Gisterenavond vond ik het erg verdacht, ze had zich al zo raar gedragen maar tijdens mijn laatste check-up was haar kont helemaal blubber, uier megagroot, spenen goed gevuld en heel gevoelig, kling was superslap en lang en echt heel rood doorbloed.
Had wekker keurig om het uur gezet, elke keer gekeken en zelfs tussendoor ook nog omdat we zoveel gerommel en gezucht hoorden, maar dat bleek onze volbloed te zijn

3u30 laatste keer gekeken, Tinkerbell stond ontzettend diep te maffen, was niks onrustig enzo

Ik inmiddels al kapot en doodop en ik had echt zoiets van "ja, die houdt me weer lekker voor het lapje en gaat morgen pas, zo kalm als ze nu is"
1 etage lager dacht mijn moeder hetzelfde

Dus ik eerlijk gezegd wekker niet meer gezet, zag het nut niet in...
Gaat plots een uur later die birth alarm af!
ik: ze ligt... maar ik kon niet zien of ze lag te bevallen of gewoon uiteindelijk had besloten dat liggend slapen leuker is
ben de trap afgevlógen, camera meegegrist
op gelijkvloers waren mams en paps ook net uit bed

ben als een hst naar stal gerend, en ja hoor, voetjes en hoofdje waren er al, lag prima dus ben eraf gebleven. Op minder dan 2 minuten tijd was ze er

Toen is ze wel even blijven liggen, pas toen de kleine aanstalten ging maken om op te staan, is Tink rechtgestaan, heeft wat vliezen opgegeten, is weer even gaan liggen, even geperst en floep op minder dan een halfuur tijd was de nageboorte er. Inmiddels stond Emaris, darmpekje (ahum, zeg maar pek) eraf en op zoek naar de melkbar.
Héérlijk! ik wens iedereen zo'n wrijvingsloze bevalling toe! is echt geweldig zo!
't is dus een merrieveulen maar niet zoals ik dacht zwartbont, maar helemaal zwart met een brede witte bles en 4 witte benen: 2 hoge, 1 halfhoog en 1 half (binnenkant is tot boven de kogel wit en buitenkant is zwart)
ze heeft superlange wimpers en heeft het koppie van haar paps geërfd

En dan nu de foto's

aankomst in de stal

Persen...

Daar is ze al!

Moeders moet even op adem komen

eerste neus-aan-neus-kennismaking

mijn moeder kan niet wachten en gaat het geslacht controleren

In tgeheel

Pogingen om recht te staan, wat een geknoei toch, zo'n lange stelten!!!

pfff! kijk niet zo! tis echt niet makkelijk hoor!

hehe gelukt...

en nu op zoek naar die melkbar

Ben weer apetrots

Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik straks nog een topic open

Eerste buitenfoto's