" erbij, Danielle doet net alsof ze ervan BAALT dat het niet gelukt is om me van mijn stuk te brengen, en trekt mij er heel gestileerd vanaf, waarna ik een dramatische schwalbe maak op de grond, helemaal bedoeld, ik kan heel goed ter aarde storten :D

Overigens lazerde ik vandaag inderdaad BIJNA onbedoeld van Silver af tijdens het trickriden, maar ze kwam op tijd tot stilstand tegen een onverstoorbare Jauke (die vandaag veeeeeeeeeeel minder stout was dan gisteren, wauw, hij was best in vorm hé Daan! Op hoeveel staat z'n kusjesteller nu? 8-) ! )

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:09

het idee dressuur ruiter erbij vind ik niet erg leuk. Maak er gewoon een mooie demo van zonder een bepaalde ruiter in een hokje te stoppen.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:52

mvdbijl schreef:
het idee dressuur ruiter erbij vind ik niet erg leuk. Maak er gewoon een mooie demo van zonder een bepaalde ruiter in een hokje te stoppen.

heb me gister ook zitten ergeren aan de demo .vond het echt geen reclame ,zou me niet aansluiten bij zo'n vereniging na het zien van zo'n show. en die gene die gister als eerste op het witte paard zat trok het paard heel erg in zijn mond :( niet erg fijn voor een vrijetijdspaard

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:56

Gelukkig maar dat meningen verschillen ;)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:59

nou heb weinig positieve mensen gehoord aan de kant

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:07

Volgens mij hebben de meeste mensen de bedoeling van de demo erg verkeerd begrepen, jammer. Wat we eigenlijk met deze demo wilde laten zien is dat de vooroordelen die mensen vaak over dressuurruiters hebben helemaal niet waar hoeven te zijn. Sterker nog, onze dressuurruiter veegde alle vooroordelen compleet van tafel, ze kon alle uitdagingen aan en zette daarnaast een mooie dressuurproef neer. Tuurlijk, we hebben "2 kampen" gemaakt, daardoor krijg je een verhaal. Maar aan het eind komen de "2 kampen" samen, hebben respect voor elkaars kunnen en gaan samen weer weg.
We willen tevens met deze demo laten zien dat er meer is dan het "standaard" rijden, je kan op meer manieren plezier met je paard hebben en dat is niet alleen weggelegd voor de recreatieruiter, ook voor de sportruiter.
Wellicht een leuk iets om over na te denken... Mij wordt bijna standaard na een demo VD gevraagd of ik ook op mijn paard rij... Mensen snappen vaak niet dat er meer mogelijk is met je paard dan alleen maar 1 discipline.

Ik vind het oprecht jammer dat onze demo zo verkeerd begrepen is en daag mensen dan ook oprecht uit om mee te denken aan een demo waarin we alles kunnen laten zien wat we nu ook hebben laten zien en daarin ook nog vernieuwend te zijn. Dus niet de zoveelste "mooie muziek, een paar mensen met fakkels en een paard in het midden die een kunstje doet". Realiseer je eens hoe moeilijk het is om iets leuks, goeds en aansprekends in elkaar te zetten.

Daarbij, zoals iemand al zei, de demo moet je vooral kijken met een grote knipoog. Een beetje humor moet toch kunnen? Zou toch jammer zijn als ieder blondje diep beledigt zou zijn bij de zoveelste domme blondjes mop?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:34

cowboyberend schreef:
mvdbijl schreef:

heb me gister ook zitten ergeren aan de demo .vond het echt geen reclame ,zou me niet aansluiten bij zo'n vereniging na het zien van zo'n show. en die gene die gister als eerste op het witte paard zat trok het paard heel erg in zijn mond :( niet erg fijn voor een vrijetijdspaard

Daar heb ik me ook erg aan gestoord, meer als aan het geintje met de dressuurruiter.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:44

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak.

En jullie kunnen een hoop met jullie paarden, dat is duidellijk!!!.

Maar het zou wat minder "flauw" mogen en iets meer voor volwassenen. Nu krijg je een beetje de indruk dat de show echt voor kleine kinderen in elkaar is gezet. Met het daarbij behoordende geluidsvolume in de microfoon, dat was soms echt oorverdovend hard, heb er ook mensen om zien weglopen.

Ik wist niet zeker of ik het zeggen zou, maar de kans is groot dat je daar zelf niets van hebt gemerkt en als dan niemand het zegt, kun je er ook geen rekening mee houden voor de volgende keer, dus bij deze dan toch maar.... :o

Ikzelf hou wel van een mooie show op muziek en als jullie dan al die verschillende disiplines naast elkaar laten zien denk ik dat je een prachtig visitekaartje hebt voor jullie vereniging.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:55

Ik vond het leeuk! :j IMO vond ik JUIST dat de dressuuramazone liet zien dat ze niet allemaal over 1 kam geschoren hoeven worden maar ook naast dressuur lekker gek konden doen! :)) Nee, dat gejammer over 'ik vond het niet leuk' enzo is
wát overdreven :)