Vanmorgen werd ik uit mijn eigen wakker om 6.40 uur.
Zit vanuit mijn bed op de camera te kijken naar Celina die onrustig was .
En ik had gelijk om 6.50 uur was het dan zover de vliezen braken ik hoorde het vruchtwater stromen

Ikke snel Wim wakker gemaakt en de kleren aan gedaan camera in de hand en naar stal toe.
Hier het begin:

Maar tot onze grote verbazing kwamen de pootjes niet echt verder :evil:
Dus Wim ging Celina opvoelen of alles wel goed zat.

Wim voelde maar voelde dat het hoofdje niet goed zat en zag dat de pootjes die er al een beetje uitstaken ook anders zatten als anders :shock:
Dus snel de d.a. gebeld.
Die was er best snel gelukkig
De d.a. Celina aan het opvoelen en die zei ook het veulen ligt helemaal verkeerd :shock:
Normaal hoort een veulen zeg maar als het geboren gaat worden met de rug tegen de moeder`s zijn rug aan te liggen zodat het hoofdje en de benen in de bekken komen te liggen, maar het veulen van Celina lag met de rug in haar buik (alsof hij/zij in een hangmat lag zei de d.a.
Dus het veulen moest in de buik van Celina gedraaid gaan worden.
Celina moest blijven staan want dan was er meer plaats voor het veulen te draaien.
Linksom was de korste weg zeg maar om het veulen te draaien zodat het goed kwam te liggen maar dit wilde helaas niet lukken het hoofdje werkte niet mee :shock: het was echt zo `n spannend moment of dit wel goed ging komen want de d.a. had al veel mee gemaakt maar zo erg ook nog niet.
Net toen hij de handen er weer uit wilde halen voelde de d.a. dat het veulentje zelf met zijn hoofd juist de andere kant op wilde draaien dus het veulen zelf koos voor de langste weg om te draaien

Toen het eraf getrokken was had het veulen het tongetje een beetje uit de mond hangen dus ikke snel koud water gepakt om over het hoofdje te gooien zodat hij/zij snel wakker worden voor te ademen zelfstandig voor ik terug was met koud water schudde het veulen zich zelf al oHHHHHHHHH wat waren we blij het leefde en zag er verder gezond uit :!:
Hier een foto (wel wat bloederig van al het gedoe) dat het veulen net uit de Celina is.

De d.a. pelde meteen de nageboorte eraf bij Celina omdat de bevalling heeeeeeeeeeel lang geduurd had.

Nou Celina is om 8.00 uur dan eindelijk bevallen na een draagtijd van 339 dagen van een merrieveulen.
De totale bevalling heeft dus 1 uur en 10 minuten geduurd.
Dit is echt lang :!:
De trotse vader is Bas.
We noemen haar DESTINY GO-GO.
Deze naam hebben we uitgekozen omdat Celina geluk heeft gehad dat ze bij ons is bevallen want in de natuur zou zo`n veulen wat zo verkeerd ligt noooooooooooooit levend geboren zijn dat zei de d.a.
Dus dit is een naam met een betekenis.
Destiny betekent:
BESTEMMING, LOT OF LIFE.
Vandaar deze naam.
Hier de rest van de foto`s nu Destiny Go-Go mooi is opgedroogd.

(Het veulen Priscilla van Celina xTossy Go-Go van vorig jaar lijkt trouwens als 2 druppels water op Destiny Go-Go

Nou het is een heel verhaal geworden inmiddels maar dat wilde ik toch even met jullie delen.
Zo zie je maar weer zo heb je een jaar erbij dat alles tegen zit met bevallingen en wordt er weer mee gewaarschuwd dat veulens krijgen niet altijd vanzelf sprekend is.
Nou ik hoop dat de andere 12 veulentjes nu eindelijk is gewoon makkelijk geboren gaan worden