Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:33

Zo ziet mijn shettendame er ook uit wanneer ze over de deur probeert te kijken :))

Vu aan de Dual Aktievierung. Goed bezig! Wanneer is de keuring?

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:02

De keuring is de eerste zaterdag van september :) Twee weken daarna wordt mijn kaak in stukjes gehakt op de operatietafel en heb ik 6 weken verplicht paardenverlof, dus ik gebruik de keuring maar om me een beetje af te leiden :')
We hebben trouwens een primeur: we hebben een paardensnoepje ontdekt wat ze wel lust en ze tuft nog maar de helft van de muesli uit. Merriebrok is nog steeds ranzig, maar dit is al een grote stap vooruit.

Ik had vandaag de missie om een nieuwe moeder-dochter foto te maken, want die ik als achtergrond gebruik op mijn mobiel was nog van mini Vu die onder Kirs door kon lopen. En ze moesten wel samen, want ze moeten wel alle drie vertegenwoordigd worden natuurlijk :+
Dus oud en nieuw even naast elkaar:
AfbeeldingAfbeelding
Beetje minder weer vandaag dan toen, maar dat is te overzien. En Vu heeft haar al overbouwde derrière even mooi op een heuveltje gezet voor het geval het nog niet genoeg opviel :+

Nu ze bijna verhaard is heeft ze echt de kleur van moeders aangenomen. Ook de eerste bend or spots zijn al gelokaliseerd, dus naast de witte stekelharige vlekjes krijgt ze ook wat zwarte/donkerbruine stippels. Nog even en ze heeft meer spikkels dan een echte appie :') Bend or spots zijn meestal gelinkt aan sooty, dus het zal me niets verbazen als haar manen en staart later ook nog op die van Kirs gaan lijken. Al is dat rooie ook heel leuk.

Als je dan toch met een camera in de miezerregen staat, dan kan je net zo goed ook even wat familiefoto's schieten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geregeld gaat ze op de volle turbo de wei in, maar toch moet ze het onderspit delven als de rest ook hun best gaat doen.
Afbeelding

Maar met een beetje slim bochtenwerk wint ze toch de race :j
Afbeelding

En toen was het weer klaar met het race rondje, want Vu is niet bang voor een beetje zweep gezwiep 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:36

Ze is prachtig <3 <3

Kirsten heeft ook meer body gekregen na de bevalling. Ik vind haar er erg goed uit zien! Het moet een genot zijn om zulke prachtige pony's in de wei te hebben lopen!

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:00

Haha lieve manier om te zeggen dat ze gewoon uitgezakt is :') maar we gaan rustig weer op zoek naar de buikspieren. Als jonkie had ze ook zo'n modelletje dus dat komt met een beetje geduld en wat gerichte training wel weer goed. Met wat buikspieren om de boel te ondersteunen trekt haar rug dan ook weer wat rechter, ze heeft nu zo'n typisch Welsh badkuip model vind ik :))

Maar bedankt voor het compliment! Ik geniet ook dagelijks van het pracht in de wei.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:01

Uitgezakt klinkt niet leuk :') knappe vu'tje!

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:04

Ze heeft wel de stoere houding van mams he ?
Lekker ding is t !

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:13

Ze is geteisterd door de effecten van de zwaartekracht op haar middensectie :') is dat beter haha

Vu heeft inderdaad de stoere houding goed geerft, moet ook wel zeggen dat die bij zowel paps (oppas en echte :P ) als mams aanwezig is.

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:20

Dúúúúúúúússsss. Kloenk.

Hoorde je dat? Ik doe 't nog een keer.

KLOENK.

Kwartje is gevallen hoor. Na acht jaar. Mijn sooty. Bend or spots. Juist ja. Ksnappum. En weet je wat 't ergste is? Ik heb me serieus afgevraagd wie hem mishandeld kon hebben _O- _O- _O-

Maar goed. Back on topic.

Wat ontzettend grappig dat ze op de oude foto in elkaars richting kijken en op de nieuwe allebei niet. Vooral als je ze zo onder elkaar zet.

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:24

_O- ik ben blij dat ik de mishandeling scenario's weg heb kunnen strepen

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:25

Nou ja ik zie 'm er ook voor aan om het zelf te doen. Spijkertje hoppa in z'n vlees ofzo. Hij heeft zo z'n lompe momenten.

Maar ik ben blij dat hij ongedeerd is :') Dank je wel.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:29

Koper _O-

Leerzaam topic zo ts hahaha

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:30

Inderdaad :Y)

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:30

Knappe Vu! <3

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:57

mooney schreef:
Haha lieve manier om te zeggen dat ze gewoon uitgezakt is :') maar we gaan rustig weer op zoek naar de buikspieren. Als jonkie had ze ook zo'n modelletje dus dat komt met een beetje geduld en wat gerichte training wel weer goed. Met wat buikspieren om de boel te ondersteunen trekt haar rug dan ook weer wat rechter, ze heeft nu zo'n typisch Welsh badkuip model vind ik :))

Maar bedankt voor het compliment! Ik geniet ook dagelijks van het pracht in de wei.


Het was een compliment hoor! :D Ik vind haar er echt goed uit zien. Uiteraard niet te vergelijken met haar pre-zwangerschaps figuurtje, maar dat komt vast weer terug. :D
Ze toont nu echt Welsh inderdaad. Mijn merrie heeft ook zo'n badkuip. Hoe heb je dat bij Kirsten weggetraind?

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:18

Pas wilde ook graag een sooty laagje :')
Afbeelding

Verder heeft Vu voor het eerst een blokje om gelopen (uiteraard onder begeleiding van Kirs en mij :+ ) in plaats van de straat op en neer. Ze deed het al erg goed, auto's zijn nu spannend in plaats van levensgevaarlijk :D volgende stop is auto's zijn saai. Wel lachen, want dit was zondag en toen kwamen we door ons rondje precies onder LinSa te staan in de Bokkers challenge (meeste km buitenrijden/wandelen/mennen met je paard). Vu hijgt in je nek LinSa ;)
Oh en groeicurves volgen is voor watjes, Vu trekt haar eigen plan :') Ze is nu 93 cm.
Afbeelding

LinSa: deel is wel aangeboren aanleg, dus je kan niet van een extreem badkuipmodel naar een rechte rug. Maar vaak worden de badkuipjes nog wat dieper door omstandigheden en dat is wel te trainen. De 'kunst' is om voornamelijk op de buikspieren en het ondertreden van het achterbeen te letten. Het aanspannen van de rugspieren maakt de holte alleen maar erger, dus dat wil je voorkomen. Buikspieren helpen om te ondersteunen en een beetje te liften en wanneer ze de bekken een beetje kunnen kantelen wordt de rug ook wat 'uitgestreken'.
Moet wel zeggen dat ik dit theoretische verhaal een stuk makkelijker uitvoerbaar vond toen ik haar nog reed. Dan is het toch wat makkelijker om dat voor elkaar te krijgen. Momenteel werk ik veel met balken aan de longeerlijn, je moet dan wel zorgen dat ze ontspannen blijven in de bovenlijn tijdens het balkenwerk. Verder zitten er nog wat spieren vast door de belasting van de dracht, dus is het handig dat ik opgeleid ben als paardensport masseur zodat ik haar spiertechnisch wat kan ondersteunen.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:26

Modder is goed voor de huid he :')

Wat doet Vu het goed zeg! Leuk om al je updates weer bij te lezen. :)

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:32

JolisaJ schreef:
Modder is goed voor de huid he :')

Wat doet Vu het goed zeg! Leuk om al je updates weer bij te lezen. :)


Dat zeg ik mezelf ook altijd als ik naar die smeerkees van mij kijk ....

Knap van Vu om al zo mee te lopen!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:56

Ik voel de hete adem. Vanavond maar snel weer een rondje doen dan :D

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 23:48

Een vies paard is een blij paard hou ik mezelf maar voor wanneer Pas er weer zo bij loopt :') De dames zijn gelukkig iets netter aangelegd.
LinSa het is je goed gelukt haha, je loopt een stuk voor nu.

Verder blijf ik helaas een beetje achter met updaten, het zal de komende tijd niet heel veel beter worden. Ik heb het tot half september echt super druk en daarna wordt ik geopereerd en dan heb ik wel iets meer tijd maar dan mag ik 8 weken niet bij de paarden komen dus dat schiet ook niet echt op :') Al ben ik wel zo flauw dat niet bij de paarden in mijn woordenboek betekent dat ik buiten bereik vanachter het hek alsnog op stal rondloop _O- .

Vanavond kwam de catalogus voor de keuring online, Vu zit met twee halfzusjes in de rubriek (en twee andere veulens). Heel leuk! Kirs is wel verruit de grootste merrie in de rubriek en Vu is het oudste veulen, dus ik denk dat ze zichzelf heel stoer en groot gaat vinden tussen de rest :') .

Verder zit ze nu een beetje in een puberpeuter fase, dus gelukkig is ze nooit vervelend.... Je kan Kirs ook haast de dagen zien tellen tot het kind op kamers gaat :+
Afbeelding

Ze test af en toe de grenzen een beetje, maar gelukkig weet ze wel goed wat ze kan testen en wat echt niet door de beugel kan. Dus geen gevaarlijke capriolen, maar wel een beetje ongein zo af en toe. Wat uiteraard mag als je jong bent (tot op bepaalde hoogte).
Nog even een stukje gefilmd toen ik met Kirs terugkwam van een sessie van het longeer-bootcamp. Vu verblikt of verbloosd niet als ik Kirs meeneem, maar als ze dan weer terug komt moet ze wel altijd even laten zien dat ze toch wel gefrustreerd was dat A) moeders weg was en B) de aandacht dus niet meer op Vu gericht was. De geïrriteerde kreetjes blijven erin zitten denk ik, ik ga nog elke keer stuk als ze het doet. Voor de liefhebbers hier ook weer te horen rond de 11 seconden.
En verder een vrij duidelijk beeld van de gezellige chaos hier op de wei...

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:13

En toch stiekem kijken hoever t kontje jouw kant op kan _O-

Wat een dondersteen !

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:40

Kirs heeft op die foto echt zoiets van 'dit veulen is niet van mij hoor' _O-

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:54

Ik heb hardop zitten lachen om de Vu-bijt-in-halstertouwhaak-foto :')

Bij een rood veulen zijn verontwaardigde kreetjes erg schattig en grappig. Bij rode middelbare ruinen zijn ze dat ook... is een teken van intelligentie moet je maar denken :))

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:12

Leuk updateje. Flemen van Pas ook mooi precies op het goede moment. Die maantjes van Vu blijven grappig. weet je zeker dat ze niet studeert voor fjord? En dat steigeren tegen mama, echt grappig! En ja dat gilletje, is heeeeel herkenbaar. Mijn merrie doet het ook wanneer ze het ergens niet mee eens is. En die is nu 5.5 jaar dus goede kans dat Vu dat ook blijft doen.

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 21:26

Ja ze wordt graag gekrabt op haar billen, trappen doet ze gelukkig niet. Maar toch hebben we de regel dat het niet de bedoeling is om konten naar mensen te draaien, maar dat is best een lastige regel :')

Kirs vraagt zich volgens mij geregeld af waar dat ADHD element vandaan komt bij dochterlief :') als Kirs los is durft Vu ook niet zo los te gaan, maar dat kleine monster is slim genoeg om uit te vogelen dat moeders niets terug durft te doen als ik erbij sta. Hoezo misbruik maken van de situatie _O-

Leuk om te horen dat het gilletje ook bij volwassen dieren voorkomt, Kirs doet dat alleen naar soortgenoten en Pas snurkt voornamelijk. Dan hebben we weer een nieuwe stem in het koor :D

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:59

Ja het gilletje van mijn merrie is voorbehouden aan mij. Met de andere ponies doet ze dat niet. En het is voornamelijk een protest gilletje, als ik haar bijv in de longeercirkel werk, zonder longe en haar dan met mijn lichaam blokkeer om haar om te laten draaien. Dat frustreert haar. Dan is het vaak kopzwaaien en piepen.

Ik heb het ook op een buitenrit gehad. Aan het eind van de rit, ging ik op een veld nog wat stuuroefeningen doen. Daar had madam geen zin meer in en raakte gefrustreerd en kondigde met kopzwaaien en piepen aan ervandoor te zullen gaan. Mooie waarschuwing.

De dag dag ik van haar afkletterde anderhalf jaar geleden, deed ze dat geluidje en kopzwaaien ook op de heenweg, een terugweg was er voor mij pas na 5 dagen toen de ambulance me weer terugbracht naar huis.