Op hetzelfde moment dat jullie allemaal in spanning naar de cam zaten te kijken, was ik op stal aanwezig, want de fantastische Ylona en Diana van Shamal Arabians gaven mij (en Sodeletuut en Milan_lover @ bokt) de kans om aanwezig te zijn bij de bevalling van hun merrie, iets wat ik nog niet eerder meegemaakt had. Op 2 januari was eigenlijk mijn vader jarig en kon ik dus niet weg van huis - maar ik kon deze kans niet laten lopen en ben toch naar stal gegaan en heb de nacht mee gewaakt met ze.
Op 3 januari, 6:17 uur was het dan eindelijk zo ver, net op het moment dat iedereen op Bokt eindelijk was gaan slapen... Na een flink gecompliceerde bevalling (waarvan het verslag hier terug te lezen is als je interesse hebt, inclusief geboortevideo), kwam ze dan ter wereld, een prachtig meisje waar ik vanaf het eerste moment smoorverliefd op werd.

Wat was ze mooi!

En wat een bijzonder moment. Het was de allereerste keer dat ik een paard (of uberhaupt een dier) ter wereld had zien komen, en wat een ervaring was dat.
Wegens de problematische bevalling en de torsio uteri die moeder A.F. Shanaya op bijna 8 maanden dracht had, besloten we dat de naam S.A. Mishkaljiyah (hoewel een flinke tongbreker, dus in de praktijk heet ze Mish), haar toch wel het beste zou passen, aangezien dat "troublemaker" betekent. En vanaf het eerste moment dat we haar zagen was al wel duidelijk dat die naam haar fantastisch zou passen, want wat een pittig dametje is ze!

Een paar uur later huppelde ze al buiten rond:

Een week later kwam ik weer op bezoek om foto's te maken, en daaruit is het volgende topic ontstaan:
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
Toen was ik al helemaal hoteldebotel van haar, wat heel grappig voor me is om terug te lezen in de volgende reacties:
Aleeneh schreef:eva0106 schreef:Wat een mooi koppie zit daar op!
Hou je haar? (:Als het nou aan mij zou liggen wel ja
lekker ding!
...maar ze is niet van mij
Maar joh, ik, als arme studente, een paard? En al helemaal een veulen, terwijl ik de ervaring eigenlijk toch helemaal niet heb met veulens opvoeden? Dat moest ik toch niet doen. Dat was gewoon niet verstandig. Ik wilde het wijze besluit maken, door dat over te laten aan iemand die de kennis ervoor had...
... en toch bleef ze door mijn hoofd spoken. Elke keer dat ik weer bij Shamal Arabians langs kwam moest ik even de wei in waar de veulens liepen, om haar te bewonderen. En als ze dan die voorzichtige stapjes naar me toe zette om te komen knuffelen en ik haar heerlijk op de schoft mocht kriebelen... tsja, dan was ik weer helemaal opnieuw verkocht.

Ik was eigenlijk niet naar een paard op zoek, maar toch was ze precies het paard wat ik zou zoeken als ik er een zou willen...
Toen ik nog een dertienjarige penny was was ik altijd helemaal fan van de arabische hengst Sha Lazio (ja, zelfs toen was de arabierenliefde er al), en riep ik altijd gekscherend dat als ik ooit een paard nam, het echt een nakomeling van die hengst moest wezen. Gek genoeg is dit knappe dametje zijn kleindochter

Haar karakter is ook helemaal mijn ding - heel gevoelig en lief en voorzichtig, maar ook een flink brutaaltje met attitude en flink prinsessengedrag wanneer het erop aankomt (het moet op haar manier, en niet anders

Ja, elke keer weer had ik die klik met haar.
Dus stiekem was ik het afgelopen half jaar toch aan het sparen gegaan, onder het mom van "wie weet"

Tot ik laatst toch weer bij Shamal Arabians was en het toch ineens ter sprake kwam wat ik nou wilde met Mish

Ik denk dat ik het voor mezelf eigenlijk altijd al wel geweten heb... en nu ik toch eindelijk het lef gehad heb kan ik vol trots zeggen...
Jongens, ik heb een eigen paard

S.A. Mishkaljiyah
S.A. Tawfiq (v. ZK Kuray) x A.F. Shanaya (Sha Lazio x Anthal)
Arabisch volbloed
Merrie
3 januari 2013
en in alle opzichten mijn absolute droompaard!

Hier was ze drie maanden oud (en al groooooot!!!

En zo was ze een paar weken geleden

Heel veel dank aan Ylona voor alles wat ze voor me heeft gedaan.
Niet alleen de prachtige ervaring om je paard geboren te hebben zien worden, maar ook gewoon de vriendschap en de vele gezellige momenten op stal en daarbuiten!

Ik hoop dat ik nog vele jaren van deze prachtige dame mag genieten