dus ik heb een mooie hengst voor haar gevonden,Arend RV,een niet goed gekeurde hengst,maar ozo mooi en barok:

11 maanden later en in die 11 maanden waarin me wel 100x heb afgevraagd of ik nu wel het juiste had gedaan ,en 100 vreselijke senario's de revue zijn gepasseerd heeft friesje vannacht maar het eigen heft in handen genomen
gisteravond begon ze met harsen,iets wat ze tot nog toe wel een dag of 3 volhield..
om 3 uur vannacht dacht ik toch maar even een check te gaan doen bij haar voor het geval dat..
ik schrok me wild,want het is pikke donker buiten en ik dacht mijn blije friesje weer eens aan te kijken(ze vind het nogal gezellig als ik 4x snachts kom kijken bij haar),ipv een blije friesje,zag ik wat wits op de grond ik de schemer...ik voelde en het was nat..dus ik naar binnen gerend,en daar lag ze...
een lief friezen meisje...
na een uurtje kon ze staan en liep ze rond..

vanmorgen vroeg was ze beter te zien

en vanavond heel even naar buiten,helaas is hier alles zo vreselijk nat
,dat de bak even geen optie voor haar gaat zijn...dus maar even buiten laten neuzen,ze vond het heel eng 
wilde alleen maar veilig naar stal

ze heet Doutzen..(laat ze het fotomodel zijn dan maar waar gaan maken
)
Friesje heeft haar best gedaan, er staat een prachtig knap modelletje naast haar !!
Gefeliciteerd

).
Oeee wat issieeee mooooooi
Ik hoop écht dat dit een hele mooie, grote, gezonde dame word!