Welsh-A Amber op de keuring, bestgaand en leading rein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Welsh-A Amber op de keuring, bestgaand en leading rein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 22:47

Eind juni was de zeeuwse dag van het paard in Vrouwenpolder, waar de vereniging 'Rond de Schelde' elk jaar een internationale welsh show organiseerd, dit is geen officieele keuring vanuit het stamboek, maar wel erg leuk om aan mee te doen omdat er ieder jaar een Engels jurylid overkomt om te jureren. Vorig jaar hebben we voor het eerst meegedaan en werd Amber 1e bij de 3 jarige merries. Dit jaar hadden we haar ingeschreven voor 3 rubrieken, keuring aan de hand voor 4-jaar en oudere merries en ruinen zonder veulen, bestgaand rijpony kleine maat en de leading rein rubriek.

Foto's waren wat vertraagd, maar ik vond ze zo mooi dat ik ze toch nog wilde plaatsen.

Alle foto's zijn gemaakt door Rien Paardekoper van Kiek Noe fotografie. www.kieknoe.nl er berust dus copyright op!!

Afbeelding
Afbeelding

Bij de keuring aan de hand deden veel oudere pony's mee, Amber was 1 van de 2 4-jarige en was dus nog erg jeugdig in vergelijking met de rest, toch werd ze (geheel tegen verwachting) 3e geplaatst. :D

Afbeelding
Lintje showen :P
(mijn halster zat niet goed, ik weet het, maar kreeg hem op dat moment niet meer juist)

Daarna de leading rein rubriek. Ik was ontzettend bang dat Amber raar zou gaan doen, het was nl. de eerste keer op vreemd terrein en mijn ruitertje is ook niet zo'n held. Op het voor terrein was ze even huiverig, maar in de ring gedroeg ze zich voorbeeldig, ze stond het beste stil van allemaal en zette echt geen pas verkeerd. Mijn ruitertje was dan ook helemaal blij en wij waren dan ook allemaal super trots op beide! Ook hier weer een 3e plaats behaald.

Afbeelding
Afbeelding

Als laatste nog de bestgaand rijpony rubriek. Hier was natuurlijk thuis weken voor geoefend door mijn verzorgstertje, ze vond het enorm spannend voor we weg gingen, maar eenmaal op het terrein was ze over alle spanning heen en heeft ze enorm genoten. :) (en wij uiteraard ook!)
Ze werd als 4e opgesteld.

Afbeelding
Afbeelding
Dit vind ik zó'n gave foto!

Afbeelding
En nog een hoofdfoto van 'het beste paard van stal' :D

Wiseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:42

Zo lief, leuk en een spetter!
Wat een dag en al die prijzen!
Idd die voorlaatste foto is prachtig!

Groetjes

Eilinora

Re: Welsh-A Amber op de keuring, bestgaand en leading rein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:39

wat gaaf he....
de mijne gaat mee naar houten naar de wpcv zomershow.
daar doet ze mee in de rubriek 4 jaar en oudere zogende merrie,s en ze doet mee met de young handler competition met de dochter van een kennis van mij.

winoa lijkt best wel veel in type op jouw amber.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:17

Mooie foto's van Amber, goed gedaan in de rijrubrieken voor een eerste keer, knap van je verzorgstertje ook. Wat heeft ze een leuke frontriem! Proficiat met de goede resultaten, zeker niet slecht!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:36

Wat een prachtige pony en wat een geweldige ruitertjes! Netjes strak in pak! keurig :) En die foto is uitvergroten waard, leuk voor die kids later! :D dus van beide kinderen, die zji-foto heeft namelijk ook een hele mooie sfeer!

en ik wou je toch ook even vragen waar je die geweldige frontiem vandaan hebt!?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 15:58

Casca schreef:
Wat een prachtige pony en wat een geweldige ruitertjes! Netjes strak in pak! keurig :) En die foto is uitvergroten waard, leuk voor die kids later! :D dus van beide kinderen, die zji-foto heeft namelijk ook een hele mooie sfeer!

en ik wou je toch ook even vragen waar je die geweldige frontiem vandaan hebt!?

uit australië, net als het hoofdstel. frontriem heb ik van een vriendin gehad, hoofdstel zelf gekocht daar (kon het echt níet laten hangen haha)
zal dus vrij lastig zijn om er hier aan te komen, weet ook geen merk ofzo..

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:56

Wat leuk en schattig tegelijk!!
Prachtige ponies en trotse kinderen.

Dank je voor de leuke impressie.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:15

Wat ziet het er mooi uit zeg!
Amber is een prachtige pony, en wat gaat dat mooi onder het zadel!
Die laatste 2 foto's zijn inderdaad helemaal top!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:24

Moderatoropmerking:
EV-ITP > ITP