zondag jumping amsterdam ochtend+middag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

zondag jumping amsterdam ochtend+middag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 00:30

paar plaatjes van de zondag ochtend en middag
helaas met veel ruis ... ben er nog niet helemaal uit aan de mogelijkheden op me spiegelreflex..

Afbeelding
clinic western..
Afbeelding
shetrace was echt te grappig en gaaf gezicht..
Afbeelding
clinic springen..
Afbeelding
het springen in de middag
Afbeelding
ruiterloos
Afbeelding
erg leuk paard
Afbeelding
die ruimte tussen de hindernis en t paard...
Afbeelding
raar hekwerk in de mond
Afbeelding
deze schimmel(l)
Afbeelding
iemand enige uitleg over de werking van dit hoofdstel??
Afbeelding
de heerlijke schimmel
Afbeelding
de ontspanning ondanks de drukte van al die mensen..
Afbeelding
do i need to say more?? foto zegt genoeg lijkt me tis de uitstaling... |(

commentaar mag ben graag benieuwd naar wat jullie commentaar is mijn iso stond hoog enkel was nog niet helemaal uit over welke stad nou goed was bij diafragma...en hoe kan ik de ruis verminderen in me foto's

eempiej

Re: zondag jumping amsterdam ochtend+middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:38

aaah dat arme meisje dat eraf viel! (en arme Gert-jan, die deed zo zijn best :P :D ) Leuke foto's nat! En die shetjes waren leuk hea!! Pam ook nog even op de foto! Leuke herinneringen van dit jaar weer

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 01:03

die shetten waren echt gaaf enkel jammer dat dat ene meisje eraf viel en ook bij de shette ging er 1 af maar t was echt geslaagd...

Klaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:37

Leuke foto's! Jammer van dat eraf vallen, maar dat maakt het een sport, haha

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 03:07

:D Leuk, andere perspectieven dan je meestal ziet.

Wbt de bitten en hekwerken; als je achter de werking wilt komen moet je gewoon goed kijken en redeneren wat er gebeurt als je de teugel aantrekt, bitten hebben (vrijwel) allemaal hefboomwerking. Kan het wel uitleggen maar dat is lastiger dan even goed kijken ;)

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:44

het geeft in iedere geval en sfeer en zitten toch leuke fotos tussen, maar een vraag heb ik wel: wat is er mis met die uitstraling van dit paard???
buster4ever schreef:
Afbeelding
do i need to say more?? foto zegt genoeg lijkt me tis de uitstaling... |(

ik denk ik herken het paard en dit is alleen maar een moment.. het is een erg slim paard dat erg veel plezier heeft an zijn werk en alles doet voor de ruiter! vind je ziet op elke concour dat het paard plezier heeft in zijn werk..
en ik weet dat het paard heel veel liefde krijgt... ze is een van de stars op stal.. dus misschien een beetje voorzichtig met zulke kommentaren.. ;)

de rare bitten zijn een combinatie van een normal bit en een hackemore, heb je ook druk op de neus.. voor erg frisse paarden fijn, trek je hun niet in de mond.. het tweede is hetzelfde maar in een.. zie je vaak op springconcour.. ziet er mischien raar uit, maar niet bang zijn: is er echt niet erg voor het paard.. ;)

:*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 15:42

ok aha bedankt suzieva... en nee bedoelde niet in de trant van erg maar beetje bedroeft in de vorm van dat hij niet meer hoefde verder te springen dat hij klaar was...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:50

suzieva schreef:
de rare bitten zijn een combinatie van een normal bit en een hackemore, heb je ook druk op de neus.. voor erg frisse paarden fijn, trek je hun niet in de mond.. het tweede is hetzelfde maar in een.. zie je vaak op springconcour.. ziet er mischien raar uit, maar niet bang zijn: is er echt niet erg voor het paard.. ;)

Niet bang zijn? Beetje naief geredeneerd vind je niet? Voor een fris paard is een hackamore helemaal niet perse fijn, de druk die je normaal in de mond hebt komt dan op de neus en ook nog eens met hefboomwerking, helemaal niet fijn dus als je een trekkende ruiter hebt. Datzelfde geld voor de combi trens/hackamore en het paard op de andere foto heeft ook een bit met hefboomwerking, niet per definitie vervelend maar een trekkende ruiter kan hiermee heel veel schade aanrichten, paard hoeft dus alleen niet bang te zijn als ie een heel voorzichtige ruiter heeft.

Ik ben niet tegen dit soort bitten maar ik zie een hoop gruwelijkheden langskomen, veel ruiters weten ermee om te gaan maar er zijn ook veel ruiters die maar gewoon wat inhangen en zelf niet door hebben hoeveel pijn ze het paard doen.
TS heb je een betere foto daarvan dan kan ik je de werking uitleggen :) (recht van opzij als het kan?)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:38

anneliesdj schreef:
Niet bang zijn? Beetje naief geredeneerd vind je niet? Voor een fris paard is een hackamore helemaal niet perse fijn, de druk die je normaal in de mond hebt komt dan op de neus en ook nog eens met hefboomwerking, helemaal niet fijn dus als je een trekkende ruiter hebt. Datzelfde geld voor de combi trens/hackamore en het paard op de andere foto heeft ook een bit met hefboomwerking, niet per definitie vervelend maar een trekkende ruiter kan hiermee heel veel schade aanrichten, paard hoeft dus alleen niet bang te zijn als ie een heel voorzichtige ruiter heeft.

Ik ben niet tegen dit soort bitten maar ik zie een hoop gruwelijkheden langskomen, veel ruiters weten ermee om te gaan maar er zijn ook veel ruiters die maar gewoon wat inhangen en zelf niet door hebben hoeveel pijn ze het paard doen.
TS heb je een betere foto daarvan dan kan ik je de werking uitleggen :) (recht van opzij als het kan?)

Als er iemand niet naief is en weet waar ze het over heeft is het Suzie wel.
Geen enkel bit is voor een paard fijn als de ruiter onnodig trekt, dat zelfde geldt voor zwepen sporen hulpteugels als zij verkeerd gebruikt worden. We mogen er van uit gaan dat ruiters op dit niveau niet zo maar een exotisch bit inhangen en ik denk ook dat de hele discussie over bitten hier nu redelijk off topic gaat.

TS, er zijn hele interessante boeken te koop over de werking van bitten en verder heb je leuke foto's gemaakt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:54

anneliesdj schreef:
suzieva schreef:

Ik zal morgen eens kijken heb best veel foto's maar heb zoiets nog nooit gezien dus vandaar mijn vraag wat voor werking zoiets heeft etc..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:05

daniella74 schreef:
anneliesdj schreef:

Als er iemand niet naief is en weet waar ze het over heeft is het Suzie wel.
Geen enkel bit is voor een paard fijn als de ruiter onnodig trekt, dat zelfde geldt voor zwepen sporen hulpteugels als zij verkeerd gebruikt worden. We mogen er van uit gaan dat ruiters op dit niveau niet zo maar een exotisch bit inhangen en ik denk ook dat de hele discussie over bitten hier nu redelijk off topic gaat.

TS, er zijn hele interessante boeken te koop over de werking van bitten en verder heb je leuke foto's gemaakt.

Dat ze op zo'n niveau rijden en geacht worden te weten waar ze mee bezig zijn wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Als ze niet naief is en weet waar ze het over heeft dan weet ze ook dat er een hoop narigheden gebeuren achter de schermen.