Mijn eerste 5 levensdagen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Mijn eerste 5 levensdagen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 14:53

Zo, daar ben ik dan eindelijk! Geboren op 1 mei, ongeveer 7 uur 's ochtends. Vrouwtje en baasje waren er pas om 8 uur, ha, toen liep ik al lekker in de rondte! Vork De kleinkinderen van 't baasje zullen één dezer dagen een leuke, mooie naam voor mij verzinnen Lachen

Ik heb gehoord dat ik maarliefst 4 (half)broertjes heb, en dat ik mama's eerste merrieveulentje ben. Schijnbaar voor baasje en vrouwtje een reden om óverdreven blij te zijn met mij; vlaggen hingen uit, er werden van die knapperige dingen met witte en roze spikkeltjes uitgedeeld, en ineens stond zo'n beetje de hele buurt bij ons op de stoep om mij en mama te bewonderen... Vermoeiend, al die aandacht Slapen

Vrouwtje had het van de week zó druk met haar nieuwe aanwinst en schijnbaar ook met mij en mijn mama, dat ze geen tijd had gevonden om jullie te laten genieten van de vele foto's die er al van mij en mams gemaakt zijn Vork Loopt ze de hele dag met zo'n ding om haar nek te flitsen, dan weer met zo'n zwart iets beetje ons op te jagen zodat we gaan rennen, volgens vrouwtje om ons 'mooi op de film te krijgen'.... Jaja, laat mij nou maar gewoon mijn gangetje gaan Clown Ik vermaak me prima hoor, in deze mooie, wondere wereld. Stiekum al in mijn eerste levensuurtjes lekker ver weg van mama rennen, word ze helemaal gek, dan gaat ze zo raar hoog hinniken en achter mij aan draven, hahaha, nou dan ga ik nóg sneller hoor Bloos En als mama niet luistert naar mij, dan geef ik haar gewoon een gemikte trap met mijn achterbeentjes. Vrouwtje vond het echter niet zo leuk toen ik mijn traptechnieken eens op haar wilde uitproberen... een streng 'nee!' en een tikje over mijn neus volgden... Ik mag ook NIKS! Ik mag niet eens onder die witte linten kruipen om kennis te maken met mijn halfbroertjes aan de andere kant van de wei. Vrouwtje deed toen heel gemeen; ze pakte me zomaar op, zette me weer bij mama, dus ik dacht 'ha, je kunt me wel terugzetten, maar ik doe het zo nóg een keer hoor'. Dus toen vrouwtje in de stal was verdwenen, stapte ik weer richting dat witte lint. Wil ik er net onderdoorkruipen, krijg ik ineens een schok! nahja, lekker hoor, dat mag dus ook al weer niet... Sigaar

Je merkt het al, een veulenleven gaat niet altijd over rozen...

Hier dan maar snel een paar foto's van mij, ik heb wel tegen vrouwtje verteld dat wanneer ze de godganse dag met zo'n flitsding om haar nek loopt en beetje loopt te flitsen naar mij, dat ze die foto's dan ook wel even aan anderen moet laten zien hoor Lachen

Haay! Dit ben ik dus Cool Vrouwtje is zó trots op mij, ze vind mij nu al een knappe dame!
Afbeelding

En dit ben ik met mijn mama, net een uurtje oud. zo trof vrouwtje ons aan in de weide...
Afbeelding

Staan met die lange stelten is eigenlijk nog best wel moeilijk.... maar nú ben ik al sneller dan mijn mama hoor, maak je daar maar geen zorgen over Pling
Afbeelding

Mama fluisterd wat goede raad zachtjes in mijn oren...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JYQI6UTP

En zie! Uiteindelijk lukt het me best wel hoor...
Afbeelding

Tijd dus om even wat bij te tanken...
Afbeelding

En toen... kreeg ik ineens last van mijn buik, en kwam er ineens allemaal bruin spul uit me... (zie je dat? Onder mijn staart.... Sigaar ) Vrouwtje was hier zó blij mee, die besloot gelijk maar wéér een foto te maken... grr.. wat denkt ze wel niet, beetje mijn edele delen tentoonstellen... Boos! Mama kalmeert me ondertussen wat, en zegt dat dat er nu eenmaal allemaal bij hoort, in het begin gaat het wat moeilijk, maar later valt het er vanzelf wel allemaal uit... Vork
Afbeelding

Mijn mama werd soms ook een beetje moe van mij Bloos
Afbeelding

Volgende dag kwam vrouwtje aanzetten met net zo'n raar zwart ding als wat mijn moeder altijd om haar hoofd draagt.... dat vond ik dus echt níet fijn, dus probeerde ik me op alle mogelijke manieren te verzetten... helaas tevergeefs, dat vrouwtje is ook best wel sterk zeg! Maar wacht maar tot ik ouder ben hoor, dan ben ík lekker sterker *gniffel gniffel* Duivel
Afbeelding

Nou, toen ben ik dus maar hárd weggerend.... ik vond het niet meer leuk... Mama liep ongerust hinnikend met mij mee...
Afbeelding

En dan ineens.... was ik mijn mama kwijt... en kon de ontdekkingspret pas écht beginnen..... *dacht ik, nog geen seconde later had mam mij al weer ingehaald... grr, mag ook niks in mijn eentje*
Afbeelding

Was ik de volgende dag lekker een dutje aan het doen, inmiddels zo'n 4 dagen oud...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XDZHBLZP

... Word ik ineens in zo'n groot hok gezet met allemaal zacht prikkend spul, en van mijn mams weggeplukt. Ik vond het wel spannend, mam daarentegen was hier eigenlijk niet zo heel erg blij mee... Even later mocht ik gelukkig wel weer naar mama toe, maar wat raar?! wat doet dat meisje zomaar óp mijn moeder?? Ik moest nog netjes meelopen ook nog...
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grote halfbroertje vond het volgens mij een beetje warm..
Afbeelding

En toen mama klaar was, wilde ik dus even kennismaken met mijn grote en mijn iets kleinere halfbroertjes... dat vond mama niet zo leuk, en ging héél boos doen tegen ze... toen dropen ze maar af Vork
Afbeelding

Nou, eigenlijk was ik na die drukke dag zó moe, dat ik al snel in slaap viel. Ik was nog vanalles van plan, ik moet de hele weide zo ongeveer nog ontdekken, maar dat komt wel een ander keertje, ik was zóooo moe Slapen Dus luitjes, tot de volgende keer maar weer, ik denk dat vrouwtje nog wel veeeel meer foto's en filmpjes gaat maken Bloos Doei, doei Daaag!
Lovers
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DTWNSYCS
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MVYANL7N

Tenslotte nog even een leuk filmpje, mét muziek Lachen (kunnen jullie zien hoe hard ik wel niet kan rennen...) Vork

http://www.youtube.com/watch?v=rv2Xw5XEaHo
Laatst bijgewerkt door gomir op 06-05-07 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link gewijzigd

Loutjelou

Re: Mijn eerste 5 levensdagen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:01

Aaah, wat een dotje! Leuk commentaar ook. Geniet er maar van want ze worden heel gauw groot!!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:06

wat een schatje.. ! veel succes veder met dat ondeugende beestie Tong uitsteken

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:06

Lovers wat een schatje zeg !
Ik vind dat kelly en ik snel maar eens om kraamvisite moeten komen Clown Ze is echt heel erg mooi !
Geniet ervan Lachen Trouwens , je filmpje geeft na 1:35 minuut alleen nog maar zwart beeld bij mij Scheve mond

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:05

Eejj schreef:
Lovers wat een schatje zeg !
Ik vind dat kelly en ik snel maar eens om kraamvisite moeten komen Clown Ze is echt heel erg mooi !
Geniet ervan Lachen Trouwens , je filmpje geeft na 1:35 minuut alleen nog maar zwart beeld bij mij Scheve mond

Haha, dankjewel Knipoog Jullie zijn altijd welkom, ook om mijn nieuwe aanwinst te bewonderen Knipoog

wat dat zwarte beeld betreft: Klopt, het filmpje is dan al afgelopen, maar de muziek duurt nog wat langer, dus dan gaat het zwarte beeld door tot de muziek stopt Knipoog Had even geen zin en tijd om de muziek nog helemaal met een apart proggie te bewerken Knipoog doe ik normaal gesproken wel.... Vandaar dus Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:06

Loutjelou schreef:
Aaah, wat een dotje! Leuk commentaar ook. Geniet er maar van want ze worden heel gauw groot!!

Ohja, als je Ysbrand ziet (veulen vorig jaar, die hele lichte op de foto) die is ook gróót geworden joh.... zit dan nog wel beetje in 'veulen/wintervachtje', maar toch Knipoog Genieten doe ik zéker Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:08

Femkee schreef:
wat een schatje.. ! veel succes veder met dat ondeugende beestie Tong uitsteken

Haha, dankje. Als je haar eenmaal te pakken hebt gekregen is het ook echt een schatje.

Afgelopen dagen heb ik alleen maar in de weide besteed bij het veulen; iedere keer pakken, aaien, lekker plukken, en vooral véééél praten, ze vertrouwd me nu ook gewoon, pakken vind ze niet zo leuk, maar ik kan en mag haar overal aaien e.d. Knipoog Vind ze juist erg fijn, al dat geaai en die aandacht...

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:10

OOh ik vind je tekst echt geweldig!! Duivel Heel erg veel plezier met de kraamtijd... Ja

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:14

Geweldige tekst Haha!
Gefeliciteerd met je veulen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:29

Lachen Bedankt allemaal! Het is echt ieder jaar weer genieten hoor, zo'n klein hummeltje.... maar dit jaar is toch éxtra speciaal voor ons allemaal, onze eerste echte merrie Haha! Heb haar al beloofd dat als ze oud genoeg is, ze een mooi roze halstertje krijgt Lachen Heeft ze wel verdiend als 'primeur' zijnde Knipoog

Dit veulenhalstertje is btw niet echt fijn.... gaat steeds losser zitten, en die gesp op haar neus vind ik ook niet al te fijn... volgende week misschien toch maar even op zoek naar een nieuwe... Knipoog

Edit: Yeeeeeuh, mijn 2000e berichtje Haha! Clown Go jij! Go jij!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:34

Wat een mooie meisje, ik kan me echt voorstellen dat je daar uren naar kan kijken Lovers

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:34

de 4e foto, die in link, dat moet eigenlijk deze zijn, ipv hele album Knipoog was even een foutje Knipoog

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:35

trutje schreef:
Wat een mooie meisje, ik kan me echt voorstellen dat je daar uren naar kan kijken Lovers

Dankje Lachen Alles wat klein is, is leuk lief en schattig he Bloos

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:14

leuk dinkie hoor wees er maar trots op

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:41

wat een prachtig veulen heeft Otje op de wereld gezet zeg! deze houden jullie vast wel toch? en eindelijk een merrie hè? wie is de vader eigenlijk?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:22

Bedankt Haha! Ben ook supertrots op otje, éindelijk dan een merrie, na 5 jaar wachten Knipoog

Naam van de vader schiet me zo even niet te binnen, was in iedergeval voor ons de eerste keer met deze hengst... we zijn er goed tevreden over, hij heeft immers het voor elkaar gekregen om een mérrie te maken, en nog een mooie ook, dus die nemen we dit jaar waarschijnlijk weer Knipoog

Ik zal naam v/d vader van de week eens even opzoeken, papieren liggen nl. bij henk...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:15

Wat is ze leuk!!
Gefeliciteerd maar met je eerste dametje!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:18

Dankjewel Lachen Kan er ook écht niet genoeg van krijgen, trek mezelf iedere avond weer van de wei weg, met verse tegenzin weliswaar...

savonds en snachts nog eens rondje met de hond lopen, zaklamp mee, en dan alsnog de pony's niet met rust laten, lekker staren en staren Lachen

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:04

wat een scheetje Lovers !! Ohh dan heb je echt zin om hele dagen bij ze te blijven Lachen !

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:11

Wat een mooie merrie is 't toch.. Zucht Pling

Volgens mij ben je er écht super trots op.
Nou meid, groot gelijk! Haha!

Edit: K heb nog een blauw veulenhalster liggen, beetje ongepaste kleur.
Het halster wat jij nu hebt hadden wij ook, is idd niet fijn, gaat steeds los..

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:15

Aaagos! Wat een schatje!! Gefeliciteerd!
Wat is Otje ineens slank trouwens Haha! hihi!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:18

@ ceciel: ohja, kan er nog steeds geen genoeg van krijgen... alhoewel; ben nu van maandag tot woensdag eventjes hier in groningen, dus kan ik wat 'afkicken' Clown dan ga ik vanaf woensdag gewoon weer verder met 'stalken' Tong uitsteken
@ Eline: haha, ja ik ben écht trots, nog meer trots dan op alle hengsten bij elkaar bijna Knipoog Bedankt voor het aanbod, maar vind het níet kunnen, blauw halster bij ons eerste merrieveulen Clown ik heb haar beloofd om als ze wat groter is haar speciaal voor haar als eerste merrieveulen een roze halster te kopen Lachen
@ Vickelientje: bedankt Haha! hahaha, ja inderdaad, dat is ieder jaar zo direct na de bevalling; veulen eruit gepoept = een de helft slankere Ot Lachen nu past ze tenminste weer een beetje in het lamoen Clown en gaan de strengen niet zo schuren, daar heeft ze beetje van die 'kale' plekken van, niet kaal, maar haren van de vacht zijn daar veel korter Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:28

Ah, met zo'n dikke buik hoef je de strengen niet eens vast te maken joh. Lamoen blijft zo klem zitten toch? Haha! Clown
Hey, geniet ervan verder! Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:42

Vickelientje schreef:
Ah, met zo'n dikke buik hoef je de strengen niet eens vast te maken joh. Lamoen blijft zo klem zitten toch? Haha! Clown
Hey, geniet ervan verder! Knipoog

Had ik best wel eens kunnen doen ja Nagelbijten / Gniffelen Clown

Creatief idee vicky...... Tong uitsteken

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:06

Lief ding! Lachen