Alles wees er al op dat Lageveld Majrim, onze 4-jarige maidenmerrie, in de nacht van zaterdag - zondag zou veulenen. Kegelen, slappe banden en zich vooral gedragen alsof er helemaal niets aan de hand was

's Avonds heb ik alvast een uurtje geslapen op de bank, omdat ik verwachtte dat ik wel tot een uurtje of half 6 door zou moeten gaan, maar mijn bijna naamgenootje had blijkbaar besloten om me te sparen, want om 23.00 uur lag het veulen al in het stro !
Lageveld Morys
een voskleurig hengstveulen die de sabino factor van zijn vader heeft meegekregen...

Al snel kon Morys min of meer staan...

Als kersverse moeder sta je wel even raar te kijken als je kroost ineens weer omkukelt...

De droogfoto's van vandaag zijn ook niet van al te beste kwaliteit, daar ik het veulen niet direct in de stromende regen wilde laten staan...en het licht in de stal niet optimaal is...

Een beetje saai is dat op stal staan wel natuurlijk...

En daarom heb ik hem vanavond even buiten laten spelen toen het wat droger was. De eerste passen stap en draf die hij ons buiten liet zien, bevielen ons goed.

En tot slot het bewijs dat onze hengst de term stempelhengst wel erg letterlijk lijkt te nemen!

Ik ben benieuwd of de andere twee veulens van dit jaar ook een stip, vlek of streep boven het oog krijgen !

Majrim vertoont overigens uitstekend moedergedrag, beschermend en verzorgend, maar mij wel zoverre vertrouwen dat ik rustig tussen haar en Morys in kan gaan zitten...
Morys zelf toont hetzelfde zelfstandige gedrag als zijn vader als veulen. Hij loopt rustig weg bij zijn moeder om de wereld te ontdekken en komt nu al af en toe een knuffel halen bij me.