Boyan weer bezocht (megastoer tinkerhengstje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Boyan weer bezocht (megastoer tinkerhengstje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:27

Hij had gisteren voor het eerst het halstertje om wat Angelique speciaal voor hem had gekocht, maar nu pas na ruim 3 maanden past het.. Op slinkse wijze hebben we het omgekregen, meneer heeft iets tegen halstertjes aan en afdoen, als iemand de gouden tip heeft Nagelbijten / Gniffelen Vasthouden en gewoon omdoen lukt niet, hij is echt beresterk haha! Maar als hij eenmaal om zit, dan kijkt ie er niet meer naar om..

Zijn voorplukje kan al in een scheiding: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij krijgt al echt borsthaar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Angelique, die ik vanaf ontober volgens de voorwaarden 1x per maand erbij krijg Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zucht, nog steeds geen 1 oktober Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Kan nu bijna niet meer wachten Haha!

ikke20

Re: Boyan weer bezocht (megastoer tinkerhengstje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:32

een tip voor het halstertje. mijn paard was er ook bang voor. je pakt het halstertje. dan begin je op zn nek te aaien en zo over zn hele lichaam. daarna doe je precies hetzelfde met het halstertje. alshij wegspringt weer van oor af aan beginne.als hij het allemaal toelaat ga je over zn hoofdje heen en kan je hem zo aan doen. en dan natuulijk uitgebreid belonen. hij ziet er wel super uit. vooral met dat borsthaar.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:45

Knap, stoer, lief maar vooral erg groot!
Ben erg benieuwd hoe hij later word! En ik snap dat je die 2 maand niet meer kan wachten.. Hopelijk vliegen ze voorbij!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:46

als hij het halster alleen al ziet dan is hij al niet meer te pakken en steekt een virtuele middelvinger naar je op Nagelbijten / Gniffelen

Angelique laat nu dit halster op en gaat dan met een ander halster eroverheen proberen. Nu heb je in ieder geval een beetje houvast met het ene halster aan..

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:51

Wat een droppie zeg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:53

neem een halve dag vrij en doe dat halster echt honderd keer om en af, elke keer met stem belonen.
het is het omdoen,niet het omhouden toch?

werkt vaak wel hoor als je echt dat ding 100 keer om en af doet Knipoog

ohw ja, vinger/handenwerk is ook super, lekker kroelen met je handen op zijn hoofd,zijn oren ,in zijn mond ,zijn neus haha echt overal!! worden ze vertrouwd van en krijgen ze beter gevoel over hun eigen body Haha!

reageren op druk is ook een goede, lichte druk tussen de oren,commando '"omlaag of down " erbij en dan moeten ze zakken met het hoofd, zelfs een veulentje kan die makkelijk leren.
ook met je arm om zijn nek heen het hoofd via de andere kant beetpakken en zo het hoofd heen en weer bewegen is ook leuk om te doen.worden ze makkelijk van Knipoog

heb wel es van die drama dieren gekend en beste was toch een uur er mee bezig zijn en dat halster net zo lang om en af doen tot ze er zelf met de neus in gingen staan.

enne wat een heerlijk dier is het Haha! Haha!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:53

Lekker ding hoor. Ook al zo'n geweldige kuif onder zijn buik.
Zelda had ook altijd moeite met het halster. Ik ben er toen naast gaan staan en lekker kroelen en krieblen en dan langzaam aan het halster omdoen, ging bij haar perfect. Succes met oefenen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:55

wat wordt ie al groot !
Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:20

wat een heerlijk kereltje zeg. mooi aan de maat en een pracht koppie erop.
Ik begrijp dat je zou willen dat het al oktober is Clown

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:09

De deugniet blijft een heel lief smoeltje hebben!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:14

Leuke foto's weer Dianne Knipoog . Was ook weer erg gezellig dat je er was! Boyan wordt met de dag mooier en ik begin nou al echt in te zien dat hij toch echt weggaat over een al niet te lange tijd Huilen

Boyan is inderdaad een draakje met het halster. Je mag hem overal kriebelen, aaien en tuttelen alles is goed. Om zijn hals hangen is het enige wat niet mag van hem. Alleen als je met dat halster aan komt lopen sprint hij bij wijze al weg... Ik heb alle mogelijke manieren al geprobeerd, d.m.v. een "catsuit", hardhandig zijn en stem verheffen, en op een lieve manier veel aaien, brokjes, en zelfs met het halstertje over zijn lichaam gaan, maar hij blijft tegenstribbelen. Hij is zelfs een maandje ofzo echt bang voor me geweest en echt voor mij op de loop geweest. Mijn nieuwe manier wordt in een box zetten samen met zijn moeder, en maar oefenen met op en af doen met een ander halster, zoals Dianne al vermelde. En als hij het doorheeft en alles prima vind ga ik de vlag uithangen Clown . Hij is en blijft een kind van zijn moeder (daardoor vind ik dit gedrag ook erg bekend voorkomen Lips are sealed ) Hij is voor de rest wel een poepie hoor Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:21

Is hij al gek op biks en hooi? Dan dat pas geven nadat het halster om is, laat em maar even een associatie leggen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:30

echt helemaal gek nog niet.. Nagelbijten / Gniffelen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:59

Komt wel, Binti eet nu pas goed van 't biks en heeft appel ontdekt, ze knaagt em graag zelf af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:23

Koppie blijf ik geweldig vinden! Hij ziet er goed uit Lachen

Halster probleem... heeft ie niet vanaf dag 1 elke dag even het halster om en af gehad? Of heeft ie dat wel gehad en vindt hij het nog vervelend? Moet zeggen dat ik er zelf eigenlijk nooit problemen mee heb gehad, juist omdat ik er vanaf begin af aan altijd wat mee doe daarmee Lachen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:28

Wat een leukerdje!
Wij doen halstertje altijd met zn tweeen, de een kroelt in de nek, de ander gaat rustig achter zn kont staan. Beetje kroelen en kletsen, het veulen heeft geen neiging om achteruit te deinzen, omdat daar ook iemand staat. Dan kan je heel rustig het halster omdoen. Vooral veel oefenen! Heel veel plezier en succes met hem!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:42

Cool Stoere Boyan weer ITP!!

Kan snappen dat je niet kan wachten teuntje en Ach gut Angeliekje zal hem straks moeten missen maar gelukkig nog bezoekrecht Haha!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:47

@KootMiraDrum: Hij eet wel biks, hooi, en snoepjes, maar nog geen appels oid geprobeerd. Mmmh ideetje voor morgen om een appel te geven Haha!

@Maya: Halster heeft hij al omgehad en weer af al nadat hij een paar uurtjes oud was, en niets geen problemen gehad toen. Daarna ook nog vaak geprobeerd, maar nee hoor meneer vond het opeens niet goed meer... Hij vond en vind het gewoon nog erg vervelend.

@Grobegni: Zo hebben Dianne en ik dit halster ook omgekregen in de stal. Dianne stond bij zijn hoofd om het halster om te doen, en ik ben bij zijn kont gaan staan om ervoor te zorgen dat hij niet achteruit kon springen. Heeft wel geholpen *LOL*

@grid: Ik heb gelukkig wel bezoekrecht 1x per maand (of wanneer ik zin had) Haha! . Bij het eerste contact dat we hadden heb ik ook gelijk gezegd dat als ze Boyan koopt, mij er ook bij koopt Haha! , gelukkig vond ze het niet erg Tong uitsteken

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:49

Maya schreef:
Halster probleem... heeft ie niet vanaf dag 1 elke dag even het halster om en af gehad? Of heeft ie dat wel gehad en vindt hij het nog vervelend? Moet zeggen dat ik er zelf eigenlijk nooit problemen mee heb gehad, juist omdat ik er vanaf begin af aan altijd wat mee doe daarmee Lachen

Het halster heeft hij zowat meteen omgehad en is eigenlijk altijd drama gebleven.. Mijn andere veulen Willy had pas met 9 maanden voor het eerst een halstertje aan en alleen het meelopen is een klein probleempje, het omdoen totaal niet..

@ Grobegni: Angelique en ik hebben hem gister klem gezet in een kleine box.. Nagelbijten / Gniffelen Gewoon heel vriendelijk aangedaan verder en daarna beloond met een kriebel.. Ik stond bij zijn hoofd, angelique bij zijn kont. Als je hem in de loopstal probeert aan te doen loopt hij echt dwars over je heen, dus achter hem gaan staan heeft echt geen nut Nagelbijten / Gniffelen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:51

@ KMD: Boyan eet zijn biks zoals Binti het in het begin deed, biksje voor biksje en best langzaam...

Halstertje en biksjes gister geprobeert.. Ruikt hij aan de biksjes, maar eet dan vervolgens niet als hij het halster ziet....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:54

Da's nu heel anders bij de Bint hoor! Knipoog Sinds maandag moet zij het kleine stalletje in, en dan doe ik haar biksjes in de voerbak daar. Deur dicht, en 10 minuutjes in het stalletje blijven. Daarna er weer uit.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 00:08

dus er is nog hoop voor kleine Boyan Nagelbijten / Gniffelen Want ik heb straks een heeeeeel groot weiland waar ik in mijn eentje met hem mag stoeien om zijn halster om te doen hahahaha!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:10

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 00:11

Yeey, onze eerste foto's saampjes Lovers

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 02:05

op de eerste foto van de laatste post van Angeliek zie ik de blik van mijn eigen jaarling. Oh oh daar ga je wat mee te stellen krijgen maar als ze het eenmaal door hebben dan is alles oke hihi.