Zazoe schreef:Wat een lieffie!
Wat is 't ras?

Eeeuuhh, een mislukte appaloosa.
Moeder is een appaloosa-merrie, maar ook al een mengelmoesje (NAS is een kleurenfokkerij voor sportpaarden, dus zijn allemaal mengelmoesjes vaak). De merrie is een Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark, 50% New Forest dus en een flinke scheut Knapstruber in de andere 50%. Vader van Ravindra is Lamento III, een New Forest hengst., Ravindra is dus 75% New Forest, en is ook ingeschreven in het wedstrijdregister van het New Forest stamboek. De bedoeling is in eerste instantie een goede sportpony te fokken, kleurtje erop zou mooi meegenomen zijn, maar ik ben ook heel tevreden met bruin met een mooie kol.
Heb trouwens al 2 andere veulens uit deze combi gefokt (waarvan eentje stipjes heeft), zijn allemaal beste veulens. Maar hebben wel allemaal dezelfde bemerking, alledrie hebben ze een wat steil achterbeen. Maar er is nog nooit een perfect paard geboren.
Nicole, voor mijn eigen veiligheid zou rechts lopen beter zijn (hoewel ik het vermoeden heb dat die draak dan ook spontaan rechts gaat lopen). Ik weiger alleen, hij moet maar leren respect te hebben.