Speciaal voor de Straô (en een weekend aan het strand lekker buitenrijden

Er waren dit jaar meer dan 80 deelnemers, dus het was (voor Renesse) een grote Straô!
Klaar voor vertrek, paarden natuurlijk versierd!

En de Straô zelf. Foto's zijn gemaakt door PIX fotografie
Vanaf de manege eerst een rondje door het dorp heen.
De trekpaarden van de leiding traditioneel versierd:

Stukje van de (enorme) stoet:

Maar het gaat natuurlijk om het strand! Daar worden traditiegetrouw de voeten van de paarden gewassen, "om de boze geesten te verjagen". En het zoute water helpt natuurlijk ook goed tegen mok en andere kwaaltjes.

Santi durfde vrijdag niet bij het water in de buurt te komen (Golfjes, iek! Het raakt me aan!!!) maar tijdens de Straô rit had hij zijn moed hervonden en hij liep zo achter de tinker van mijn zus aan het water in. En die ging gelijk heel diep.

Even rondspetteren, ook fijn voor de fotograaf die er ongeveer twee meter voor zat.

En een galopje door de vloedlijn.

Mijn andere paard had ik uitgeleend aan een vriendin, hij was erg schattig versierd. Nieuwe bijnaam is nu het Bloemenelfje.

Daarna splitste de groep in tweeën, de langzame en de snelle groep. Ik ging mee met de snelle groep en dat ging ook echt op hoog tempo! Santi vond het wel een leuke uitdaging, we begonnen achteraan de groep maar eindigden bijna helemaal vooraan.
In het dorp reed ook nog een paardentram rond met indrukwekkende Zeeuwse trekpaarden ervoor:

Het was een leuke maar vermoeiende rit, zoals dit trekpaard ook nog even laat zien, haha.

Was weer tof, volgend jaar weer! Komende weken wordt er nog Straô gereden in verschillende andere dorpjes. Aankomende zaterdag in Noordwelle en Burgh-Haamstede.