Omdat haar uier in één dag erg gegroeid was had ik besloten om voor het eerst te gaan waken. Ze kegelde nog niet dus ik had meer het idee dat het er over een paar dagen zou komen. Maar goed je wilt het ook niet missen dus het zekere voor het onzekere genomen en ’s avonds om kwart voor 11 samen met mijn vader naar stal om het bed klaar te maken. De bedoeling was dat ik nog even naar huis zou gaan om me om te kleden en mijn spullen te pakken, maar toen ik Odique nog even ging aaien zag ik dat ze bezweet was en haar benen onder de melk zaten. Mijn vader zei gelijk: “die is gaat bevallen!” dus ik als een idioot iedereen gebeld en de staleigenaar gehaald. En mijn vader snel naar huis geraced om de videocamera, fototoestel en mijn moeder en een vriendin op te pikken. Hij is nog nooit zo snel terug geweest! Ik ondertussen tegen Pi gezegd dat ze nog even moest wachten met bevallen tot alles en iedereen er was. En dat heeft ze netjes gedaan want zodra iedereen er klaar voor stond begon ze!
Genoeg gepraat hier zijn de foto’s

Dit was de dag dat ze ging bevallen, met zo’n buik kan je zelf niet overal meer krabben

Uier is wel groot maar geen duidelijke aanwijzingen voor een naderende bevalling

Pootjes zijn voor het eerst te zien

Even gerust stellen

Tussendoor staan

Pootjes en hoofdje

Als je goed kijkt zie je een tongetje

Geboren

Helemaal uitgeput

Nog aan de navelstreng vast

Eerste ontmoeting met Pi

Proberen te staan

pff hij staat

Alles is zeer goed verlopen, het veulen was meteen erg wakker en probeerde al te staan toen hij nog aan de navelstreng vast zat. Omdat zijn moeder nog erg moe was van de bevalling hebben we hem zodra hij van de navelstreng af was meteen bij haar hoofd gelegd. Zij begon hem meteen te likken en zat vol bewondering naar hem te kijken. Het is natuurlijk altijd even afwachten hoe ze gaat reageren bij zo’n eerste veulen. Zephyros stond al behoorlijk snel en even later had hij de melkbar ook gevonden. Het was een hele verassing toen we zagen dat hij geen aftekeningen heeft. In eerste instantie dachten we dat hij heel donkerbruin was maar nu hij is opgedroogd is hij toch duidelijk pikzwart. Als je moeder en kind bij elkaar ziet staan dan lijkt het net of Odique een veulen van een ander gestolen heeft. Ze zijn zo verschillend van kleur en aftekening. Maar we zijn er allemaal super blij mee!

De naam is Dark Zephyros geworden. Zephyros is de god van de westenwind (vader is Westenwind) en Dark omdat hij donker is.