Mijn kleine meisje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Mijn kleine meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:47

Hoi!
Op 27-04-2012 werd de kleine merrie Kalibur's Ilayla geboren. :o
De mama, was de dikke en kleine merrie Crazy girl of roinja, een vosappaloosa NMPRS die volgens iedereen 'dwerggroei' had. Nou het veulen is heel anders uitgevallen, just look at this beautiful horse.

Bij deze een foto van de mama, ook drachtig van Ilayla.
1.Afbeelding

De papa, was de 100%AMHA hengst, Kajuns Kalibur, een Silverdapple bonte appaloosa hengst.
2.Afbeelding

Btw. Het veulen is er gezond en wel uitgekomen. Een prachtig Silverdapple merrieveulen, van nu al 64 cm groot.
3.Afbeelding
4. Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding

Reactie zou leuk zijn, maar ze is goed uitgegroeid he? Voor degene die het opmerken, Ilayla had wel wat opstartprobleempjes dus haar hoefjes zijn niet helemaal goed afgesleten zoals behoort.
Ze is daarvoor al bij de hoefsmid geweest, en loopt nu helemaal goed.
Ze is al afgespeend bij haar moeder, want mama is verhuisd naar een lieve eigenaares.

Groetjes! /3

Sjors

Re: Mijn kleine meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:37

Ach wat een scheetje(s) <3

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:42

Ik zou inderdaad ook zeggen dat mama dwerggroei heeft := Heb je geen mooie foto van haar? Duidelijke standfoto zonder wintervacht?

Wel een schatje zeg <3 Papa is ook erg knap, maar veulie ook!

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:43

Lief!! *\o/*

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:23

Wat een mooie papa en een ontzettend mooi en schattig veulentje!

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:27

Aaaah daar hebben we Ilayla weer <3 . Wat een knuffeltje is ze toch hè! Geef dr maar een dikke knuf van mij en natuurlijk dr mamma ;) Hopelijk heeft ze er dadelijk een net zo'n knap broertje of zusje bij.

Borisje schreef:
Ik zou inderdaad ook zeggen dat mama dwerggroei heeft := Heb je geen mooie foto van haar? Duidelijke standfoto zonder wintervacht?

Wel een schatje zeg <3 Papa is ook erg knap, maar veulie ook!

Crazy woont momenteel bij mij en ik kan je garanderen dat ze geen dwerggroei heeft. Ik denk dat de foto uit een ongelukkige hoek is genomen plus dat ze daar al een MEGA grote buik had en dat een dikke wintervacht ook wel wat vertekend. Ik heb zelf nog geen standfoto zonder wintervacht van haar, ze is echt een teddy momenteel :P maar ze is zeker correct gebouwd! Wel héél erg klein hahha...

__Do

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:35

Wat een scheetje!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:42

Wat ontzettend super super DOM!!! dat je alsnog met de merrie bent gaan fokken ondanks de dwerggroei. Je weet dat het erin zit, het is een enorme afwijking en toch neem je het risico. Ik geloof namelijk zeker dat het een dwerg is en zo niet dan is ze gewoon zo krom als een hoepel, nog een reden om er niet mee te fokken

Dwerggroei is homozygoot recessief wat betekent dat je TWEE genen nodig hebt om het tot uiting te laten komen. Fok je met een dwerg x niet dwerg dan krijg je geen dwerg. Fok je met een dwerg x dwerg drager (van de buitenkant een gewone pony) dan heb je 100 % kans op een drager en 25 % op een dwerg. Fok je met 2 dwergdragers dan heb je 25 % kans op een dwerg. Je veulen ziet er van de buitenkant goed uit maar zou heel goed een drager van het dwerggen kunnen zijn. Als zij dan wordt gekruist met een drager kan er weer een dwerg uitkomen. De kans is dus aanwezig om een gezond veulen uit een dwerg merrie of hengst te krijgen maar ik zal het NIEMAND aanraden. Het is een enorme afwijking

XthillX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:10

Wat is er dom aan als je met dit lieve gezonde veulentje n leuk leventje heb en het helemaal niet de bedoeling is om er nog meer veulentjes uit te krijgen

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:13

Sap, denk aan je bloeddruk ;) Even voor de duidelijkheid, wij zijn niet de fokkers van het veulentje! En niet elk paardje wat korte beentjes heeft is een dwerg (ik ben bekend met je uitleg, maar toch bedankt).... Ik snap je frustratie wel.
Dat is ook mijn doel met Crazy, haar gezond en wel te laten bevallen van dr veulen en dan nooit meer mee fokken verder.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 12-11-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:16

Ik ken de stal waar ze vandaan komt ja, ik sta niet achter hun fokdoel en beleid. Gelukkig staan de dieren nu goed en wordt er hopelijk niet meer met de merrie gefokt! Ik oordeel op de informatie die ik krijg of miss meer op het gebrek aan. Veulentje is heel lief natuurlijk maar het zou zo zonde zijn geweest als er wel een dier met afwijking uitgekomen was. Dat gun ik geen eigenaar en zeker een dier niet. Maar goed dat je verhelderende info geeft :)

Ik als hengstenhouder zou zo'n merrie namelijk niet eens dekken ;)

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:24

Gelukkig snappen we elkaar nu dan beter :) Nee ik ben het ook totaal niet eens met hun fokbeleid.... Ze kwam hier 5 weekjes geleden aan en onder die dikke wintervacht was ze echt graaatmager :S Nu wordt ze goed gevoerd en komt ze héél langzaam bij. En ik hoop natuurlijk op een gezonde moeder en kind dit voorjaar en daarna gaat mams lekker met pensioen en mag ze grasmaaier spelen.

Nee zeg zou ook zonde zijn, je hebt een stel prachtige mannen. Vooral Nelson!

MiekeNanz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 08:54

ILAYLA!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 09:00

Bedankt voor de leuke reacties! :j :j ...

Bij deze voor de duidelijkheid, IK BEN DE FOKKER NIET.
Crazy had een buik van hier tot tokio, dus daardoo lijkt het ook meer op dwerggroei...
Wat zeker dus zo niet is. Ik heb indd zo mijn ideeen over de verzorging gehad over Crazy, maar ik ga verder niet oordelen. En nog even, er is een prachtig gezond merrieveulen uitgekomen. Mij valt het ook op dat de ponys die op het land stonden mager zijn, door dat er geen voedingstoffen meer in het land zaten.
Nog een xtje bij deze, IK BEN DE FOKKER NIET. Ik heb dit diertje ook alleen maar gekocht, toen ze al geboren was.. +:)+

Ik heb al reacties genoeg gehoord over de MOEDER, maar bokkers, het gaat hier om het veulen. :o

Bedankt.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 09:03

Ik zit net nog even te kijken. OP FOTO 4, zie je een standfoto van de mama, het is dus die vos.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:11

Een drachtige merrie heeft wel meer nodig dan alleen wat gras, zeker als ze nog leeggezogen wordt door dr veulen van vorig jaar.... Maar je hebt gelijk, het topic gaat over ILAYLA en niet over Crazy.

Ilayla is gewoon een lief/leuk veulen ;) ga je vast héél veel plezier van hebben!

sheddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:05

Hey kleine ilayla !!! Het is een schatje en natuurlijk het vriendinnetje van milano ! <3 <3

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 08:18

Bedankt!
Haha ja Sher, indd het vriendinnetje van Milano.
Twee beste maatjes! :D